Az utazók 98%-a figyelmes személyzetet akar!

Elindult "Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Verseny".

Mit akar az utazó? Mire vágyik akkor, amikor egy hétvégére, vagy hosszabb időre belföldre utazik? Minden szálloda ezt a kérdést kutatja, ha a vendégeit elégedettebbé szeretné tenni, és az egyszeri utazóból törzsvendéget szeretne csinálni. A Kisutazás.hu csapata ugyanezt a kérdést tette fel az utazóinak 2010 nyarán.

Több, mint 8.000 ember bevonásával valósult meg egy átfogó piackutatás, amelynek egyértelmű eredménye az lett, hogy az utazók számára a legfontosabb érték nem más, mint a barátságosság. Ezt a kutatásban résztvevők 71%-a emelte ki! A kutatás után indult el "Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2010 Verseny", melyben közel 90.000 utazó szavazott arra, hogy mely szálloda személyzete volt hozzá a legfigyelmesebb, és a legbarátságosabb a 2010-es évben.

A 2011-es évben a Kisutazás.hu - a LifeClub.hu-val közösen – további kutatásokat folytatott a szállodai személyzet barátságosságról, amiről a Turizmus Online is beszámolt.

Ebben 14.200 utazói véleményt összegeztek 50+1 pontban. Szembetűnő, hogy az utazók igénye a figyelmes kiszolgálásra tovább nőtt a 2010-es évhez képest.

A szállodák kiválasztásakor – tehát a pihenésük megkezdése előtt- a 86%-uk, a nyaralásuk értékelésekor viszont már a 98%-uk tartotta fontosnak a szállodai személyzet barátságosságát!

A 2010-es verseny széles körű elismerése, valamint a barátságos szállodai személyzet iránti növekvő igények miatt a szervezők 2012. január 10-én – immáron 2. alkalommal - útjára indították "Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Versenyt". Ebben az utazók azon hotelekre adhatják le voksukat, amelyekben a 2011-es évben a legfigyelmesebb kiszolgálást tapasztalták meg.

„A versennyel idén is a hazai turizmus erősítése, a szállodaipar és a vendéglátás „imidzsének” javítása a célunk. Biztosak vagyunk abban, hogy ha az utazni vágyók megtapasztalják az odafigyelést, akkor sokan választják a belföldi hoteleket, a külföldi utazás helyett.

Hiszünk benne, hogy a verseny segítségével megváltoztathatók azon negatív minősítések, amelyeket például a World Economic Forum fogalmazott meg, amikor a 2011-es jelentésében kiemelte, hogy a hozzáállás, a vendégszeretet és a képzettség miatt nem kiemelkedőek Magyarország adottságai” – mondja Csobota-Kis Árpád a verseny ötletgazdája, a Barátságos Szállodák Nagykövete.

„A versenyben két kategóriába nevezhetnek a szállodák: az 50 szoba alatti, valamint az 51 szoba feletti csoportban. A csillag besorolás szerint nem tettünk különbséget a hotelek között, mert hitünk szerint a barátságosság nem a csillagok számától, hanem a belső indíttatástól, a vendégek szeretetétől kell függjön.

"Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Verseny" 2012.03.20-ig tart, az utazók addig szavazhatnak a hotelekre a www.szallodaverseny.hu oldalon.

Az idei versenyben sok marketing, és innováció is helyet kap, az utazókkal történő kommunikáció legfőbb felülete pedig a Facebook lesz.

Tervezzük a szállodai, és a szavazói interaktivitás növelését, amivel a megrendelőt, és a fogadó oldalt közelebb hozzuk egymáshoz.

120.000 szavazatot várunk, ami 30.000-rel magasabb a tavalyinál. A versenyben jól szereplő szállodák komoly PR előnyre tesznek szert, amiből még hosszú évekig profitálhatnak. A verseny bejelentése 2011.12.19-én, a HSM Baráti Körben történt, 2011.12.30-án pedig az ATV - Hazai Turizmus című műsora - készített egy riportot "Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Versenyről".

A verseny elindulásával a jelentkezés nem zárult le a szállodák előtt! Továbbra is lehet jelentkezni a versenybe Balla-Seethaler Tamás - Marketing igazgatónál a [email protected] email címen.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.