A POP UP BUDAPEST! program célja az volt, hogy a Budapesten élő külföldiek és magyarok közelebb kerüljenek egymáshoz, ismerkedjenek egymás kultúrájával, párbeszédbe kezdjenek, közösen hozzanak létre kulturális produkciókat, termékeket Budapesten.
Az egyedülálló amerikai DJ program mellett a Budapest Esszencia kalandtérkép a Bajcsy Zsilinszky úttól olyan helyszínekre kalauzolja el az érdeklődőket, melyek nem a szokásos budapesti városnézés helyszínei. A BTH által a Budapestre látogató külföldiek és magyar lakosság élményei alapján összeállított különleges térkép segítségével a turisták valamint az itt élő külföldeik megismerhetik a város olyan rejtett kincseit is, mint a Falk Miksa utcai antik üzletek sora, a Magyar Szecesszió Háza, a Spinóza ház, a Hajós utcai kávéházak, a Gödör Klub, a Bazilika körpanorámás kilátója, a Hold utcai piac vagy a Tűzraktér, a budapesti underground kultúra egyik központja.
A Budapest Esszencia térképhez csatolt kérdőív segítségével az "expatok" elmondhatták saját budapesti élményeiket, melyeket a BTH az új élményalapú turisztikai marketingstartégiájába épít majd be. Az itt élő külföldiek feliratkozhattak a BTH City of Senses hírlevelére, mely havonta jelentkezik a legújabb tippekkel és friss információval budapesti programokról, eseményekről.
A turisztikai marketingszervezet a jövőben több ilyen akciót és az említett szervezetekkel hosszútávú együttműködést tervez annak érdekében, hogy együtt tegyenek Budapest multikulturális, kreatív városi jellegének erősítéséért. Az itt élő külföldiek véleményét megismerve és a marketingstratégiába beépítve Budapest turisztikai kínálata is még színesebbé válhat.