A Szigetről beszélnek a legtöbbet

Elemzést készített a Médianéző a fesztiválokról szóló sajtóhírekről, amelyből kiderül, a Sziget kapta a legnagyobb publicitást, de a Balaton Soundról alakult ki a legkedvezőbb kép.

A legnagyobb publicitást a Sziget Fesztivált kapta, ugyanakkor a legkedvezőbb médiakép a Balaton Sounddal kapcsolatban alakult ki. A fesztiválszezon fellépői közül összességében Ákos, míg a külföldi sztárvendégek közül a Blur foglalkoztatta leginkább a sajtót – derült ki a Médianéző elemzéséből, mely január 1. és június 8. között 2100 kapcsolódó híranyagot vizsgált.

A megjelenések 43 százaléka az idén 21. alkalommal megrendezendő Sziget Fesztivállal foglalkozott, ezt követi a 15 százalékos részesedéssel jelentkező Balaton Sound, majd a tavaly egyaránt 85-95 ezer látogatót vonzó EFOTT, Volt Fesztivál és Hegyalja Fesztivál.

A kisebb tömeget megmozgató események közül a FEZEN és a Campus Fesztivál kapott jelentős publicitást, ezzel szemben a Művészetek Völgye és az első alkalommal megrendezendő Nagyon Balaton esetében mért alacsonyabb híraktivitás a programok késői hivatalossá válásával magyarázható.

A kimondottan pozitív tartalmak aránya a Balaton Sound, a Nagyon Balaton és a Hegyalja Fesztivál esetében a legmagasabb, de összességében mindegyik esemény kedvező médiaképpel szerepelt. A fesztiválokat negatívan érintő hírek csak a szervezés kisebb problémái, a jegy- és bérletárak emelkedése, a dohányárusítással kapcsolatos bizonytalanságok és egy-egy fellépést lemondó előadó apropóján kerültek napirendre.

A fesztiválokat érintő hírek közül a legnagyobb sajtóvisszhangot a Balaton Sound, Európa legjobb közepes méretű fesztiváljává választása kapta, de hasonló médiaérdeklődésre tartott számot a Fővárosi Önkormányzat Sziget Kft.-vel kötött szerződése is. A Sziget Fesztivál emellett elsősorban a cirkuszi helyszínnel való bővülés, a nulladik napi Quimby-koncert, az egyelőre belvárosban felállított Sziget Eye és Gerendai Károly főszervező márciusi sajtótájékoztatója révén került a médiumok fókuszába, míg a Balaton Sound május közepén, előbb az új névadó szponzornak, majd a bérletek elővételes értékesítésének köszönhetően jelent meg a napirenden.

A legfokozottabb médiaérdeklődés Ákos koncertjeivel kapcsolatban volt mérhető, aki a vizsgált fesztiválok közül öt helyszínen is fellép, a legtöbb megjelenést továbbá sorrendben a Quimby, a Tankcsapda, a Punnany Massif és a Brains kapta. Az egy-egy koncertre érkező külföldi előadók listájából leggyakrabban a Szigeten vendégeskedő Blur, a záróbulin fellépő David Guetta, majd a Franz Ferdinand, Mika és a Nick Cave & The Bad Seeds neve forgott a sajtóban.

Utóbbiakhoz hasonló publicitást kapott a VOLT-on koncertet adó Billy Talent, Thirty Seconds To Mars és Hurts érkezése, ugyanakkor valamelyest mérsékeltebb érdeklődés övezte a Sound húzóneveit, mint a Justice, a Prodigy, Calvin Harris és Avicii.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.