A Sanoma most megszerzett tulajdonrésze azt jelenti, hogy a Szallas.hu oldalt működtető céget közös irányítás alá helyezik, székhelye azonban változatlanul Miskolcon marad.
Az akvizícióval a Sanoma igyekszik kihasználni a portfóliója által kínált szinergiákat az utazás és az egészségtudatos életmód között, amely utóbbi szegmensben a HáziPatika.com csoport, a Wellness és a Nők Lapja Egészség valamint a WellnessCafe révén havonta egymillió-ötvenezer felhasználót ér el (forrás: NOK és Ipsos/Gemius).
A Szallas.hu beillesztését a portfólióba tovább segíti, hogy a médiavállalat a női - az utazási döntéseket meghatározó - célcsoport elérésében piacvezető.
Az akvizíció másik üzleti mozgatója a Sanoma piaci pozíciójának további erősítése az online szolgáltatások értékesítésének piacán, ahol már komoly erőt képvisel az Olcsobbat.hu és a Kirakat.hu ár-összehasonlító portálokkal, valamint a Profession.hu állásportállal.
A Szallas.hu és a hazai online szállásértékesítés
A Szallas.hu a legjelentősebb hazai online szállásközvetítő oldalként két év alatt érte el a piacvezető pozíciót. Hatalmas szálláshely-választékkal, több mint 6500 bel- és külföldi szálláshelyet üzemeltető partnerrel rendelkezik. Hazai vállalkozás, amelynek két ügyvezetője, Varga Zoltán és Dorcsinecz József a jövőben a Sanomával közösen irányítják a céget.
A Szallas.hu tavaly kezdte meg működését a szomszédos országokban: ma Szlovákiában, Ausztriában, Romániában és Lengyelországban van jelen, a tervek között további terjeszkedés szerepel.
Európa-szerte, így Magyarországon is, a válság ellenére fejlődik az interneten keresztül történő szállásértékesítés: itthon az online utazási irodák 2010-ben 620 ezer vendégéjszakát értékesítettek (forrás: BDO, KSH), ezzel komoly hatást gyakoroltak a belföldi turizmus dinamikájára , ráadásul a régiós versenytársakkal (Bécs, Prága) összehasonlítva, Budapesten a legmagasabb az online foglalások aránya.