Ásványvízháború: oda-vissza pereskedés

Büntetőeljárást és személyiségi jogi pert is kezdeményezett az Auchan Magyarország (AM) Kft. az Interpress Magazinnal (IPM) szemben, mivel a társaság megalapozatlannak tartja azokat az IPM-állításokat, amelyek szerint az Auchan SuperAqua ásványvizek arzéntartalma magasabb a megengedettnél. Az első tárgyalások mindkét ügyben szeptemberben lesznek. Időközben az IPM is büntető feljelentést tett az AM ellen, a Visegrádi Ásványvíz (VÁ) Kft.-vel szemben pedig a közelmúltban első fokon pert is nyert a Visegrádi ásványvíz kifogásolható flouridtartalma miatt. A VÁ ugyanakkor fellebbezést nyújtott be az ítélet ellen – közölte a vállalat tulajdonosa.

Szeptemberben lesznek az első tárgyalások azokban a bírósági ügyekben, amelyek az Auchan feljelentései nyomán indultak az IPM-mel szemben – közölte az agromonitor.hu-val Gillemot Katalain, az AM kommunikációs vezetője. Hozzátette: a társaság még tavasszal kezdeményezett büntetőeljárást rágalmazás miatt, másrészt pedig személyiségi jogi pert is indított. Az első esetben a Fővárosi Bíróság, a másodikban a II. és III. kerületi bíróság tárgyalja az ügyet - írja az Agromonitor.

Az Auchan azért kezdeményezett jogi eljárásokat, mert megalapozatlannak tartja azokat az IMP-állításokat, amelyek szerint az Auchan SuperAqua ásványvíz a megengedettnél több arzént tartalmaz – derül ki a vállalat közleményéből. Mint ismert, az IPM viszont – saját teszteredményeire hivatkozva – korábban azt állapította meg, hogy az Auchan nevét viselő ásványvizekben tavaly decemberben és idén márciusban a határértéket - 10 mikrogramm/litert - több mint kétszeresen meghaladó mennyiségű arzén volt. Az AM tegnapi közleménye szerint ugyanakkor a márciusban, júniusban és augusztusban elvégzett független és akkreditált laboratóriumi vizsgálatok egyértelműen bizonyították, hogy az Auchan SuperAqua ásványvizek teljes mértékben megfelelnek a követelményeknek.

Az IPM-teszt után az Auchan élelmiszerbiztonsági okokból bevizsgáltatta a termékeket, és ez idő alatt a polcokról is visszahívta azokat - szögezi le a közlemény. Mivel az érintett ásványvizek arzéntartalma nem érte el az engedélyezett határértéket, a termékeket a polcokra visszahelyezték. Emellett az Auchan kérésére az ásványvizet gyártó vállalat ezt az értéket egy újabb szűrőberendezéssel tovább csökkentette, így az ásványvíz arzéntartalma a határértéket már meg sem közelíti - teszi hozzá a közlemény.

Az Auchan az első mérés eredményeit február végén megismerte, az ártalmas ásványvizet mégis egészen május elejéig változatlan formában eladta vevőinek - tartalmazza ugyanakkor az IPM közleménye. A magazin hozzáteszi: május elején ezek az ásványvizek hirtelen eltűntek az Auchan polcairól, majd nemrégiben ismét visszakerültek hajszálra azonos címkével. Az IPM ismét megvizsgálta a vizekben lévő arzén mennyiségét, amely tizedére esett vissza, immár jóval az egészségügyi határérték alá. Az IPM azonban felháborító tartja, hogy május végéig "mérgezték" a vevőket, köztük csecsemőket és terhes anyákat, akik az esetenként arzénes csapvíz helyet a még több arzént tartalmazó Auchan vizeket vásárolták. Ezért a magazin a Budapesti Rendőr-főkapitányságon büntető feljelentést tett – jelentett be a lap szerkesztősége.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.