A turizmus német úthengere

Egy Németország előző évi idegenforgalmi teljesítményéről szóló tudósítást az utóbbi évtizedben - válság ide vagy oda - elintézhetnénk annyival is, hogy lám, megint nem történt semmi új. Mert a német beutazó turizmus köszöni szépen, továbbra is jól van, egyre csak nő - derült ki a Német Turisztikai Hivatal (DZT) évértékelő sajtótájékoztatóján, melyet az Autoclub Travel igazgatói székéből a DZT budapesti képviselet élére igazolt Czeiszing Miklós prezentált Dernovics Lászlóval, a DZT régiós igazgatójával.

Lássuk, mitől is érzi magát ilyen jól Németország! Mindenekelőtt attól a 72 millió vendégéjszakától, melyet külföldi vendégek „hagytak ott” 2013-ban. 75%-uk Európából érkezett, legígéretesebb piacnak azonban Ázsia és az arab országok tűnnek. A vén kontinens Észak-Amerikával együtt konszolidálódni látszik.

A tengernyi vendégéjt 31,5 millió érkezésből lapátolták össze a kereskedelmi szálláshelyek (beleértve a kempingeket is). Ezzel a cifra számmal 4,5%-kal haladták meg a 2012-es 30,4 milliót. Akkor 68 millió vendégéjnél akadt ki a mutató, németék pedig eltervezték: jövőre átlépik a 70 milliót. A fejlődés idén sem áll meg; már a januári adatok is eléggé meggyőzőek, év végéig pedig 1-3%-os bővüléssel számol a DZT. Sőt, 2020-ig tudják, hogy mit szeretnének: teljesen józan tervezéssel 80 millió vendégéjt.

A tavalyi év annak ellenére volt ilyen sikeres, hogy a főszezon nyár kissé borongósra, mi több, árvizesre sikeredett. De Németország korántsem az a hely, ahol ha az időjárás nem adja, nincs mit csinálni. A német találékonyság témamarketinggel veszi rá a turistát, hogy ne az időjárás miatt utazzon oda. A város és kultúra, természet-pihenés, valamint az akadálymentes és fenntartható turizmus témákban csak az nem talál magának valót, aki nem is akar Németországba utazni.

Az idei év kiemelt témája a berlini fal lebontásának negyedszázados évfordulója, mely a magyarok számára különösen nagy jelentőséggel bír, ha már így kivették részüket a két Németország egyesítéséből. Nem mellesleg az egyesítés 1993 óta 37 millióval dobta meg a külföldi vendégéjszakák számát; ebből 12,8 milliót a volt NDK-s szövetségi államok zsebeltek be. Maradjunk még a falnál: szeptemberben a DZT a budapesti Nyugati pályaudvarhoz szállít egy-egy darabot a falból, melyből minden kedves megjelent kalapálhat magának egy darabot - amíg a készlet tart. Az évek óta napirenden lévő Luther 500 kampány idén sem áll meg; nagyszabású események várhatók, nem csupán vallási vonalon.

Ha üdülés, mi magyarok elsősorban a város és kultúra témák iránt mutatunk jelentős érdeklődést. Így kapóra jöhet az idei UNESCO-Világörökség kampány is. 38 Világörökséget képes Németország prezentálni.

Tavaly a magyarok 38%-a utazott szabadidős céllal németékhez, míg másik 38% üzleti utas, a maradék pedig a családlátogató. 583 ezren 712 ezer vendégéjt háltunk el. Ez jó; 2006 óta 67%-kal nőtt a magyar vendégéjszakák száma. Vezet Bajorország, Baden-Württemberg követi, Észak-Rajna-Vesztfália pedig szorosan felzárkózott. És ha már ott vagyunk, a pénzt is költsük! 200 millió euróval járultunk hozzá a németek turizmusból származó bevételeihez tavaly. Nem is németekről beszélnénk, ha a 2020-ra várt magyar számokat sem a józan ész számolná ki: 6 éven belül 800 ezer vendégéjszakát várnak tőlünk.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.