A tíz legfontosabb fogyasztói trend 2014-ben

Az Euromonitor latolgat. Nő a luxus, nő a szegénység. Az Instagram már nem lesz menő.

Az Euromonitor készített egy összeállítást az idei év legfontosabb várható globális fogyasztói trendjeiről, mi pedig most szépen meg is osztjuk a magyar olvasókkal is.

1. Az érdeklődés és a megszerzés közötti idő lerövidülése
A szerző úgy látja, hogy miközben a fogyasztók azonnal meg is akarják vásárolni a reklámokban látott terméket, a márkák egyre inkább segédkeznek is nekik ebben, nehogy a fogyasztónak le kelljen mennie a boltba – mert időközben másra is szemet vethet.

2. Jobban enni, mint négy éve
Elhízásról szóló horrorisztikus történetek és statisztikák tartják rettegésben a joghurtmeghajtású (copyright Válogatáskazi tumblr) embereket, akik idén még többet lesznek hajlandóak jobb minőségű, vagy egyenesen bio-élelmiszereket vásárolni. Élelemfogyasztói szempontból ez nem a sertészsír éve lesz.

3. Ökoaggodalmak és társadalmi tudatosság

Egyre több fogyasztó keresi azokat a márkákat, amelyeknek olyan üzleti modelljük vagy termékük van, amelyeket a környezettudatossággal, a társadalmi felelősségvállalással és a fenntartható fejlődéssel tudnak összekapcsolni.

4. Család, közösség

Itt elsősorban nem arról van szó, hogy a család és a közösség fontosabbá vált, hanem arról, hogy egyre többen választanak maguknak otthoni és közösségi szórakozást. Például egyre többen rendelnek maguknak otthonra sztárséfet, vagy zenekart, DJ-t. Az Euromonitor szerint ráadásul globálisan megint egyre több a multigenerációs család, ahol unokák, szülők, nagyszülők együtt élnek, mert a háztartás költségein így próbálnak spórolni.

5. Munka/szabadidő konfliktus

A stressz tovább nő 2014-ben, a mobileszközök miatt pedig majdnem megszűnik az otthon/munkahely, szabadidő/munkaidő közötti vonal. Az Euromonitor szerint egyre többen mondanak le a karrierlehetőségről egy stresszmentesebb élet reményében.

6. Luxus

Az Euromonitor szerint a luxus iránti igény idén sem lankad, ugyanakkor kevesebb pénzt adnának az emberek ugyanazért a minőségért, mint eddig.

7. Vox populi

Az emberek a digitális technológiáknak köszönhetően azonnal mindenre reagálnak, mindent szétszednek, kritizálnak. A márkák számára a fogyasztói lojalitás fenntartása lesz az egyik legnagyobb kihívás idén.

8. Tárcaérzékenység

Nincs mit szépíteni, egyre több világszerte a szegény vagy elszegényedő ember, akik tudatosan keresik a leárazásokat, a kiárusításokat, bónuszokat, megtakarításokat – és akik sokszor hitelből teszik ezt meg.

9. Van rá alkalmazás

Egyre több vállalat készít olyan mobilalkalmazásokat, amelyek nem elsősorban a vásárlást könnyítik meg, hanem olyan normális tevékenységet támogatnak applikációval, mint a távirányítás, távfelügyelet, virtuális lakáskulcs, otthoni energiaszámlálás, bevásárlólista-készítés.

10. Az Instagram már nem lesz menő

Az Euromonitor úgy látja, hogy idén sokaknak elegük lesz az Instagramból, a Vine-ból és az összes olyan applikációból, amelyek a valóságot „megszépítik”, hamissá, mesterkéltté teszik. Úgy vélik, hogy egyre több olyan fogyasztói mozgalom van (például a nofilteresek), amely a hitelességet tartja csak elfogadhatónak, legyen az bármennyire béna, esendő vagy véletlen.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.