Beszállt a Sanoma a szallas.hu-ba

Ötven százalékos tulajdonrészt szerzett a Szallas.hu online szállásközvetítő oldalban a Sanoma Media Budapest Zrt.

A Sanoma most megszerzett tulajdonrésze azt jelenti, hogy a Szallas.hu oldalt működtető céget közös irányítás alá helyezik, székhelye azonban változatlanul Miskolcon marad.

Az akvizícióval a Sanoma igyekszik kihasználni a portfóliója által kínált szinergiákat az utazás és az egészségtudatos életmód között, amely utóbbi szegmensben a HáziPatika.com csoport, a Wellness és a Nők Lapja Egészség valamint a WellnessCafe révén havonta egymillió-ötvenezer felhasználót ér el (forrás: NOK és Ipsos/Gemius).

A Szallas.hu beillesztését a portfólióba tovább segíti, hogy a médiavállalat a női - az utazási döntéseket meghatározó - célcsoport elérésében piacvezető.

Az akvizíció másik üzleti mozgatója a Sanoma piaci pozíciójának további erősítése az online szolgáltatások értékesítésének piacán, ahol már komoly erőt képvisel az Olcsobbat.hu és a Kirakat.hu ár-összehasonlító portálokkal, valamint a Profession.hu állásportállal.

A Szallas.hu és a hazai online szállásértékesítés

A Szallas.hu a legjelentősebb hazai online szállásközvetítő oldalként két év alatt érte el a piacvezető pozíciót. Hatalmas szálláshely-választékkal, több mint 6500 bel- és külföldi szálláshelyet üzemeltető partnerrel rendelkezik. Hazai vállalkozás, amelynek két ügyvezetője, Varga Zoltán és Dorcsinecz József a jövőben a Sanomával közösen irányítják a céget.

A Szallas.hu tavaly kezdte meg működését a szomszédos országokban: ma Szlovákiában, Ausztriában, Romániában és Lengyelországban van jelen, a tervek között további terjeszkedés szerepel.

Európa-szerte, így Magyarországon is, a válság ellenére fejlődik az interneten keresztül történő szállásértékesítés: itthon az online utazási irodák 2010-ben 620 ezer vendégéjszakát értékesítettek (forrás: BDO, KSH), ezzel komoly hatást gyakoroltak a belföldi turizmus dinamikájára , ráadásul a régiós versenytársakkal (Bécs, Prága) összehasonlítva, Budapesten a legmagasabb az online foglalások aránya.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.