Csábítás flamencóval, Riojával és serrano sonkával

A Spanyol Idegenforgalmi Hivatal a korábbi éveknél intenzívebb megjelenést tervez az idén Magyarországon. Első lépésként nagyszabású fogadást adtak március 16-án a budapesti Szépművészeti Múzeumban, ahol a meghívottak öt érzékük segítségével fedezhették fel a mediterrán országot.

A rendezvényen Javier Rodríguez Mañas, a bécsi Spanyol Idegenforgalmi Hivatal szeptemberben kinevezett, új igazgatója beszámolt a 2011-es új marketingstratégiáról, mely szerint Spanyolország nemcsak a családok számára alkalmas nyaralásra, hanem széles körű kulturális és történelmi kínálatával számos réteget szólít meg. A magyar piacon már jól bevezetett termékek, mint a tengerparti nyaralások promotálása továbbra is a Spanyol Idegenforgalmi Hivatal marketingtervének részét képezik.

A kiváló spanyol borok és fogások után az est a madridi D'Callaos flamencó táncsoport bemutatójával, spanyol zenével és tánccal teljesedett ki.

Hazánkban idén találkozhatunk először a Spanyol Idegenforgalmi Hivatal "I need Spain” magyar nyelvű reklámkampányával. A Spanyol Idegenforgalmi Hivatal és a Malév marketingkommunikációs együttműködése áprilistól indul.

A marketing tevékenység elsősorban a városokat és a kulturális turizmust támogatja, de erőteljes hangsúlyt kap a „Művészetek és Múzeumok” valamint a divat világa is. Áprilisban Budapesten is bemutatják a híres madridi Thyssen-Bornemisza Múzeumot, ahol Rembrandt és Rubens, vagy Pablo Picasso és Roy Lichtenstein műveit lehet megcsodálni. További információ: www.museothyssen.org

Az idei marketing terv másik kiemelkedő pontja a Spanyol Zsidó Örökség bemutatása. További információ: www.redjuderias.org

Ugyancsak intenzív együttműködés terveznek a Cervantes Intézettel, ennek keretében rendezik meg a "Madrid baila en... Budapest” fesztivál, ahol magyar és spanyol kortárs táncosok lépnek fel a Vörösmarty téren. Tavasszal lesz még spanyol filmhét az Uránia moziban, majd andalúz hét Budapesten.

 

Visszatekintés és tervek

Az elmúlt év során 53 millió turista kereste fel a világ minden tájáról Spanyolországot, ami 1,4%-os növekedést jelent 2009-hez képest. A fő úti célok között megtalálható: Kanári-szigetek, Katalónia, a Baleári-szigetek és Andalúzia. Valamennyi terület idegenforgalmi mutatója növekedést jelezett az előző évhez képest – tudtuk meg Kovács Orsolya Gyöngyvértől, a bécsi Spanyol Idegenforgalmi Hivatal magyarországi képviselőjétől.

2010 eredményei aktív munkára serkentik a bécsi Spanyol Idegenforgalmi Hivatalt. Céljuk az új és innovatív termékek piacának bővítése, hogy minél több potenciális érdeklődőhöz jussanak el olyan különlegességek, amelyek eddig nem szerepeltek a kínálatban.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.