A Magyar Bormarketing Kht. az akcióhoz csatlakozó vendéglátóhelyek együttműködésével 2009-ben először rendezi meg a Borszerda programot, az immár hagyományossá vált Torkos Csütörtök gondolatiságát követve. A Borszerda 2009 a Nemzeti Bormarketing Program keretében valósul meg április 29-én. Az akcióhoz mindazon éttermek és vendéglátóhelyek csatlakozhatnak, akik vállalják, hogy április 29-én egész nap, minden, ’a la carte’ kínálatukban szereplő magyar bor árából 50%-os kedvezményt biztosítanak, ill. minden rendelt főétel mellé egy pohár bort grátisz biztosítanak a ház borából. Amennyiben a csatlakozni kívánó vendéglátóhelyben nincs „ház bora”, úgy egy vörös és egy fehér tételt az akció napjára annak nevez ki, és ezt feltünteti.
„Testületünket nem kereste meg a Bormarketing Kht. így csak utólag áll módunkban jelezni, hogy ebben a formában nem tudjuk támogatni az akciót, hiszen míg a bornagykereskedések 50 % feletti haszonnal dolgoznak, az éttermek többsége 50% -os haszon alatt tudja csak értékesíteni a borokat. Így, az üzletek többsége beszerzési ár alatt lenne kénytelen értékesíteni ezen a napon a borokat úgy, hogy a veszteségüket még növelné a "ház bora" grátiszkénti biztosítása. Úgy gondoljuk, hogy egy ilyen országos rendezvényt minden érintett szakmai szövetséggel le kellett volna egyeztetni, valamint az 50 %-os kedvezményt meg kellett volna osztani a borászok, a kereskedők és az éttermek között - szögezi le állásfoglalásában az MVI.”