Az év turisztikai újságírója Hunyor Erna Szofia

Az idei évben is átadták az „Az év turisztikai újságírója” díjat a 19. Turisztikai Évadnyitó Fogadáson. A Magyar Turizmus Zrt. által 2006-ban alapított díj a turisztikai ügyekben jártas újságírói kör működését és bővítését kívánja segíteni.

Azon nagyközönségi újságírók szakmai munkásságát ismeri el, akik áldozatos munkájukkal rendszeres tájékoztatást adnak a magyar turizmus aktuális kérdéseiről, s pozitív írásaikkal hozzájárulnak a turizmus megszerettetéséhez, a Magyarországról kialakult pozitív kép erősítéséhez. A bőséges hazai turisztikai kínálatnak és a belföldi közönséget megcélzó számos marketingakciónak köszönhetően mára egyre több újságíró foglalkozik a turizmussal.

A Magyar Turizmus Zrt. a 2011. évi „Új vizeken” c. marketingtervében különös hangsúlyt fektet a belföldi utazás szélesebb körben való meghonosítására, belföldi szemléletformáló kampányok segítségével. Az év turisztikai újságíróinak megválasztott zsurnalisztáknak is fontos szerepük van a szemléletformálásban, hiszen az általuk közvetítetett hírek – amellett, hogy segítik a magyar lakosság tájékozódását, informáltságát – ösztönzik a belföldi utazásokat is.

A 2010. év turisztikai újságírója díjat Hunyor Erna Szofia, a Magyar Hírlap munkatársa vehette át Bánki Eriktől, az Országgyűlés Sport és turizmus bizottságának elnökétől és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától.

Az elbírálás szempontjainak megfelelően, Hunyor Erna évek óta figyelemmel kíséri a magyar turizmus aktualitásait, részt vesz a turisztikai kérdéseket érintő sajtó- és szakmai tájékoztatókon, s az általa ismertetett témákat minden esetben alaposan elemzi. Az objektivitás érdekében az illetékes szakértőket megkérdezi, a rendelkezésre álló ismertetőket, háttéranyagokat feldolgozza. A magyar turizmus különböző területeit érintő írásai – amelyekben számos jelentős eseményről, kampányról, fejlesztésről beszámol – naprakészek. Átfogó, tartalmas és igényes cikkei nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a hazai közvélemény rendszeresen tájékozódhasson a magyar turizmust érintő aktualitásokról.

Hunyor Erna Szofia újságíró családba született, édesapja szerkesztő-újságíróként dolgozott, így hamar „megcsapta a papír és az ólom illata”. Így nem meglepő, hogy a gimnázium elvégzése után rögvest a Bálint György Újságíró Akadémiára jelentkezett, amelyet 2004-ben a Kodolányi János Főiskola elvégzése követett.

Szakmai pályafutásának három fő állomása a Magyar Televízió, ahol 1999-ig, a Magyar Nemzet, ahol 2007-ig és a Magyar Hírlap gazdasági rovata, ahol immár négy éve dolgozik.

A turizmussal – mint a gazdaság egyik fontos pillérével – 2004 óta foglalkozik kiemelten, a napilapon belül hetente önállóan megjelenő turisztikai rovat szerkesztője. Az azóta eltelt hét év alatt igyekezett a szakmai szervezetekkel és a turizmust irányító állami intézmények vezetőivel, munkatársaival személyes és szakmai kapcsolatot kialakítani, hogy az ágazat sikereit, kihívásait és problémáit a leghitelesebben tudja az olvasók elé tárni.

Írásaiból főként a hazai turizmussal kapcsolatos információkat tudhattuk meg, de időnként olvashattunk külföldi kitekintéseket, élménybeszámolókat is. Újságírói munkáját legfőképpen az a cél vezérli, hogy cikken keresztül hozzájáruljon a turisztikai ágazat helyzetének jobbításához.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.