Zoran Savin, a Senca.net ügyvezetője, és nem mellesleg az Internet Advertising Bureau európai alelnöke arról tartott előadást, hogy a közösségi hálózatokon hogyan kell a márkáknak személyiséget építenie, annak érdekében, hogy jobban el tudják adni magukat.
Bár az előadásra sajnos csak késve értem be, így le is maradtam arról, hogy a felvetett téma hogyan kapcsolódik a létező közösségi hálózatokhoz, konkrét példák nem hangzottak el se a Facebook, se a Myspace vagy a Bebo esetében. Azt, hogy az Iwiw-et hozza fel példának - ahol sokáig megoldás sem volt arra, hogy cégek saját, a természetes személyektől eltérő profilt hozhassanak létre - pedig nem is vártam. Ami viszont maradt, az Apple és a Microsoft “I’m a Mac - I’m a PC” kampányainak összehasonlítása. Ez utóbbi engem jobban is érdekelt, mint a közösségi hálózatokon való nyomulás, így viszont nem értem, miért ezt a címet adták a prezentációnak.
Az Apple 2006-ban kezdte el “get a mac” kampányát, amelyet a TBWA készít és amelyben két figura vicces párbeszédeit láthatjuk: a mac-et egy laza, tornacipős-farmergatyás srác személyesíti meg, akit soha nem sikerül zavarba hozni, mert mindig tudja, hogy mi a jó megoldás. Társa pedig, a barna öltönyös, szemüveges fiatalember, akin a poénok csattannak, és aki mindig a rövidebbet húzza.
{video|id=456|width=425|height=344}
A két karaktert egyébként az amerikai fiatalok által jól ismert színész Justin Long (Mac) és a még nagyobb népszerűségnek örvendő humorista, aki a Comedy Central Daily Show-jának állandó fellépője, John Hodgman alakítja.
Zoran Savin szerint a kampány koncepciója nemcsak azért volt sikeres, mert saját márkájának megszemélyesítését sikerült jól felépítenie az Apple-nek, hanem azért is, mert a versenytárs imázsát is meghatározták ezzel.
A szlovén előadó szerint nem véletlen, hogy a Crispin, Porter & Boguski által készített viszontválasz, amivel csaknem két évet várt a Microsoft, nem is tudott kitörni ebből a körből.
{youtube|id=kkZdkHylJ3w|width=425|height=344}
Savin véleménye szerint bár a Microsoft reklámja nem rossz, de mivel a koncepció csak arra jó, hogy a versenytárs kampányát semlegesítse, ezért nem az igazi fegyver a Mac kampánnyal szemben, amiről többen is megírták már, hogy kezd kifulladni.
Arról, hogy a két vicces figura versengése hogyan csapódik le a felhasználók szintjén, legyen elég csak annyi, hogy a Microsoft kampány indulása után nem sokkal kiderült, az ‘I’m a PC too’ szpot egyes részeit is Mac-en készítették, és ami talán még a Mac felhasználóknak is szokatlan, itt a portorozi szállodában kiállított több tucat meseszép Mac-en kivétel nélkül windows XP fut.
Átadták a Rozmaring díjakat
A Magyar Turizmus Zrt. február 10-én adta át a Rozmaring Díjakat azoknak az éttermeknek, amelyek mind a gasztronómiai kínálatukkal, mind pedig igényes környezetükkel kivívták a turisztikai szakemberek és a Virágos Magyarországért zsűrijének az elismerését.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.