A rendezvényen Javier Rodríguez Mañas, a bécsi Spanyol Idegenforgalmi Hivatal szeptemberben kinevezett, új igazgatója beszámolt a 2011-es új marketingstratégiáról, mely szerint Spanyolország nemcsak a családok számára alkalmas nyaralásra, hanem széles körű kulturális és történelmi kínálatával számos réteget szólít meg. A magyar piacon már jól bevezetett termékek, mint a tengerparti nyaralások promotálása továbbra is a Spanyol Idegenforgalmi Hivatal marketingtervének részét képezik.
A kiváló spanyol borok és fogások után az est a madridi D'Callaos flamencó táncsoport bemutatójával, spanyol zenével és tánccal teljesedett ki.
Hazánkban idén találkozhatunk először a Spanyol Idegenforgalmi Hivatal "I need Spain” magyar nyelvű reklámkampányával. A Spanyol Idegenforgalmi Hivatal és a Malév marketingkommunikációs együttműködése áprilistól indul.
A marketing tevékenység elsősorban a városokat és a kulturális turizmust támogatja, de erőteljes hangsúlyt kap a „Művészetek és Múzeumok” valamint a divat világa is. Áprilisban Budapesten is bemutatják a híres madridi Thyssen-Bornemisza Múzeumot, ahol Rembrandt és Rubens, vagy Pablo Picasso és Roy Lichtenstein műveit lehet megcsodálni. További információ: www.museothyssen.org
Az idei marketing terv másik kiemelkedő pontja a Spanyol Zsidó Örökség bemutatása. További információ: www.redjuderias.org
Ugyancsak intenzív együttműködés terveznek a Cervantes Intézettel, ennek keretében rendezik meg a "Madrid baila en... Budapest” fesztivál, ahol magyar és spanyol kortárs táncosok lépnek fel a Vörösmarty téren. Tavasszal lesz még spanyol filmhét az Uránia moziban, majd andalúz hét Budapesten.
Visszatekintés és tervek
Az elmúlt év során 53 millió turista kereste fel a világ minden tájáról Spanyolországot, ami 1,4%-os növekedést jelent 2009-hez képest. A fő úti célok között megtalálható: Kanári-szigetek, Katalónia, a Baleári-szigetek és Andalúzia. Valamennyi terület idegenforgalmi mutatója növekedést jelezett az előző évhez képest – tudtuk meg Kovács Orsolya Gyöngyvértől, a bécsi Spanyol Idegenforgalmi Hivatal magyarországi képviselőjétől.
2010 eredményei aktív munkára serkentik a bécsi Spanyol Idegenforgalmi Hivatalt. Céljuk az új és innovatív termékek piacának bővítése, hogy minél több potenciális érdeklődőhöz jussanak el olyan különlegességek, amelyek eddig nem szerepeltek a kínálatban.