18 év után a Yahoo lecseréli a logóját, melyet szeptemberben mutatnak majd be - írja az Advertising Age. A bejelentést egy harminc napos online kampány kíséri, a videóban számos terv tekinthető meg.
{youtube|id=agRxG-X_TEQ}
Noha elég nagy a hírverés a logócsere körül, és számos szakember szerint ez indokolt is, de a Yahoonak nem ezzel kellene foglalkoznia.
"Azt gondolom, sokkal nagyobb problémáik vannak a logócserénél" - nyilatkozta az AdAge-nek Jim Nail, a Forrester kutatócég vezető elemzője arra utalva, hogy a Yahoo alaposan lemaradt a display-hirdetések piacán a Google és a Facebook mögött, ráadásul a mobillátogatóikból sem tudnak elég pénzt keresni. "Emellett a Yahoo-név, és a logó persze még mindig legjobb esetben is webkettes, de inkább webegyes. Kicsit régimódi" - mondta.
Winston Binch, a Deutsch LA vezető digitális igazgatója a logót kicsit cikinek tartja és öregesnek. "Én redizájn-párti vagyok, de ez nem menti meg majd a céget" - mondja, majd hozzáteszi, hogy ettől még egy nagyszerű új logó sokat hozhat a Yahoo számára. "Az emberek átértékelhetik a Yahooról alkotott képüket, kellemesebb benyomást kelthet a fogyasztókban és a munkatársakat is új erővel töltheti el" - véli.
Laura Ries márkaszakértő ennél élesebben fogalmazott. "Legelőször is, a logó drasztikus megváltoztatása általában nem jó ötlet (lásd a GAP, a JCP vagy a Tropicana esetét). Másodszor, ahelyett, hogy döntést hoznának, egy harminc napos kampányban számos logótervet bemutatnak, amely összezavarhatja a fogyasztókat" - írja egy Facebook-posztban.
A Yahoo Tumblrén minden nap egy lehetséges végső verziót mutatnak be, a Yahoo pedig minden nap az épp aktuális logótervvel fut szeptemberig.
Forrás: Kreatív Online