A fesztiválok rendezői nem egyformán reagálnak a visszaesésre. A Sziget, amelynek bevételei 20-25 százalékkal estek a gyenge forint miatt, azt sem tartja kizártnak, hogy jövőre már euróáron hirdetik meg a jegyeket, azaz forintért mindig a pillanatnyi árfolyamon lehet őket megvásárolni. Már az idén többet fordítanak marketingre: „olyan vonatokat bérelnénk, amelyeken már az odaút alatt dj-k játszanának.” – mondta Gerendai Péter a hvg.hu-nak, aki azt is hozzátette, hogy a reklámokban a Sziget sokszínűségén kívül azt is hangsúlyozzák majd, hogy olcsó. A magyar látogatók is féláron vehetnek napijegyeket este 11 óra után, és előre regisztrált csoportok is komoly kedvezményeket kaphatnak. A Szegedi Ifjúsági Napok fő szervezője, Boros Gyula azt mondta, hogy ha marad a 300 forint fölötti euróárfolyam, vagy kevesebb előadót tudnak hívni, vagy „átcsoportosítják” őket. A Hegyalja Fesztivál szervezője szerint az idén egyáltalán nem lesz nyereségük. A forint gyengülése azért is gond, mert a fellépők egyre több pénzt kérnek. „Öt évvel ezelőtt csak egy kiemelkedő sztár kérhetett százezer eurónál többet. Ma már egy egyslágeres előadó is elkér ennyit egy koncertért” – mondta Gerendai Károly, aki mindezek ellenére optimista. Szerinte elsősorban a kisebb fesztiválokat sújtja majd a válság.(www.hvg.hu)
Bajban vannak a nyári fesztiválok
A recesszió a nyári fesztiválokat sem kíméli: a nemzetközi sztárokat euróban kell fizetni, szűkmarkúbbak a szponzorok, csökken az állami szerepvállalás, és egyre kevesebben vállalkoznak utazásra. Ehhez jöhet még az áfaemelés és az üdülési csekk megadóztatása.
Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.