Búcsú négy év után

Négy év után távozott a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, Galla Gábor, aki elődeihez képest kifejezetten hosszú ideig töltötte be ezt a posztot. Meglepetésként érte a leváltás híre a szakembert, akinek – miután papírdobozba csomagolta holmiját, egy nap alatt kellett átadnia irodáját utódjának. A – távozó vezér számára is – váratlan búcsú okán kértük meg Galla Gábort, foglalja össze az elmúlt évek eredményeit.

– Az első sajtótájékoztatómon, 2002. július 17-én három súlyponti területet állítottam munkánk középpontjába: Budapestet, a belföldi turizmust és Németországot. Ebből Budapest és a belföldi turizmus élénkítése sikeres volt, soha nem látott eredményeket ért el e két terület turizmusa, tény viszont, hogy a német piac hanyatlását nem sikerült megállítanunk. De tavaly már lassult a visszaesés üteme, a gyógy- és konferenciaszállodákban, valamint a fővárosban még nőtt is a német vendégek száma. 2003-ban elkezdtük szisztematikusan felépíteni Magyarország turisztikai „márkáját”. Korábban külföldön mindig tematikus éveket szerveztünk, ezeket én leállíttattam. Jó volna, ha az, amit elkezdtünk, folytatódna még évekig, akkor lesznek igazán szembetűnőek ez eredmények. Úgy érzem, a sajtó és a hazai lakosság is mellénk állt, pozitív irányba változott a Magyar Turizmus Zrt. megítélése. Sokat javult a lakosság turizmussal kapcsolatos tudatossága, és a számokból is látszik, hogy jelentősen élénkült a belföldi turizmus. A politikusokkal való együttműködés is sikeres volt, ez meglátszott a források elosztásakor. Az MT Zrt.-nél bevezetett nyílt, folyamatosan követhető akciószervező rendszer is biztosította a szervezet átláthatóságát. Úgy érzem, mindezt sikerült egy jó csapat segítségével elérni. Amikor idekerültem, nem végeztem tisztogatást a szervezetben, kevés régi embert küldtem el, és kevés újat hoztam. Arra azonban emlékszem, hogy – mivel elődeim sűrűn váltották egymást – a kollégák egy része meglehetősen bizonytalan volt. Ezt az állapotot sikerült megváltoztatnom, a jelenlegi csapat motivált, kreatív, ráadásul az átlagéletkor harminckét év.

Most viszont értesülésünk szerint komoly létszámleépítést kell végrehajtani a szervezetnél.

– Az ezzel kapcsolatos átalakítási tervet én elkészítettem, és szerintem az utódom valószínűleg nagy vonalakban ezt fogja majd végrehajtani.

Hol hibázott?

– Nem tudom. Én meglehetősen önálló ember vagyok, lehet, hogy ehhez a poszthoz túlságosan is az. Ötven év fölött viszont már nagyon nehéz megváltozni.

Hogyan tovább?

– Vannak bőven ötleteim, és sok megkeresés is eljutott hozzám. A szokásos karácsony környéki egyhetes belföldi pihenést leszámítva nem szeretnék otthon ülni. Mindenképpen a hazai turizmus területén képzelem el a jövőmet.

Több elődje is külképviselőként „pihente ki” a vezérigazgatói megbízatással járó fáradalmakat. Januártól megürül a német képviselet-vezetői szék. Pályázik?

– Mindenképpen Magyarországon fogok maradni, 87 éves édesanyámnak és 90 esztendős édesapámnak gondját kell viselni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.