Az öt nyerő elem

A Hotel STÁCIÓ már tavaly is kivívta a szakmai zsűri elismerését: „Innováció a termékfejlesztésben és üzemeltetésben” – e háznak ítélték a különdíjat. A mostani megmérettetés alkalmával pedig mind az öt vizsgált szempont alapján toronymagasan megfelelt, ezért ezt a szállodát hirdették ki a négycsillagos fővárosi kategóriában nyertesként. Az előkelő elismerésről szóló oklevelet a ház lelkes, fiatal igazgatói, Kiss Gergő és Fancsali Gábor vehette át a Budapest Hilton Szálloda Báltermében 2016. január 22-én.

1. Innováció a termékfejlesztésben és üzemeltetésben.

Bár egy átlagos hétköznap érkezünk a mediterrán hangulatú, 75 szobás szállodába, meglepve tapasztaljuk: tele a parkoló. Az igazgatótól megtudjuk, az épp zajló háromnál általában több rendezvény tartanak náluk. „Vecsés környéke tele van ipari parkkal, nem beszélve a repülőtér vonzáskörzetéről” – halljuk. A hétköznapok tehát a szakmai meetingeké, hétvégken wellnessezésre, kikapcsolódásra vágyók keresik fel a hotelt. A szálloda a zöld megoldások jegyében működik: hőszivattyús hűtő- és fűtőrendszert alkalmaznak, nincs a háznak kéménye, így nincs káros anyag kibocsátása sem.

2. Piaci részesedés és növekedés.

A piaci növekedés okai között szerepel a szálloda frekventált területen fekvése, és hogy a hotel tulajdonosa nem felejti el azt az alapszabályt, miszerint folyamatosan fejleszteni kell, és visszaforgatni a tőkét. Legutóbb fénystopos függönyökkel szerelték fel a hangszigetelt szobákat. Sok vendégük érkezik a repülőtérről, akik gyakran nappal szeretnének pihenni. Pluszvendéget generáló ötletük, hogy tágas wellnessrészlegüket nem hagyják parlagon heverni a csendesebb időkben sem: a környékbeliek is használhatják professzionális futó- és erőfejlesztő gépeiket.

3. Vendégelégedettség.

A Bookingnál 8,6 ponton áll a hotel, egy hazai portálon ennél is jobban, 9,1 pontot szereztek, az Expedián 4,7-et értek el a vecsésiek, és mindenütt szerepel a két órán belüli garantált válaszadás szállás- vagy rendezvényfoglalás esetén. Mystery shopperek is vizsgálták a házat, és külön örült a menedzsment, amikor a shopperek megosztották velük a náluk tapasztaltakat.

4. A személyzet oktatása és elégedettsége.

A ház 45 dolgozója egész évben szakmai képzési programokon vesz részt. Amikor felvesznek valakit, ismertetik, mit szabad a házban, és mi az, ami nem engedélyezett. Ez azért fontos, fejti ki az igazgató, hogy pontosan tudja a személyzet minden tagja, mit várnak el. Így nincs feszültség, családias a légkör a házban.

5. Társadalmi felelősségvállalás.

20 pontot ért el a STÁCIÓ a Zöld Szálloda versenyen, és aktívan részt vesznek Vecsés életében, már csak azért is, hiszen a hotel tulajdonosai is e város szülöttei. Hamarosan a szálloda mellett további parkolóhelyeket alakítanak ki, így még több vendégüknek lesz módja arra, hogy biztonságban, őrzött helyen hagyhassák autójukat addig, amíg visszatérnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.