Aperitif Bemelegítő – jó példák bemutatása

Aperitif Bemelegítő – jó példák bemutatása

 

 

 

BLUE LAGOON – AZ IZLANDI TERMÉSZETI CSODA ÉS AZ ÜZLETI SZEMLÉLET SIKERES TALÁLKOZÁSA

A Blue Lagoon geotermikus spa unikális attrakció, amely Izland különleges természeti adottságainak köszönhetően jött létre. Jó példának persze nem ezért tekinthető, hanem mert a rendelkezésre álló forró tengervizet, illetve az abból kinyert ásványi anyagokat hatékonyan és sokoldalúan értékesítik. A szolgáltatáskör minden elemét összehangolták, a tengervízre, illetve az abból kinyert anyagokra alapozott saját termékeiket és gyógyszolgáltatásaikat tudományos kutatási eredményekkel támasztják alá, magas minőségű, sikeres brand-et teremtettek, amely olyan jól sikerült, hogy egy luxus utazási magazin olvasói a világ legjobb gyógyfürdőjének választották.

Izland 2 kontinens, az eurázsiai és amerikai tektonikus lemez találkozásánál fekszik, amely közvetlenül hozzájárul a sziget aktív vulkanikus tevékenységéhez és geotermikus adottságaihoz. A lávamező, amely a fürdőhelyet körülveszi, 1226-ban alakult ki.

A lagúna 6 millió liternyi geotermikus tengervize – amely 40 óránként kicserélődik – 37-39Co-os hőmérsékletű. A vízben, összetétele miatt, a baktériumok jelentős része nem szaporodik el, így tisztántartásához hozzáadott fertőtlenítőszerekre nincs szükség. A víz 2000 méter mélyről tör fel (ebben a mélységben a hőmérséklete 240Co), ahol kioldja az ott található ásványi anyagokat. A víznek igen magas a szilícium-dioxid és só-tartalma.

A víz jellegzetességét különleges kék színének és egyedi összetevőinek – revitalizációs hatású ásványi anyagok, mélytisztító hatású szilícium-dioxid és kollagéntermelő hatású algák – köszönheti, amelyek ebben az összetételben különlegesen pozitívan hatnak a bőrre, illetve a pszoriázist (pikkelysömört) is hatékonyan gyógyítják.

A vízből a hatóanyagokat a fürdő K+F központjában választják ki és hasznosítják kozmetikai célokra, illetve itt állítják elő a saját gyógy- és bőrápoló termékeiket. A K+F tevékenység a kezdetek óta egyik legfontosabb alappillére a Blue Lagoon működésének: a biotechnológiában, bőrgyógyászatban és a tengeri alapanyagokra építő szépségiparban nevet szerzett külföldi kutatók folytatnak tudományos vizsgálatokat a vízből kinyert hatóanyagokkal, illetve alkotják meg a létesítmény egyedi termékeit.

A fürdő szolgáltatásai:

  • Spa kezelések, masszázsok, amelyek a fürdőépületben, illetve a lagúnában (szabad térben) is igénybe vehetők. A kezelések során kizárólag a saját fejlesztésű testápoló termékeket (pl. algapakolás, hevített só) használják.
  • Exkluzív fürdő és hall – elkülönített öltözőtér, pihenőtér kandallóval, terasz gyönyörű kilátással a lagúnára, exkluzív belső fürdőtér közvetlen összeköttetésben a lagúnával.
  • Láva étterem és bár – sziklaszirtbe vájt üregbe épült, így természetes lávafal díszíti a belső teret, a bár a felső szinten található, a tető kilátóként is funkcionál.
  • A kávézó hatalmas ablakfelületei szintén a lagúnára néznek, kínálata gyors, de egészséges ételekből áll (levesek, saláták, szendvicsek, tejtermékek, stb.). Ezen kívül díjmentes internet csatlakozási lehetőség is rendelkezésre áll.
  • A lagúna külső bárja könnyű frissítőket, koktélokat szolgál fel a fürdőzőknek. (Természetesen karórás rendszer működik, minden fogyasztás távozáskor fizethető.)
  • Az emeleten csendes pihenőtér került kialakításra, kilátással a lagúnára.
  • Szeminárium és konferenciaterem 90+12 fős kapacitással és kilátással a lagúnára.
  • Egyedi bőr- és szépségápolási termékek.

