Áprilistól megújul a Budapest Kártya

Vasárnaptól elérhetők az értékesítési pontokon az új Budapest Kártyák. A 24h és 72h típusok ára csökkent, a csak júliustól elérhető 48h kártya pedig teljesen megváltozik. Minden kártyához önálló prospektus is jár majd, és a kényelmes online vásárlásra is nyílik lehetőség.

Az előző évhez képest kevesebb típus kerül forgalomba idén a Budapest Kártyából, 24, 48 és 72 órás verziók lesznek elérhetőek, egy kártya egy felnőtt és egy maximum 6 éves gyermek számára biztosítja a kedvezményeket. A kártyák ára is változik.

A Budapest Kártya továbbra is érvényes a BKV járművein, tulajdonosai két városnéző gyalogtúrán is részt vehetnek. Ingyenes belépést biztosít az idén 100 éves Fővárosi Állat- és Növénykertbe. Tulajdonosai jogosultságot kapnak a Pocket Guide mobil alkalmazás díjmentes letöltésére. Múzeumi belépőkre viszont a korábbi 100% helyett csak 10-50%-os kedvezményt lehet érvényesíteni. Segítségével további 80 különböző szolgáltatás érhető el kedvezményesen (10-50%), köztük a leglátogatottabb fürdők, népszerű múzeumok, barlangok, de szerepel a kínálatban számos alternatív városnéző túra, éttermek és programok, vagy akár autóbérlés is.

A 48h típus teljesen megváltozik. A fent felsorolt kedvezményeken túl még további szolgáltatásokat is tartalmaz, melyekért külön nem kell fizetni; 48 órán keresztül érvényes hop on hop off buszjegyet, és egy alkalomra szóló hajós városnézést is kapnak majd, akik ilyen kártyát vásárolnak. A szolgáltató partner kiválasztására a BTDM közbeszerzési eljárást indított, mely jelenleg is zajlik.

Terjesztés

Az új Budapest Kártya egyes típusai (24 és 72 órás) április 1-jétől megtalálhatóak a Budapestinfo Pontokon, a szerződött partnereknél és viszonteladóknál, a BKV forgalmasabb pénztárainál, rendezvényeken valamint a BTDM Nonprofit Kft. külföldi partnereinél és az interneten. A 48 órás kártya július 1-jén kerül majd forgalomba.

Fontos forrás

A kártyát kibocsátó BTDM Nonprofit Kft. az idei fővárosi támogatási keret csökkentése, és az IFA-bevételektől való elesése következtében 95%-ban saját forrásból kényszerül előteremteni a fővárosi marketingtevékenységre fordítandó pénzt. A Budapest Kártyából származó bevétel fő forrása ennek a keretnek, mivel minden eladott kártya a marketingre fordítható összeget növeli. Fontos tehát, hogy a kártya értékesítése minél több turizmusban érdekelt szereplő együttműködésével valósuljon meg, hiszen nem csupán azonnali jutalékkal számolhatnak, hanem a teljes összeg is visszaforgatásra kerül arra a tevékenységre, amellyel elérhető, hogy több vendége legyen Budapestnek, és ezeknek a szolgáltatóknak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.