Az „á la carte all inclusive” különleges, új koncepció a turizmusban. Nem csupán színvonalas étkezési lehetőséget jelent a Calista á la carte éttermeiben, hanem különleges, egyedi bánásmódot is vendégeinkkel. Mi egyébként mindig vendégekről beszélünk, nálunk nincsenek kliensek vagy ügyfelek, mert a török vendéglátás középpontjában a vendég áll. A vendégnek a török kultúrában mi mindig a legjobbat, a legtöbbet adjunk magunkból. Nálunk mindig elsődleges szempont vendégeink vágyainak és igényeinek kielégítése a lehető legrövidebb idő alatt. Az á la carte all inclusive koncepciót a gyakorlatban már a repülőtérre való megérkezéskor megérzi a vendégünk. Utána pedig ugyanezt érezheti a szálloda recepcióján, minden bárban és étteremben, a strandon és a Calista minden részlegében. Egyszóval az á la carte all inclusive elgondolás a vendégeink számára tökéletes elégedettséget jelent, csúcsminőségű és pótolhatatlan szolgáltatásaink révén.
ttrend • Mikor és milyen koncepció jegyében épült a szálloda?Hivatalosan 2007 májusában nyitottunk. Az alapkoncepció az volt, hogy a külsőleg és belsőleg tökéletes szépséggel megáldott mitológiai istennő, Calista mintájára építsünk fel egy szállodát. A Calista esetében a tökéletes harmónia az exkluzív, egyedi dizájnban és a hibátlan szolgáltatásokban testesül meg.
ttrend • Említette, hogy a Calista piacvezető az antalyai luxusszállodai piacon. Milyen ez a piac, és milyen trendek tapasztalhatók?Vitathatatlanul a Calista az utóbbi évek legmagasabb színvonalú és legexkluzívabb szállodai terméke a török tengerparton, amely sikeresen töltött be egy korábban kétségkívül meglévő piaci rést. Nyugodtan mondhatom, hogy a Calista korunk egyik jól ismert és elismert szállodamárkája. Bár kétségtelen, hogy számos színvonalas szálloda várja ma a vendégeket a török tengerparton, és számuk folyamatosan növekszik, én mégis úgy gondolom, hogy a mi piacunkon nincs öldöklő verseny. Természetesen, ahogy sok más területen, nálunk is harc folyik az ügyfelek kegyeinek elnyeréséért, ez azonban nem csupán marketingszempontú versengést jelent. Számunkra az az elsődleges, hogy a termékünk színvonalának növelése érdekében tegyünk meg minden erőfeszítést. A Calista négy nemzetközi minőségbiztosító sztenderdjeinek is megfelel. Ráadásul a világon kevés olyan szálloda akad, amely – hozzánk hasonlóan – saját mikrobiológiai laboratóriummal rendelkezik, ahol az ételek minőségét ellenőrzik. Számos visszatérő vendégünk akad, köztük a világ leggazdagabb emberei.
ttrend • Melyek a főbb küldőpiacaik?Európa, azon belül is Nyugat-Európa.
ttrend • Mennyire fontos önök számára az orosz piac? Hogy alakul onnan a forgalmuk?Az orosz piac kétségtelenül az utóbbi két év során a legjelentősebb küldőpiaccá nőtte ki magát, mind a vendégek számát, mind a növekedés ütemét tekintve.
ttrend • A Karya Tour az első partnerük Magyarországon?A Karya fontos, jó és erős partnerünk Magyarországon, és biztos vagyok abban, hogy a jövőben a partnerkapcsolatunk még erősebbé válik.
ttrend • Hány magyar vendégük lehet a jövőben?Nem gondolom, hogy igazán jelentős tömegekre számíthatnánk, de nem is szabad, mondjuk, Oroszországtól és Magyarországtól ugyanazt a teljesítményt elvárni. Ugyanakkor az is tény, hogy már Magyarországról is akadnak visszatérő vendégeink, és mint tudjuk, a legjobb hirdetés a megfelelő személyek ajánlása.
ttrend • Milyennek látja a török turizmus alakulását? Milyen volt a legutóbbi nyári szezon? Mi várható a közeljövőben?Törökország azon országok közé tartozik, amelyek legfontosabb vonzereje a tiszta tenger és a napsütés. A legfrissebb statisztikák szerint az idei nyári szezon eléggé sikeres volt annak ellenére, hogy a szezon elején árat emeltünk, nőtt az üzemanyagok ára is, így nőttek a közlekedéssel kapcsolatos költségek, a repülőjegyárak. Ennek ellenére Törökország az egyik legnépszerűbb úti cél marad a jövőben is az európai turisták számára.
ttrend • Az idei nyár nagy nyertese volt a magyar piacon Törökország, Görögország esetében ugyanakkor számos charterláncot kellett törölni. Szakértők szerint a török tengerpart sikerének titka a kiváló árérték arány. Meddig maradhat ez így? Nem fognak-e nőni a törökországi költségek, különösen a bérek, amelyek miatt majd kénytelenek lesznek árat emelni?A következő szezonban természetesen nálunk is nőni fognak az árak, az infláció mértékének megfelelően, de ez nem lesz olyan jelentős, mint az idei év elején. Az is tény, hogy áremelkedés máshol, így Görögországban is lesz. Így véleményem szerint a versenyhelyzet a közeljövőben sem fog változni.