A Magyar Szocialista Párt (MSZP) programja szerint cél, hogy a következő uniós költségvetési ciklusban se csökkenjen a turizmusra fordítható források aránya. Támogatnák a köz- és a magánszféra együttműködésén alapuló, alulról szerveződő helyi turisztikai desztinációmenedzsment szervezetek megalakulását, valamint az új intézményrendszer térségi és regionális szintre történő kiterjesztését. A szocialista párt jogi és a közigazgatási környezetet a turisztikai vállalkozások hosszú távú jövedelmezősége és kiszámítható működése érdekében fejlesztené tovább. A turizmus fejlesztése érdekében az MSZP erősítené a fenntarthatóság, az esélyegyenlőség, fogyasztóvédelem és a klímabarát szemlélet érvényesülését.
A Fidesz-KDNP választási programjában az építőipar és a mezőgazdaság mellett kiemelt szerepet szán a turizmusnak. Úgy véli, hogy egymillió új munkahely kell ahhoz, hogy fenntartható növekedés és egyensúly jellemezze a magyar gazdaságot. Az új munkahelyek jelentős részét felsőfokú végzettség nélküli emberek számára kell a vállalkozóknak létrehozniuk. Az ilyen típusú új munkahelyek döntő többsége a Fidesz szerint egyebek mellett a turizmusban jöhet létre. Az ország természeti adottságaira építve, így például a gyógyvízkincs hasznosításával az Európai Unió gyógyturizmus-központjává tenné a Fidesz Magyarországot. Programja szerint az ország gazdasági kapcsolatainak megújításával, szélesítésével a jelenlegi piacok megtartása mellett, a keleti irányban új piacok jöhetnek létre a turizmus számára is.
A Jobbik is a nemzetgazdaság kitörési pontjai közé sorolta programjában a turizmust. Így kedvező továbbfejlődési feltételeket biztosítanának az ágazatnak, kiemelten a gasztro- és borturizmusnak, az egészségturizmusnak, azon belül a gyógyturizmusnak. A belföldi turizmus fellendítése érdekében pedig újra adómentessé tennék az üdülési csekket. Látványosan fejlesztenék a vízi, az egészség-, öko-, életmód-, oktató és lovas turizmust.
"A szabályozott piacgazdaság részeként a turizmusnak az MDF elképzelései szerint is fontos szerepet kell betöltenie hazánk gazdasági életében. Lényeges a hosszú távú, átgondolt tervezés, mely révén az ágazat évek múltán akár a 20%-át is előállíthatja az ország GDP-jének" - mondta el a Turizmus Trend munkatársának Vavra László, az MDF gazdasági kabinetének képviseletében. Az MDF szerint tudásalapú kereskedőházak létrehozásával lehetne segíteni egyebek mellett a turisztikai vállalkozásokat.
"Az LMP turizmust a többi megkérdezetthez hasonlóan stratégiai ágazatnak tartja, amelyben jóval több potenciál rejlik annál, mint amit je lenleg kihasználunk. Ugyanakkor a turisztikai potenciál kihasználása során messzemenően figyelembe kell venni a turizmus társadalmi és környezeti hatásait. Az LMP szerint a környezet és a turizmus összeegyeztethető" - írta a Turizmus Trend márciusi számában. A párt a vizek védelmével, a vízgazdálkodással kapcsolatban szól a gyógyturizmus fejlesztéséről.
A Civil Mozgalom programjában elsősorban az egyediség hangsúlyozását emeli ki a turizmussal kapcsolatban. Szerintük negatívumok is kapcsolódnak a "csárdás-csikós-gulyás" országimázshoz. Ezért a program szerint az ország vonzerejének egyediségét kellene jobban hangsúlyozni, "kapcsoltan" kell kiaknázni és reklámozni a meglévő adottságokat, képességeket, fejleszteni az ezekre épülő turisztikai szolgáltatásokat, támogatva a helyi közösségeket, kisvállalkozásokat.
A pártok turizmussal kapcsolatos terveivel a Turizmus Trend márciusi számában részletesen foglalkoztunk. a cikket itt olvashatja. (MTI/Napi Turizmus)