A Tchibo orra nálunk járt

„Az egyes kávéfajtákat az arabica kávé esetében cégünknél külön-külön pörkölik, és csak ezt követően keverik össze” mondja Andreas Christmann, aki cégénél, (amely a pörkölt kávék piacán piacvezető) a kávébeszerzést irányítja, ezért folyton a távoli, egzotikus vidékeken lévő kávéültetvényeket járja.

Ezúttal azonban nem megszokott gumicsizmáját húzta magára, hanem öltönyben, nyakkendővel, elegáns bőrcipőben érkezett arra a bemutatóra, amelyet cége szeptember 16-án a fővároshoz közeli herceghalmi Abacus Hotelben tartott, ahol legújabb terméküket, a Tchibo Exclusive 100% arabica kávét mutatták be.

„A kiváló minőségű kávészemeket brazíliai és új-guineai ültetvényekről szerezzük be, külön-külön pörkölik, így a táj jellegzetes íze megmarad”, magyarázza előadása során a szakértő. Akinek munkája, bármennyire érdekes, azért nem mindig fenékig tejfel, hiszen rejt árnyoldalakat is: például túl kell élnie azt, hogy napi 40 feketét kell(ene) lehörpintenie, ám természetesen ő is éppúgy kóstol, akár a profi borkóstolók, azaz az italt sosem nyeli le, hanem szagolja, nézi a színét, ízlelgeti, aztán kiköpi.

Andreas beszámolójából az is kiderül, miért drágább egy arabica kávé, mint a nálunk például jóval elterjedtebb robusta. Kiderül, már maga a kávécserje is sokkal kényesebb: állandó törődést, odafigyelést, sok-sok öntözést igényel. Kifejezetten rühelli a szeles, a fagyos időjárást, lassan érnek a kávészemek, közben mindenfajta betegségre, fertőzésre érzékenyek – szóval van velük macera elég. Vagyis, összegez a szakértő, kevés az olyan termőterület, amely mindezen követelményeknek megfelel. A robusta ellenben sokkal igénytelenebb, ezért jóval nagyobb a terméshozama is.

Mindezek ellenére a világban az arabica sokkal elterjedtebb, keresettebb is, mint a jóval markánsabb ízű robusta fajta, a világ összes kávétermésének 60 százalékát az arabica kávé teszi ki. Andreas különben a Tchibo-nál a három „orr” közül az egyik: ő választja ki azon ültetvényeket, felügyeli a szüretet, a szállítást, hogy a kávészemek mindig hasonló minőségben érkezzenek a pörkölés helyszínére, illetve feladata még az állandó kóstolás. A Tchibo legújabb termékének alapját Brazília és Új-Guinea kávéültetvényeiről vásárolják, szemes és őrölt-pörkölt, valamint instant változatban is szerepel mostantól a hazai forgalmazók piacán.

Vágó Ágnes


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.