Csődbe ment a Bella Tours

A Turizmus Trend szeptemberi számában körképet adtunk a nyári last minute akciókról. Cikkünkben több tour-operátor is jelezte, hogy a szezon vége felé elképzelhető, hogy egy-két kevésbé tőkeerős vállalkozás csődöt jelenthet, mivel a gyenge kereslet miatt csak veszteségesen alacsony áron lehetett sok utat eladni. Így is lett.

Lassan három éve, hogy nem történt komolyabb csőd a magyar utazásszervezői piacon. Egészen hétfő estig ez volt a helyzet, amikor is a Bella Tours 38 pórul járt utasa hiába várta, hogy elutazhasson Krétára a Malév charterjáratával. Mivel a Malév nem kapta meg a tour-operátor által bérelt helyek ellenértékét, az utasok nem indulhattak velük útnak. A járat társbérlője, a Quaestor Travel utasai ellenben gond nélkül elrepültek Görögországba. Eközben a Bella Tours csődöt jelentett, három irodája tegnap már nem fogadott utasokat, kedden a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal törölte is őket a közhitelű hatósági nyilvántartásból. Az utazásszervező 146 millió forintos felelősségbiztosítással rendelkezett a Generali-Providencia Biztosítónál, értesüléseink szerint ez az összeg mindenképpen fedezni fogja a jelenleg külföldön levő utasok hazahozatalát, és vélhetően jelentős részben az el nem utaztatott személyek által befizetett összegek visszatérítését is. A tervek szerint egyébként szeptember 24-ig közlekedett volna az érintett charterlánc. A Bella Tours csődje érint több más charterláncot és buszos desztinációt is – a biztosító már kidolgozta az érintett utasok hazahozatalára vonatkozó tervét, ezt következő hírünkben olvashatják.
A Malév szóvivője kérdésünkre elmondta, hogy a légitársaság hazafuvarozza a Bella Tours még külföldön nyaraló utasait. A Quaestor Travel kiutazási igazgatója, Végh Balázs arról tájékoztatott, hogy velük elutazhatnak a Bella Tours itthon maradt utasai, amennyiben újra kifizetik a részvételi díjat, illetve ha a biztosító meg tud egyezni a Bella Tours illetékeseivel, és átutalja nekik a részvételi díjat.
Megkértük Zám Tibort, a Best Reisen ügyvezetőjét, segítsen olvasóink számára levonni az eset konzekvenciáit. Véleménye szerint – bár sokat szigorodott az utazásszervezést szabályozó rendelet az elmúlt évek során – még mindig könnyen lehet néhány millió forintos tőkével utazásszervezésbe kezdeni. Pedig ez egy valóban tőkeigényes vállalkozás, ahol egy-egy rosszabb év során – ilyen volt a tavalyi és az idei szezon is – komoly veszteségeket is kénytelen lehet egy iroda elviselni. Zám Tibor szerint nagyobb tőkeerőt kellene megkövetelni az utazásszervezőktől, a jelenlegi minimum 5 millió forintnak akár a tízszeresét. Mindemellett a 20%-os forgalomarányos fedezeti biztosítást megfelelőnek tartja. Arra is emlékeztetett, hogy akadt olyan utazásszervező, amely úgy ment csődbe, hogy egyetlen utasát sem érte kár. Az utóbbi évek legnagyobb csődjei az utazásszervezők között: 1998 - Pasha Tours, 2000 – Jorgos Travel és Tan-Túra, 2002 West Travel, 2004 Eurotours.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.