A születésnapi rendezvényen különleges előadásokon olyan információkkal és tapasztalatokkal lehet gazdagabb a hallgatóság, amelyek birtokába a „Kékfrankos fővárosában” rendezett eseményen kívül nem kerülhet. Néhány példa „kóstolónak”:
- a londoni székhelyű Institute of Master of Wine elnöke, dr. Josef Schuller MW tart tükröt a magyar borok elé, hogyan is látják a hazai nedűket a külföldi fogyasztók,
- Dél-Amerikából érkezik Michael Cox, a Wine of Chile UK Ltd. igazgatója, aki előadásában Chilét, a siker országaként mutatja be,
- a Kína Kanton tartományában élő magyar üzletember, Varga Péter a kínai borpiac sokszínűségét, a keleti fogyasztási szokások speciális vonásait tárja a résztvevők elé,
- Németországból Ingrid Ortgies az Alexander Solution&Support tanácsadója osztja meg a hallgatósággal a hazai borok német piacra jutásának lehetőségeit.
A nemzetközi kitekintésen túl a hazai vonatkozásokról is Magyarország méltán legelismertebb szakemberei Szepsy István, Heimann Zoltán, dr. Gál Lajos borászok, és számos borral foglalkozó tapasztalt szakember a magyar borok eredetvédelmének és a Kárpát-medencei szőlőfajtákból készített borok piaci lehetőségeinek kérdéseit törekszik megválaszolni a szekcióüléseken.
Pálffy István borszakújságíró éjszakai kerekasztal-beszélgetést vezet majd az ágazatot érintő aktuális kérdésekről. A rendezvényhez ez alkalommal is különleges borverseny kapcsolódott a VI. VinoFem Európai Női Borbíráló Verseny, ahol kizárólag hazai es külföldi női borszakértők választották ki a győztes borokat - tájékoztatta a Napi Turizmust Rigler Zsolt, a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A rendezvény részletes programja a www.bormarketingkonferencia.hu oldalon olvasható.