Bekamerázzák a főváros legdurvább aluljáróit

Három éven belül bekamerázzák Budapest 15 legfrekventáltabb aluljáróját, nyolcat pedig teljesen felújítanak. Rájuk is fér, a pár éve épült, és a 4-es metrónak szánt Bocskai úti létesítményt például már fertőtleníteni és részben elfalazni is kellett a "beköltözők" miatt.

A rendőrséghez és a közterület-felügyelethez bekötött térfigyelő kamerarendszert épít ki a főváros a 15 kiemelt aluljáróban; a hároméves program keretében első lépésben a Blaha Lujza téren, a Ferenciek terén és az Astorián építik ki a hálózatot - jelentette be egy pénteki háttérbeszélgetésen Hagyó Miklós (MSZP), városüzemeltetési főpolgármester-helyettes.

A főváros kezelésében 57 aluljáró van, ezek közül 15 számít kiemelt fontosságúnak. Utóbbiakat 2010-re mind bekamerázzák, ez 410 millió forintba kerül. 2011-ben és 2012-ben pedig a többi húsz aluljáróba kerülnek robotszemek. Az aluljáró lépcsőit fix, a többi területet pedig távirányítású kamerákkal figyelik majd. A rendszert a rendőrséggel egyeztetve építik ki, figyelemmel a személyiségi jogi jogszabályokra és az ombudsman állásfoglalásaira. Bielek Péter, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. vezetője szerint tájékoztató táblákkal is felhívják a járókelők figyelmét, hogy megfigyelt területen járnak. 

A teljes kamerarendszer kiépítése - amely az első ilyen lesz Budapesten - összesen mintegy 750 millió forintba kerül. Bielek Péter hozzátette: a már bekamerázott aluljárókat fokozott figyelemmel fogják takarítani, nyolc helyen pedig teljes műszaki felújítjást is terveznek, idén a Hungária körút-Ajtósi Dürer sor találkozásánál lévő létesítményben. Az aluljárókban életvitelszerűen tartózkodó hajléktalanok ügyében külön egyeztetéseket kezdeményez a főpolgármester-helyettes a kormányzattal és civil szervezetekkel. Hagyó szerint a kamerarendszer nem ellenük van, sőt őket is védi. Bielek Péter ehhez azt tette hozzá, hogy e kérdésben nincs egyértelmű jogi állásfoglalás, úgy vélte, ahhoz senkinek sincs állampolgári joga, hogy életvitelszerűen berendezkedjen az aluljáróban (más a helyzet mondjuk a közparkokkal) vagy odapiszkítson.

A budapesti aluljárók között sok elrettentő példa akad, a főváros tett ezek rendezésére erőfeszítéseket, de ezek nem hoztak tartós eredményt - fogalmazott Hagyó. A főváros egyik legújabb - a 4-es metró majdani állomásához kapcsolódó - aluljárójában, a Bocskai útnál valakik feltörték az egyik üzlethelyiségnek kialakított beugrót, beköltöztek oda, és vécének használták, a fertőzésveszélyesslé vált helyiséget a takarítás és fertőtlenítés után kénytelenek voltak elfalazni.

A nyilvános vécék terén is előre lépne a főváros. A köztéri illemhelyek üzemeltetését újra a csatornázási művek venné át. (Jelenleg alig negyven működőképes közvécé van az 1,7 milliós Budapesten, az FCSM vezetője szerint van olyan, már nem működő illemhely, ahová annyira otthonosan berendezkedtek, hogy az új "lakóknak" még rezsójuk és szobanövényeik is voltak odabent) Hagyó azt várja, hogy 3-5 éven belül érezhetően változik a helyzet. Az FCSM először felméri a jelenlegi állapotot, aztán stratégiai tervet készít. Palkó György vezérigazgató szerint az előzetes értékelések szerint több mint 200 helyre kellene új nyilvános illemhelyet építeni, főként a turisztikailag frekventált területekre. "Nem járja, hogy a Budapestre busszal látogató turistáknak külön programpont felkeresni az egyetlen, működő belvárosi illemhelyet" - jegyezte meg. (nol.hu)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.