Az Euromonitor készített egy összeállítást az idei év legfontosabb várható globális fogyasztói trendjeiről, mi pedig most szépen meg is osztjuk a magyar olvasókkal is.
1. Az érdeklődés és a megszerzés közötti idő lerövidülése
A szerző úgy látja, hogy miközben a fogyasztók azonnal meg is akarják vásárolni a reklámokban látott terméket, a márkák egyre inkább segédkeznek is nekik ebben, nehogy a fogyasztónak le kelljen mennie a boltba – mert időközben másra is szemet vethet.
2. Jobban enni, mint négy éve
Elhízásról szóló horrorisztikus történetek és statisztikák tartják rettegésben a joghurtmeghajtású (copyright Válogatáskazi tumblr) embereket, akik idén még többet lesznek hajlandóak jobb minőségű, vagy egyenesen bio-élelmiszereket vásárolni. Élelemfogyasztói szempontból ez nem a sertészsír éve lesz.
3. Ökoaggodalmak és társadalmi tudatosság
Egyre több fogyasztó keresi azokat a márkákat, amelyeknek olyan üzleti modelljük vagy termékük van, amelyeket a környezettudatossággal, a társadalmi felelősségvállalással és a fenntartható fejlődéssel tudnak összekapcsolni.
4. Család, közösség
Itt elsősorban nem arról van szó, hogy a család és a közösség fontosabbá vált, hanem arról, hogy egyre többen választanak maguknak otthoni és közösségi szórakozást. Például egyre többen rendelnek maguknak otthonra sztárséfet, vagy zenekart, DJ-t. Az Euromonitor szerint ráadásul globálisan megint egyre több a multigenerációs család, ahol unokák, szülők, nagyszülők együtt élnek, mert a háztartás költségein így próbálnak spórolni.
5. Munka/szabadidő konfliktus
A stressz tovább nő 2014-ben, a mobileszközök miatt pedig majdnem megszűnik az otthon/munkahely, szabadidő/munkaidő közötti vonal. Az Euromonitor szerint egyre többen mondanak le a karrierlehetőségről egy stresszmentesebb élet reményében.
6. Luxus
Az Euromonitor szerint a luxus iránti igény idén sem lankad, ugyanakkor kevesebb pénzt adnának az emberek ugyanazért a minőségért, mint eddig.
7. Vox populi
Az emberek a digitális technológiáknak köszönhetően azonnal mindenre reagálnak, mindent szétszednek, kritizálnak. A márkák számára a fogyasztói lojalitás fenntartása lesz az egyik legnagyobb kihívás idén.
8. Tárcaérzékenység
Nincs mit szépíteni, egyre több világszerte a szegény vagy elszegényedő ember, akik tudatosan keresik a leárazásokat, a kiárusításokat, bónuszokat, megtakarításokat – és akik sokszor hitelből teszik ezt meg.
9. Van rá alkalmazás
Egyre több vállalat készít olyan mobilalkalmazásokat, amelyek nem elsősorban a vásárlást könnyítik meg, hanem olyan normális tevékenységet támogatnak applikációval, mint a távirányítás, távfelügyelet, virtuális lakáskulcs, otthoni energiaszámlálás, bevásárlólista-készítés.
10. Az Instagram már nem lesz menő
Az Euromonitor úgy látja, hogy idén sokaknak elegük lesz az Instagramból, a Vine-ból és az összes olyan applikációból, amelyek a valóságot „megszépítik”, hamissá, mesterkéltté teszik. Úgy vélik, hogy egyre több olyan fogyasztói mozgalom van (például a nofilteresek), amely a hitelességet tartja csak elfogadhatónak, legyen az bármennyire béna, esendő vagy véletlen.
Forrás: Kreatív Online