Ez a géptípus jelenleg a legolcsóbb üzemeltetést biztosítja a légitársaságok számára. Az Engine Alliance GP 7200 típusú hajtóműve utasonként 3 literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, mint más hasonló típusok. Az 538 utas befogadására képes repülőgéppel a működési költségek 20 százalékkal csökkennek. Az AF/KLM csoport harmadik negyedévi eredményének november 19-i bejelentése után minden figyelem az A380-as forgalomba állítására összpontosul, hiszen ezzel a géptípussal 12–15 millió eurós megtakarítást lehet gépenként elérni éves szinten.
A világon jelenleg négy légitársaság üzemeltet A380-asokat. A Singapore Airlines 10 géppel rendelkezik, ezek kapacitása 471 fő (12 suite, 60 üzleti, 399 turista), az Emirates 5 gépet üzemeltet, mindegyiken 489 férőhellyel (14 első osztály, 76 üzleti, 399 turista), a Quantas 4 gépén 450 fős a kapacitás (14 első osztály, 72 üzleti, 32 prémium turista, 332 turista).
Az Air France némiképp eltérő koncepciót követ: 538 üléses repülőgépeket rendelt (9 első osztály, 80 üzleti, 449 turista). Gazdasági szempontokat figyelembe véve az új géptípus üzembe állításával egy Airbus 340-es (272 utas) és egy Boeing 777-200-as (264 utas) gépet váltanak ki a Párizs–New York útvonalon. Ezzel a lépéssel 20 százalékkal tudják csökkenteni a működési költségeket.
A válság talán leginkább az üzleti utazásokat érintette, az Air France által rendelt változat azonban ezen körülményhez nagyon jól igazodott. Az első osztály ugyanolyan kényelmet és luxust biztosít, mint a konkurens légitársaságok gépein, a kidolgozás minőségében, a fedélzeti ellátásban nincs eltérés. A turistaosztályon utazók számára is sok újdonsággal szolgálnak. Elsőként kell említeni az ülések háttámlájába épített érintőképernyős szórakoztató rendszert. Ez természetesen az üzleti és az első osztályon utazók számára is elérhető nagyobb méretű képernyőkkel. Számos film és zenei program közül lehet választani, ugyanúgy különféle játékok állnak az utazók rendelkezésére. A legnagyobb meglepetést azonban a függőleges vezérsíkon elhelyezett kamera jelenti, így nemcsak a pilótafülke és a gép alján elhelyezett kamera képe közül lehet választani, hanem egy egészen különleges látványt nyújtó felülnézeti képet is kaphatunk utunk során. Az ülések kidolgozása, a huzatok anyaga, színvilága franciás: egyszerű és mégis elegáns. Az üzleti osztályon utazók részére is szolgáltak újdonsággal. A gép felső szintjének elejében egy társalgórészt alakítottak ki nagy méretű képernyőkkel, amelyeken a Louvre képeit lehet megtekinteni. Az első A380-as járat, mely utasokat is szállított Európa és az amerikai kontinens között, egy életre szóló élményt jelentett. A járat pénteken helyi idő szerint 13.10 perckor landolt New York JFK repülőterén, ahol a hagyományokhoz hűen tűzoltókocsik vízsugara alatt gurultunk a terminálhoz. A repülőút alatt felszolgált különleges étel- és italsor mellé dzsesszzenekar játszott amerikai slágereket. A nemzetközi média jelen lévő képviselői mellett az Air France két fotóriportere és két operatőre közel 1500 képet és háromórányi videoanyagot készített egy, a jövő héttől működő közösségi weboldal részére, hogy az utasok a későbbiekben is tudják tartani egymással a kapcsolatot, és mások számára is elérhető legyen e csodálatos utazás minden pillanata.
Az Air France a Párizs–New York útvonalon üzemelteti az A380-asokat november 23-tól, a jövő év elejétől pedig ugyanezt géptípust állítják forgalomba a Párizs–Tokió és a Párizs–Johannesburg útvonalon.
Gyerekeken segítettek A november 20-i Párizs–New York és a másnapi visszaúti járatra egy jótékonysági aukció keretén belül értékesítették a jegyeket. A licitekből befolyt mintegy 300 000 eurót az Air France alapítványán keresztül hátrányos helyzetű gyermekek kapják. |