A fürdőhöz kapcsolódik a Klinika, amely 10 perces sétára található a fürdőtől, itt vehetőek igénybe a pszoriázis-gyógykúrák. A fürdőkúra jótékony hatását tudományos eredmények igazolják. A Klinika saját bel- és kültéri fürdőegységgel rendelkezik, emellett 15 minden kényelemmel ellátott kétágyas szoba gondoskodik a vendégek teljes körű kiszolgálásáról. A kezelések állandó orvosi felügyelet mellett zajlanak, ezek lényege a napi fürdőkúra, a speciális gyógytermékek (szilíciumdioxid-iszap, saját hidratáló, ápoló krémek, stb.) használata és az UV terápia.

A kezelés kizárólag természetes anyagokkal történik, melyeknek mellékhatása nincs, a regenerációhoz, a test és lélek felfrissüléséhez a természeti környezet is hozzájárul. A javasolt időtartam 3-4 hét, ez idő alatt természetesen az étkezésekre (sok víz és egészséges ételek fogyasztása) is nagy figyelmet fordítanak.

A beltartalommal kiválóan összehangolták a fürdő megjelenését, arculatát is: a díjnyertes épület jól illeszkedik a tájba, lávatéglákból és lávafalba épült. A belső kialakításban a fekete és fehér színek dominálnak, ez szintén nem véletlen, a hely jellegzetességeire utalnak: a fehér szín a szilícium-dioxidra, a fekete a lávára asszociál.

A létesítmény „összhangban a természettel” filozófiáját nemcsak az épület megjelenése sugallja, a környezetvédelem jelentősége kiemelt a fürdő üzemeltetésében is: kizárólag környezetkímélő vegyszereket alkalmaznak, az energiaellátást teljes mértékben megújuló energiaforrásokkal biztosítják, a termékek előállítása során a zöld technológiákat részesítik előnyben.

Összességében tehát megállapítható, hogy a Blue Lagoon speciális adottságaira kiválóan épít és (pozitív értelemben) értékesíti azokat: a gyönyörű környezetre szinte mindenhonnan kilátást biztosítanak a hatalmas üvegfelületek, minden wellness és gyógyszolgáltatást a saját termékeikre építettek fel. A gyógyászat alapjait a K+F tevékenység alapozza meg, a kutatási eredményeknek nagy szerepe van a marketingtevékenységben is. A termálvizet nemcsak fürdőzésére, hanem – Izlandon magától értető módon – a létesítmény energiaellátására is használják. 

Standard minőséget biztosítanak a szolgáltatáskör minden elemében az öltöző megjelenésétől (elegáns belső kialakítás és berendezés) felszereltségén át (hajszárítók, fésülködőasztalok, nejlonzacskó a vizes ruháknak, stb.) a büfé kínálatáig.

Az arculat és a fizikai megjelenés teljes mértékben összhangban van a szolgáltatáskörrel, a megcélzott szegmensek igényeivel és az elvárt minőségi színvonallal.

Tehát: fontos dolog a különleges adottság, de amellett számos apró és tudatosan megtervezett részletkérdés az, ami a sikerhez vezet!

Kövesse figyelemmel a SPAgetti különszám további megjelenéseit, hasznos információkkal gazdagodhat kül- és belföldi fürdőkben alkalmazott, adaptálható megoldásokról! Lapozzon tovább, tekintse meg étlapunk teljes kínálatát! A SPAgetti egyik előző számában a tematikus szaunalandokról olvashatott, e cikkünket itt olvashatja el újra. 

SPAgetti. Fürdők sikeréhségére.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.