A tavalyi gyenge év után újra fellendülés a magyar kongresszusi piacon

A január-márciusi eredményeket tekintve megállapítható, hogy 2010. rendkívül bíztatóan kezdődött, és erős fellendülést mutat a tavalyi év után, ami a hazai MICE piacot illeti.

Az MT Zrt. partnerei által rendelkezésre bocsátott adatok alapján elmondható, hogy 2010 első negyedévében összesen 66 nemzetközi konferencia megrendezésére került sor Magyarországon, amelyeken közel 17 000 fő vett részt. A konferenciák száma ezzel jelentős javulást mutat a tavalyi év első negyedévéhez képest, de a 2008-as első negyedévi szintet még nem éri el. Ami azonban a résztvevők számát illeti, az eddigi 2010-es eredmények meghaladják a 2008-as első negyedévieket. A rendezvények részvevőinek száma átlagosan 257 fő, a rendezvények átlagos időtartama 4,8 nap volt. Mindkét adat javuló tendenciát jelez - adta hírül a Magyar Turizmus Zrt.

Növekvő érdeklődés a vidéki helyszínek iránt

A nemzetközi konferenciák helyszínét vizsgálva továbbra is Budapest (77,3%) áll az élen, de a vidéki helyszínek is egyre nagyobb teret hódítanak maguknak; az elmúlt egy évben több mint 4 százalékponttal nőtt a Budapesten kívül megrendezésre került rendezvények aránya. Továbbra is nagy népszerűségnek örvend Sopron (4,5%), és új szereplőként jelent meg a palettán Balatonalmádi (3%). Míg 2009 első negyedévében Keszthely, Eger, Gödöllő és Esztergom is rendezvényhelyszínként szerepelt, addig az idén Zalakaros, Visegrád, Debrecen, Győr, Kecskemét, Pécs és Sárospatak is rendezett nemzetközi konferenciákat a vizsgált időszakban a fent említetteken kívül.

Továbbra is szállodákban rendezik a legtöbb konferenciát

A konferenciák legnagyobb része, 89,4%-a szállodákban került megrendezésre, 9,1%-uk kongresszusi központban, további 1,5%-uk pedig egyetemen, illetve tudományos központban. A tendencia továbbra is az, hogy a legtöbb esetben szállodát választanak a konferencia helyszíneként, és ez az arány az elmúlt negyedévben folyamatosan emelkedett.

Jelentős növekedés a résztvevők számában

2010 első negyedévében a Magyarországon rendezett nemzetközi konferenciákon mintegy 17.000 fő vett részt, a rendezvények résztvevőinek átlagos száma 257 fő volt. Az előző év azonos időszakához képest jelentős növekedés tapasztalható mind a résztvevők számában (2009. I. negyedév – 12.000 fő), mind pedig a rendezvényeken résztvevők átlagos számának tekintetében (2009. I. negyedév – 245 fő). A rendezvények 42,9%-a 50 és 100 fő közötti, míg 39,3%-uk 100-300 fő közötti résztvevőszámmal bírt. Nyolc rendezvényen, azaz a konferenciák 14,3%-ának esetében a vendégek száma 300-1000 fő között volt. Összesen két esetben szerveztek 3000 fő feletti konferenciát 2010 első három hónapjában. A nemzetközi konferenciák résztvevői között 83,9%-ban külföldieket, és 16,1%-ban magyarokat találunk. A rendezvényeken megjelenő nemzetek átlagos száma 11 volt. A külföldi nemzetek közül az Egyesült Királyságból (66,7%) és Németországból (66,7%) érkezők vettek részt a legtöbb Magyarországon megrendezésre került konferencián, akiket 53%-kal az Egyesült Államok és Franciaország holtversenyben követnek. A középmezőnyben lévő olasz, cseh, svájci, lengyel, és osztrák résztvevők közel egyforma arányban látogatták a nemzetközi konferenciákat, részvételi arányukat tekintve igen jelentős a növekedés 2009 első negyedévének eredményéhez képest. A fentieken kívül dán, finn, norvég, orosz, és portugál vendégek is jelentősen gyarapították a Magyarországon rendezett nemzetközi konferenciák vendéglistáját.

A legtöbb rendezvényre belföldről érkezik a megrendelés A rendezvények megrendelőinek nemzetiségét tekintve a következőket állapíthatjuk meg: 

Továbbra is belföldről érkezik a megrendelések döntő többsége. 

A külföldi megrendelők közül a franciák (8%), a britek (6%) és a németek (6%) vannak többségben. 

Svájc a megrendelések számával 2009 elején még a második legnagyobb megrendelő volt, 2010-ben azonban számos hellyel csúszott lejjebb a listán.

A nemzetközi konferenciák megrendelői között – a megrendelők típusa alapján – legnagyobb százalékban külföldi cégeket (24%), valamint külföldi szervező irodát (13%) és magyar vállalatot (13%) találunk. Említésre méltó a magyar szervező irodák 10%-os aránya is. Ezen kívül érkeztek megrendelések európai (4%) és világszövetségektől (4%), valamint egyházi, oktatási és költségvetési intézményektől is.

A legtöbb konferenciát még mindig orvosi témában rendezik A konferenciák témáját tekintve 2010 első negyedévében is az orvosi konferenciák száma volt meghatározó, tartva a múlt évi 31,8%-os arányt. Külön említésre méltó a gazdasági témájú konferenciák növekvő aránya is, amely az előző két év visszaeséséhez képest lassan utoléri a 2006. és 2007. év értékeit. Enyhe növekedést mutatott a kulturális és turisztikai témájú konferenciák aránya, valamint továbbra is érdeklődés van az informatikai, közlekedési, tudományos és műszaki területek iránt.

Bővebb információ és grafikonok itt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.