Lássuk, mitől is érzi magát ilyen jól Németország! Mindenekelőtt attól a 72 millió vendégéjszakától, melyet külföldi vendégek „hagytak ott” 2013-ban. 75%-uk Európából érkezett, legígéretesebb piacnak azonban Ázsia és az arab országok tűnnek. A vén kontinens Észak-Amerikával együtt konszolidálódni látszik.
A tengernyi vendégéjt 31,5 millió érkezésből lapátolták össze a kereskedelmi szálláshelyek (beleértve a kempingeket is). Ezzel a cifra számmal 4,5%-kal haladták meg a 2012-es 30,4 milliót. Akkor 68 millió vendégéjnél akadt ki a mutató, németék pedig eltervezték: jövőre átlépik a 70 milliót. A fejlődés idén sem áll meg; már a januári adatok is eléggé meggyőzőek, év végéig pedig 1-3%-os bővüléssel számol a DZT. Sőt, 2020-ig tudják, hogy mit szeretnének: teljesen józan tervezéssel 80 millió vendégéjt.
A tavalyi év annak ellenére volt ilyen sikeres, hogy a főszezon nyár kissé borongósra, mi több, árvizesre sikeredett. De Németország korántsem az a hely, ahol ha az időjárás nem adja, nincs mit csinálni. A német találékonyság témamarketinggel veszi rá a turistát, hogy ne az időjárás miatt utazzon oda. A város és kultúra, természet-pihenés, valamint az akadálymentes és fenntartható turizmus témákban csak az nem talál magának valót, aki nem is akar Németországba utazni.
Az idei év kiemelt témája a berlini fal lebontásának negyedszázados évfordulója, mely a magyarok számára különösen nagy jelentőséggel bír, ha már így kivették részüket a két Németország egyesítéséből. Nem mellesleg az egyesítés 1993 óta 37 millióval dobta meg a külföldi vendégéjszakák számát; ebből 12,8 milliót a volt NDK-s szövetségi államok zsebeltek be. Maradjunk még a falnál: szeptemberben a DZT a budapesti Nyugati pályaudvarhoz szállít egy-egy darabot a falból, melyből minden kedves megjelent kalapálhat magának egy darabot - amíg a készlet tart. Az évek óta napirenden lévő Luther 500 kampány idén sem áll meg; nagyszabású események várhatók, nem csupán vallási vonalon.
Ha üdülés, mi magyarok elsősorban a város és kultúra témák iránt mutatunk jelentős érdeklődést. Így kapóra jöhet az idei UNESCO-Világörökség kampány is. 38 Világörökséget képes Németország prezentálni.
Tavaly a magyarok 38%-a utazott szabadidős céllal németékhez, míg másik 38% üzleti utas, a maradék pedig a családlátogató. 583 ezren 712 ezer vendégéjt háltunk el. Ez jó; 2006 óta 67%-kal nőtt a magyar vendégéjszakák száma. Vezet Bajorország, Baden-Württemberg követi, Észak-Rajna-Vesztfália pedig szorosan felzárkózott. És ha már ott vagyunk, a pénzt is költsük! 200 millió euróval járultunk hozzá a németek turizmusból származó bevételeihez tavaly. Nem is németekről beszélnénk, ha a 2020-ra várt magyar számokat sem a józan ész számolná ki: 6 éven belül 800 ezer vendégéjszakát várnak tőlünk.