Mit akar az utazó? Mire vágyik akkor, amikor egy hétvégére, vagy hosszabb időre belföldre utazik? Minden szálloda ezt a kérdést kutatja, ha a vendégeit elégedettebbé szeretné tenni, és az egyszeri utazóból törzsvendéget szeretne csinálni. A Kisutazás.hu csapata ugyanezt a kérdést tette fel az utazóinak 2010 nyarán.
Több, mint 8.000 ember bevonásával valósult meg egy átfogó piackutatás, amelynek egyértelmű eredménye az lett, hogy az utazók számára a legfontosabb érték nem más, mint a barátságosság. Ezt a kutatásban résztvevők 71%-a emelte ki! A kutatás után indult el "Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2010 Verseny", melyben közel 90.000 utazó szavazott arra, hogy mely szálloda személyzete volt hozzá a legfigyelmesebb, és a legbarátságosabb a 2010-es évben.
A 2011-es évben a Kisutazás.hu - a LifeClub.hu-val közösen – további kutatásokat folytatott a szállodai személyzet barátságosságról, amiről a Turizmus Online is beszámolt.
Ebben 14.200 utazói véleményt összegeztek 50+1 pontban. Szembetűnő, hogy az utazók igénye a figyelmes kiszolgálásra tovább nőtt a 2010-es évhez képest.
A szállodák kiválasztásakor – tehát a pihenésük megkezdése előtt- a 86%-uk, a nyaralásuk értékelésekor viszont már a 98%-uk tartotta fontosnak a szállodai személyzet barátságosságát!
A 2010-es verseny széles körű elismerése, valamint a barátságos szállodai személyzet iránti növekvő igények miatt a szervezők 2012. január 10-én – immáron 2. alkalommal - útjára indították "Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Versenyt". Ebben az utazók azon hotelekre adhatják le voksukat, amelyekben a 2011-es évben a legfigyelmesebb kiszolgálást tapasztalták meg.
„A versennyel idén is a hazai turizmus erősítése, a szállodaipar és a vendéglátás „imidzsének” javítása a célunk. Biztosak vagyunk abban, hogy ha az utazni vágyók megtapasztalják az odafigyelést, akkor sokan választják a belföldi hoteleket, a külföldi utazás helyett.
Hiszünk benne, hogy a verseny segítségével megváltoztathatók azon negatív minősítések, amelyeket például a World Economic Forum fogalmazott meg, amikor a 2011-es jelentésében kiemelte, hogy a hozzáállás, a vendégszeretet és a képzettség miatt nem kiemelkedőek Magyarország adottságai” – mondja Csobota-Kis Árpád a verseny ötletgazdája, a Barátságos Szállodák Nagykövete.
„A versenyben két kategóriába nevezhetnek a szállodák: az 50 szoba alatti, valamint az 51 szoba feletti csoportban. A csillag besorolás szerint nem tettünk különbséget a hotelek között, mert hitünk szerint a barátságosság nem a csillagok számától, hanem a belső indíttatástól, a vendégek szeretetétől kell függjön.
"Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Verseny" 2012.03.20-ig tart, az utazók addig szavazhatnak a hotelekre a www.szallodaverseny.hu oldalon.
Az idei versenyben sok marketing, és innováció is helyet kap, az utazókkal történő kommunikáció legfőbb felülete pedig a Facebook lesz.
Tervezzük a szállodai, és a szavazói interaktivitás növelését, amivel a megrendelőt, és a fogadó oldalt közelebb hozzuk egymáshoz.
120.000 szavazatot várunk, ami 30.000-rel magasabb a tavalyinál. A versenyben jól szereplő szállodák komoly PR előnyre tesznek szert, amiből még hosszú évekig profitálhatnak. A verseny bejelentése 2011.12.19-én, a HSM Baráti Körben történt, 2011.12.30-án pedig az ATV - Hazai Turizmus című műsora - készített egy riportot "Az Év Legbarátságosabb Szállodája 2011 Versenyről".
A verseny elindulásával a jelentkezés nem zárult le a szállodák előtt! Továbbra is lehet jelentkezni a versenybe Balla-Seethaler Tamás - Marketing igazgatónál a [email protected] email címen.