Az öt nyerő elem

A Hotel STÁCIÓ már tavaly is kivívta a szakmai zsűri elismerését: „Innováció a termékfejlesztésben és üzemeltetésben” – e háznak ítélték a különdíjat. A mostani megmérettetés alkalmával pedig mind az öt vizsgált szempont alapján toronymagasan megfelelt, ezért ezt a szállodát hirdették ki a négycsillagos fővárosi kategóriában nyertesként. Az előkelő elismerésről szóló oklevelet a ház lelkes, fiatal igazgatói, Kiss Gergő és Fancsali Gábor vehette át a Budapest Hilton Szálloda Báltermében 2016. január 22-én.

1. Innováció a termékfejlesztésben és üzemeltetésben.

Bár egy átlagos hétköznap érkezünk a mediterrán hangulatú, 75 szobás szállodába, meglepve tapasztaljuk: tele a parkoló. Az igazgatótól megtudjuk, az épp zajló háromnál általában több rendezvény tartanak náluk. „Vecsés környéke tele van ipari parkkal, nem beszélve a repülőtér vonzáskörzetéről” – halljuk. A hétköznapok tehát a szakmai meetingeké, hétvégken wellnessezésre, kikapcsolódásra vágyók keresik fel a hotelt. A szálloda a zöld megoldások jegyében működik: hőszivattyús hűtő- és fűtőrendszert alkalmaznak, nincs a háznak kéménye, így nincs káros anyag kibocsátása sem.

2. Piaci részesedés és növekedés.

A piaci növekedés okai között szerepel a szálloda frekventált területen fekvése, és hogy a hotel tulajdonosa nem felejti el azt az alapszabályt, miszerint folyamatosan fejleszteni kell, és visszaforgatni a tőkét. Legutóbb fénystopos függönyökkel szerelték fel a hangszigetelt szobákat. Sok vendégük érkezik a repülőtérről, akik gyakran nappal szeretnének pihenni. Pluszvendéget generáló ötletük, hogy tágas wellnessrészlegüket nem hagyják parlagon heverni a csendesebb időkben sem: a környékbeliek is használhatják professzionális futó- és erőfejlesztő gépeiket.

3. Vendégelégedettség.

A Bookingnál 8,6 ponton áll a hotel, egy hazai portálon ennél is jobban, 9,1 pontot szereztek, az Expedián 4,7-et értek el a vecsésiek, és mindenütt szerepel a két órán belüli garantált válaszadás szállás- vagy rendezvényfoglalás esetén. Mystery shopperek is vizsgálták a házat, és külön örült a menedzsment, amikor a shopperek megosztották velük a náluk tapasztaltakat.

4. A személyzet oktatása és elégedettsége.

A ház 45 dolgozója egész évben szakmai képzési programokon vesz részt. Amikor felvesznek valakit, ismertetik, mit szabad a házban, és mi az, ami nem engedélyezett. Ez azért fontos, fejti ki az igazgató, hogy pontosan tudja a személyzet minden tagja, mit várnak el. Így nincs feszültség, családias a légkör a házban.

5. Társadalmi felelősségvállalás.

20 pontot ért el a STÁCIÓ a Zöld Szálloda versenyen, és aktívan részt vesznek Vecsés életében, már csak azért is, hiszen a hotel tulajdonosai is e város szülöttei. Hamarosan a szálloda mellett további parkolóhelyeket alakítanak ki, így még több vendégüknek lesz módja arra, hogy biztonságban, őrzött helyen hagyhassák autójukat addig, amíg visszatérnek.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.