Bizottság előtt az államtitkár

Az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottságának (OSTB) szerdai ülésén Dr. Horváth Endre, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára értékelte a tavalyi év turisztikai teljesítményét.

Kiemelte, hogy 2010 még nem hozott áttörést a hazai turizmusban, bár a vendégek száma 1,9, a vendégéjszakák száma pedig 1,6 százalékkal nőtt. A világ, és Európa nyugati felének turizmusa ezt jóval meghaladó mértékben bővült. A külföldi vendégek aránya 46,4 százalék volt, ezen belül kiemelkedő mértékben emelkedett az USA-beli, az orosz és a cseh beutazás. A szállásforgalom 73 százaléka szállodákban bonyolódott, a négycsillagos házak teljesítettek a legjobban, a szálláskapacitás kihasználtsága is a gyógy- és a 4-5 csillagos házakban volt a legnagyobb. A szállodai árbevételek azonban csökkentek, növekedés csak az egyéb szolgáltatásokból keletkezett.

A szállásbevételek régiós megosztását vizsgálva a hagyományos sorrend (Budapest és Közép-Dunavidék; Balaton és Nyugat-Dunántúl) megmaradt. A kereskedelmi bankok jelenleg turisztikai fejlesztéseket nem támogatnak, viszont fut két állami pályázat (TDM létesítés és attrakció fejlesztés).

Bánki Erik, az OSTB elnöke hangsúlyozta, hogy a „Gyógyító Magyarország” szlogen nagy sikert aratott a vásárokon. Más hozzászólók viszont hiányolták a gyógyvíz, mint nemzetközi vonzerő felmérését, és a falusi turizmus értékelését az előterjesztésből.

Nincs könnyű helyzetben a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK), hiszen a főváros takarékossági programja következtében 60 százalékkal csökkent a támogatása, ismertette Molnár József ügyvezető igazgató. Az országban Budapest realizálja a legnagyobb bevételt a turizmusból, de a városvezetésnek nincs a turizmus érdekeit szolgáló mechanizmusa. A BTSZK ezért olyan kérdésekkel és megoldatlan problémákkal (közbiztonság, reptéri út, konferencia központ) szembesül, melyek nem egy marketing szervezet kompetenciájába tartoznak. A BTSZK-nál belső átszervezést hajtottak végre, megújítják az arculatot, a marketing felületeket és a Budapest Kártyát.

Molnár József legfontosabbnak a budapesti TDM szervezet létrehozását tartja, melynek a BTSZK lenne a munkaszervezete. A 2020-ra kialakítandó fővárosi TDM tulajdonosi összetételéből egyharmadot képviselne a BTSZK, ugyanennyi jutna a budapesti önkormányzati intézményekre, és a piaci szereplőket összefogó Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarára. A bizottság tagjai javasolták, hogy a BTSZK hozzon létre több, belföldiek számára is vonzó fővárosi programot, érje el, hogy a kiállításokon a budapesti múzeumok is szerepeljenek, és igyekezzen visszanyerni a fapados légitársaságokat. Elhangzott, hogy az Erzsébet téri volt, autóbusz-pályaudvar komplex látogató központ lehetne.

Dr. László Ferenc, szegedi egyetemi tanár ismertette azt az egészségipari csúcstechnikát, melyet pályázati támogatással fejlesztettek ki. Utolsó napirendi pontként Dr. Czeglédi József felvetette, hogy az 1956-os emlékhelyek bemutatása, ill. ezekből tematikus utak kialakítása nemcsak a történelem szemléletet, de a turizmus programjainak választékát is jobbítaná.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.