A teljes közéleti lappiac esett

A Matesz gyorsjelentése szerint a Bors kivételével az összes országos napilap példányszáma esett az elmúlt egy évben, átlagosan 9 százalékot. Csökkentek a közéleti hetilapok eladási mutatói is.

Kilenc százalékkal kevesebb országos napilapot vásároltak az év második negyedében Magyarországon, mint egy esztendővel korábban – ismertette az MTI a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) legfrissebb gyorsjelentésének számait.

Az auditáló szervezet a négyből három politikai napilap (Magyar Nemzet, Népszabadság, Népszava), a háromból két bulvárújság (Blikk, Bors) mellett az egyetlen hazai sportnapilap (Nemzeti Sport) fontosabb adatait - tette közzé. (A Magyar Hírlap és a Napi Ász nem tagja a Matesz-auditnak.)

100 ezer alatt a Népszabadság, az 50 ezret közelíti a Nemzet

Ezekből az adatokból az olvasható ki, hogy a Népszabadság 108,5-ről 92,3 ezerre csökkenő átlagos eladott példányszáma 15, a Magyar Nemzet 59,2-ről 52,4 ezerre csökkenő mutatója 11 százalékkal múlja alul az egy évvel korábbi értéket. A Népszava - amely 2008 második negyedében 22,1, idén április-május-júniusban pedig 19,7 ezer példányban fogyott egy átlagos napon - 11,5 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni.

Még a Metropol is esett, a Bors javult

A bulvárpiacot vezető - egyben a legnagyobb példányszámban értékesített - Blikk eladása 12,3 százalékkal, 235 ezerről 206,6 ezerre esett, míg vetélytársa, a Bors - amelynek felvásárlásától a Gazdasági Versenyhivatal előzetes álláspontjának ismertetése után a Ringier elállt – a napilappiacon egyedüliként 15 százalékkal javított tavaly április és június közötti eredményén: 75,3 helyett 86,7 ezer fogyott belőle. A Nemzeti Sport példányszáma a tavaly ilyenkori 79,4 ezerről 70,2 ezerre csökkent, az ingyenes Metropolból pedig most 286,4 ezer példányt terjesztenek a tavaly második negyedévi 320,5 ezerrel szemben.

A hetilapokon az EP-választások sem segítettek

Valamennyi, a Matesz által auditált közéleti hetilapnak is romlottak a számai az idei második negyedévre, noha az év eleje miniszterelnök-cserét hozott, júniusban pedig európai parlamenti választásokat tartottak. A Figyelő a tavalyi második negyedévben még 14 ezer példányt értékesített, ez mostanra 11,9 ezerre csökkent, míg Heti Válasz 23 ezerhez képest átlagosan 20,1 ezer példányt adott el. A HVG a 80 ezres lélektani határ alá csökkent: a korábbi 84,7 ezerhez képest 78 ezret értékesítettek. A Magyar Demokrata 23 ezerről 18,8 ezerre, a 168 Óra 29 ezerről 24,2 ezerre apadt. A Magyar Narancs adatait a Matesz nem auditálja. (Társlapunk a Kreatív Online/MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.