Az 1996-ban, egy MIT-s csoport által alapított szoftvercégért a mai közlés szerint 700 millió dollárt fizetett a Google. Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója a vásárlás kapcsán elmondta: olyan hálózatot építenek ki a program segítségével, amely a végfelhasználókra koncentrál.
Ugyanakkor a keresőcég vezetője hozzátette: a portál nem értékesít majd közvetlenül repülőjegyeket és tiszteletben tart minden, a partnercégekkel kötött korábbi megállapodást – tudósít a BBC.
Utóbbi megjegyzés érdekességét az adja, hogy az ITA többek között a Google legnagyobb riválisa, a Microsoft által üzemeltetett Bing Travellel is üzleti kapcsolatot ápol. Ha a Google komolyabb fejlesztéseket hajt végre az ITA-n, azzal alaposan átrendezheti a globális repülési piacot.
A The Independent utazási szakértője megjegyzi: a légitársaságok az első között építették ki elektronikus jegyvásárlási hálózatukat. A Global Distribution System (GDS) hálózatok évtizedek óta lehetővé teszik a repülőjegyek távolról történő lefoglalását. A ma létező rendszerek: az Amadeus, a Sabre, illetve a Galileo és a Worldspan összeolvadásával létrejött Travelport még mindig fontos üzleti tényezők és a köztük történő átjárásért díjat fizetnek az utazók.
Ha a Google képes egy új, globális hálózatot építeni a szektorban, azzal alaposan felboríthatja a jelenlegi rendet. (Világgazdaság Online)