A turizmus és a választások

Az alábbi cikk azt vizsgálja, milyen szerepet szánnak a turizmusnak az országos listát állító nagy pártok.

A Magyar Szocialista Párt (MSZP) programja szerint cél, hogy a következő uniós költségvetési ciklusban se csökkenjen a turizmusra fordítható források aránya. Támogatnák a köz- és a magánszféra együttműködésén alapuló, alulról szerveződő helyi turisztikai desztinációmenedzsment szervezetek megalakulását, valamint az új intézményrendszer térségi és regionális szintre történő kiterjesztését. A szocialista párt jogi és a közigazgatási környezetet a turisztikai vállalkozások hosszú távú jövedelmezősége és kiszámítható működése érdekében fejlesztené tovább. A turizmus fejlesztése érdekében az MSZP erősítené a fenntarthatóság, az esélyegyenlőség, fogyasztóvédelem és a klímabarát szemlélet érvényesülését.

A Fidesz-KDNP választási programjában az építőipar és a mezőgazdaság mellett kiemelt szerepet szán a turizmusnak. Úgy véli, hogy egymillió új munkahely kell ahhoz, hogy fenntartható növekedés és egyensúly jellemezze a magyar gazdaságot. Az új munkahelyek jelentős részét felsőfokú végzettség nélküli emberek számára kell a vállalkozóknak létrehozniuk. Az ilyen típusú új munkahelyek döntő többsége a Fidesz szerint egyebek mellett a turizmusban jöhet létre. Az ország természeti adottságaira építve, így például a gyógyvízkincs hasznosításával az Európai Unió gyógyturizmus-központjává tenné a Fidesz Magyarországot. Programja szerint az ország gazdasági kapcsolatainak megújításával, szélesítésével a jelenlegi piacok megtartása mellett, a keleti irányban új piacok jöhetnek létre a turizmus számára is.

A Jobbik is a nemzetgazdaság kitörési pontjai közé sorolta programjában a turizmust. Így kedvező továbbfejlődési feltételeket biztosítanának az ágazatnak, kiemelten a gasztro- és borturizmusnak, az egészségturizmusnak, azon belül a gyógyturizmusnak. A belföldi turizmus fellendítése érdekében pedig újra adómentessé tennék az üdülési csekket. Látványosan fejlesztenék a vízi, az egészség-, öko-, életmód-, oktató és lovas turizmust. 

"A szabályozott piacgazdaság részeként a turizmusnak az MDF elképzelései szerint is fontos szerepet kell betöltenie hazánk gazdasági életében. Lényeges a hosszú távú, átgondolt tervezés, mely révén az ágazat évek múltán akár a 20%-át is előállíthatja az ország GDP-jének" - mondta el a Turizmus Trend munkatársának Vavra László, az MDF gazdasági kabinetének képviseletében. Az MDF szerint tudásalapú kereskedőházak létrehozásával lehetne segíteni egyebek mellett a turisztikai vállalkozásokat.

"Az LMP turizmust a többi megkérdezetthez hasonlóan stratégiai ágazatnak tartja, amelyben jóval több potenciál rejlik annál, mint amit je lenleg kihasználunk. Ugyanakkor a turisztikai potenciál kihasználása során messzemenően figyelembe kell venni a turizmus társadalmi és környezeti hatásait. Az LMP szerint a környezet és a turizmus összeegyeztethető" - írta a Turizmus Trend márciusi számában. A párt a vizek védelmével, a vízgazdálkodással kapcsolatban szól a gyógyturizmus fejlesztéséről.

A Civil Mozgalom programjában elsősorban az egyediség hangsúlyozását emeli ki a turizmussal kapcsolatban. Szerintük negatívumok is kapcsolódnak a "csárdás-csikós-gulyás" országimázshoz. Ezért a program szerint az ország vonzerejének egyediségét kellene jobban hangsúlyozni, "kapcsoltan" kell kiaknázni és reklámozni a meglévő adottságokat, képességeket, fejleszteni az ezekre épülő turisztikai szolgáltatásokat, támogatva a helyi közösségeket, kisvállalkozásokat.

A pártok turizmussal kapcsolatos terveivel a Turizmus Trend márciusi számában részletesen foglalkoztunk. a cikket itt olvashatja. (MTI/Napi Turizmus)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.