A fiatal régió ennek ellenére – a kutatások szerint – még mindig viszonylag ismeretlen a hazai lakosság körében. A potenciális utazók 60 százaléka még sohasem járt a Tisza-tónál, esetleg nem is tudja, hogy a tó milyen kiváló üdülési lehetőségeket kínál Kelet-Magyarországon – tette hozzá a szakmai vezető. Akik ide érkeznek, a várakozásaikhoz képest jelentősen elégedettebbek a kínálattal, a szolgáltatásokkal. Idén január és augusztus között – a tavalyi azonos időszakhoz képest – 10,8 százalékkal több vendéget fogadtak a régió kereskedelmi szálláshelyei. Ugyanebben az időszakban a vendégéjszakák száma pedig 3,3 százalékkal emelkedett. A turisták átlagosan 2,6 napot tartózkodtak a Tisza-tónál.
KÜLFÖLDIEK IS ÉRDEKLŐDNEK
Még mindig a belföldi érdeklődők jönnek nagyobb számban, de 2014 júniusában például 33 százalékkal több lengyel és 34 százalékkal több holland vendéget fogadtak, mint egy évvel korábban. Január és június között – 2013 azonos időszakát figyelembe véve – 42 százalékkal emelkedett a Szlovákiából érkező turisták száma. A belföldi vendégek közül sokan idén fő üdülési célként választották a Tisza-tavat, és öt–hét napot szállodákban pihentek. Ez a tájegység úgynevezett „réstermékrégió”, amely különösen a fotósok, a horgászok és a kerékpárosok kedvenc helyévé vált az utóbbi években.
A szabad vízi strandok látogatóforgalma elérte a tavalyit, annak ellenére, hogy júniusban és júliusban a gyakori esős időjárás távol tarthatta a lubickolni vágyókat. A hat Tisza-tavi szabadstrand vízminősége – az ÁNTSZ rendszeres vizsgálatai alapján – egész nyáron kifogástalan volt. Fontos változás, hogy az elmúlt három év átlagához képest idén 42 nappal többet horgásztak a tavon. Horgászjegyekből az esztendő első nyolc hónapjában öt százalékkal többet adtak el, mint tavaly. Az év eddig eltelt részében több pecás érdeklődött, és hosszabb időt is töltött el a Tisza-tónál, mint egy évvel korábban. Jól látható, hogy a turistajegy bevezetésének egyik nyertese a Tisza-tó lett.
ÚJ KÜLDŐPIACOK ÉS CÉLCSOPORTOK
Az elmúlt hónapokban is nagy sikert aratott a poroszlói Ökocentrum látványvilága, ahol a múlt évihez képest eddig hét százalékkal több vendéget fogadtak. Ezen a parádés helyen örvendetes módon megjelentek a külföldiek is, elsősorban a szlovák, a lengyel és a holland turisták. A szakemberek abban bíznak, hogy ez a folyamat a jövőben sem áll meg.
A felmérések szerint az elmúlt hónapokban a Közép-Tiszai Vízügyi Igazgatóság kiskörei üzemi hídján 14 ezer kerékpáros haladt át, ami megegyezik a tavalyi hasonló időszakban mértekkel. A szakértők arra számítanak, hogy az őszi hetekben újabb kerekezők érkeznek biciklitúrákra a tóparthoz. A Garantált élmények, garantált áron a Tisza-tónál akciót különösen augusztusban kedvelték és igényelték. A tapasztalatok alapján a szolgáltatók és a régiós igazgatóság is fontosnak tartja, hogy ez a következő időszakban is folytatódjon.
A Garantált élmények, garantált áron a Tisza-tónál akció 19 szálláshely és tíz programgazda összefogásával a Tisza-tó négy évszakon átívelő kedvezménysorozata, amely a legnépszerűbb és legújabb programokat kínálja a térség felfedezésére a feltöltődést keresők számára. 2014-ben a korábbiakhoz képest még sokkal több kedvezményt biztosítanak a szolgáltatók, hiszen egész évben, az esztendő minden napján felhasználható kuponokkal lehet részt venni a Tisza-tó legjobb programjain.
GYŐRBŐL JÖTTEK A LEGTÖBBEN
A tapasztalatok szerint a Tisza-tóhoz 100- 150 kilométer távolságról érkeznek a vendégek. A fő küldőterület Észak-Magyarország, Észak-Alföld és Budapest. Hódít a Tisza-tó híre a Nyugat-Dunántúlon is, ahonnan elsősorban Győrből járnak szívesen Magyarország második legnagyobb tavához. Molnár Anita igazgató szerint hihetetlen potenciál van a magyar üdülőközönségben, a turisztikai kínálat népszerűsítésével egyre többen hoznak kedvező döntéseket, és nyitnak a Tisza-tó felé. Ezért is igyekeznek a Tisza-tó nevét márkává fejleszteni és a szolgáltatók, a vállalkozók közösségét összetartani.