Azon nagyközönségi újságírók szakmai munkásságát ismeri el, akik áldozatos munkájukkal rendszeres tájékoztatást adnak a magyar turizmus aktuális kérdéseiről, s pozitív írásaikkal hozzájárulnak a turizmus megszerettetéséhez, a Magyarországról kialakult pozitív kép erősítéséhez. A bőséges hazai turisztikai kínálatnak és a belföldi közönséget megcélzó számos marketingakciónak köszönhetően mára egyre több újságíró foglalkozik a turizmussal.
A Magyar Turizmus Zrt. a 2011. évi „Új vizeken” c. marketingtervében különös hangsúlyt fektet a belföldi utazás szélesebb körben való meghonosítására, belföldi szemléletformáló kampányok segítségével. Az év turisztikai újságíróinak megválasztott zsurnalisztáknak is fontos szerepük van a szemléletformálásban, hiszen az általuk közvetítetett hírek – amellett, hogy segítik a magyar lakosság tájékozódását, informáltságát – ösztönzik a belföldi utazásokat is.
A 2010. év turisztikai újságírója díjat Hunyor Erna Szofia, a Magyar Hírlap munkatársa vehette át Bánki Eriktől, az Országgyűlés Sport és turizmus bizottságának elnökétől és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától.
Az elbírálás szempontjainak megfelelően, Hunyor Erna évek óta figyelemmel kíséri a magyar turizmus aktualitásait, részt vesz a turisztikai kérdéseket érintő sajtó- és szakmai tájékoztatókon, s az általa ismertetett témákat minden esetben alaposan elemzi. Az objektivitás érdekében az illetékes szakértőket megkérdezi, a rendelkezésre álló ismertetőket, háttéranyagokat feldolgozza. A magyar turizmus különböző területeit érintő írásai – amelyekben számos jelentős eseményről, kampányról, fejlesztésről beszámol – naprakészek. Átfogó, tartalmas és igényes cikkei nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a hazai közvélemény rendszeresen tájékozódhasson a magyar turizmust érintő aktualitásokról.
Hunyor Erna Szofia újságíró családba született, édesapja szerkesztő-újságíróként dolgozott, így hamar „megcsapta a papír és az ólom illata”. Így nem meglepő, hogy a gimnázium elvégzése után rögvest a Bálint György Újságíró Akadémiára jelentkezett, amelyet 2004-ben a Kodolányi János Főiskola elvégzése követett.
Szakmai pályafutásának három fő állomása a Magyar Televízió, ahol 1999-ig, a Magyar Nemzet, ahol 2007-ig és a Magyar Hírlap gazdasági rovata, ahol immár négy éve dolgozik.
A turizmussal – mint a gazdaság egyik fontos pillérével – 2004 óta foglalkozik kiemelten, a napilapon belül hetente önállóan megjelenő turisztikai rovat szerkesztője. Az azóta eltelt hét év alatt igyekezett a szakmai szervezetekkel és a turizmust irányító állami intézmények vezetőivel, munkatársaival személyes és szakmai kapcsolatot kialakítani, hogy az ágazat sikereit, kihívásait és problémáit a leghitelesebben tudja az olvasók elé tárni.
Írásaiból főként a hazai turizmussal kapcsolatos információkat tudhattuk meg, de időnként olvashattunk külföldi kitekintéseket, élménybeszámolókat is. Újságírói munkáját legfőképpen az a cél vezérli, hogy cikken keresztül hozzájáruljon a turisztikai ágazat helyzetének jobbításához.