A tipikus berlini turista 37 éves és két éjszakára marad

Minden korábbinál többen, csaknem 11 millióan látogattak tavaly Berlinbe, ahol a szabadidős turizmus mellett a konferenciaturizmus is gyors ütemben növekszik.

A német fővárosban 10,8 millió turistát regisztráltak 2012-ben, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A turisták száma mellett a vendégéjszakáké is új csúcsra emelkedett, 24,9 millió volt, 11,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábban felállított rekordot.

A tipikus berlini turista 37 éves, két éjszakát tölt el a városban és naponta 205 eurót költ. A többség háromcsillagos hotelben száll meg, és négyből hárman úgy vélik, hogy máskor is felkeresik majd Berlint.

A turisták 42 százaléka külföldről érkezett tavaly, a legtöbben - 333 ezren - Nagy-Britanniából. Kiemelkedően magas az amerikai, az olasz és a holland vendégek aránya is a tartományi rangú főváros kormányzatának adatai szerint.

A statisztika alapján Berlin a legnépszerűbb német tartomány, az egy lakosra jutó vendégéjszakák száma 6,5 volt tavaly, ami még a jóval nagyobb és sokáig a turisztikai célpontok tartományi rangsorát vezető Bajorországban regisztrált értéket is meghaladja.

Az idegenforgalom 275 ezer embernek ad munkát a német fővárosban, az ágazat bevétele nagyjából 10 milliárd euró. Jellemző, hogy nincs kiemelt turisztikai szezon, a látogatók egész évben folyamatosan érkeznek Berlinbe.

A városnéző turizmus mellett a 35 ezer munkahelyet biztosító konferenciaturizmus is dinamikusan fejlődik. Tavaly 339 helyszínen összesen 124 ezer rendezvényt regisztráltak, ezek révén összesen 1,96 milliárd euró bevétel keletkezett. Berlin így Németországban az első, Európában pedig a negyedik számú konferenciaközpont Bécs, Barcelona és Párizs után.

Tavaly nemcsak Berlinben, hanem egész Németországban rekorddal zárt az idegenforgalmi ágazat. A vendégéjszakák száma első alkalommal haladta meg a 400 milliós határt, 407,4 millióra emelkedett a 2011-ben elért 394 millióról. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 8 százalékkal 68,8 millióra emelkedett, ezzel Németország Spanyolország után a második legnépszerűbb célország Európában.

A növekvő kereslet emeli a szállodai szobaárakat. A PwC pénzügyi tanácsadó cég felmérése szerint Berlinben az idén 90 eurós átlagárra lehet számítani, ami 2 százalékos emelkedés 2012-höz képest. Berlin azonban még így is jóval olcsóbb például Frankfurtnál, ahol átlagosan 121 euróért lehet szállodában éjszakázni az idén.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.