Az oldalon Dr. Kulcsár Zoltán adatvédelmi szakértőt, a PPOS vezetőjét kérdezték a direkt marketinget érintő adatkezelési kérdésekről:
“A törvény ide vontakozó része a következőket tartalmazza:
Adatvédelmi törvény
10. § (2) bekezdése:
Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról, arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő a 6. § (5) bekezdése alapján kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.
Adatvédelmi törvény
66. § (1) bekezdése:
A személyes adatok kezelésének nyilvántartásba vételét az adatkezelő – a kötelező adatkezelés kivételével az adatkezelés megkezdése előtt – kérelmezi a Hatóságnál. A kötelező adatkezelés, valamint a 68. § (2) bekezdésben foglalt eset kivételével az adatkezelés a nyilvántartásba vételt megelőzően nem kezdhető meg.
Adatvédelmi törvény
61. § (1) bekezdése:
Az adatvédelmi hatósági eljárásban hozott határozatában a Hatóság
f) bírságot szabhat ki. …
Az (1) bekezdés f) pontja szerint kiszabott bírság mértéke százezertől tízmillió forintig terjedhet.”
Fontos, hogy az adatkezelés jogellenessége miatt a sok év alatt felépített adatbázist is töröltetheti a hatóság.