Az utazásszervező a korábbi években országos roadshow keretében kereste fel viszonteladó partnereit, az idén első ízben az ország minden részéből buszokkal szállította a 300 meghívottat a Silvanus Hotelbe, ahol szakmai prezentációkat hallhattak, és találkozhattak a Green Travel által programozott 23 török szálloda képviselőivel, illetve a horvát referatúra vezetője által bemutatott garanciális szállásokkal.
Göktas Merdol ügyvezető köszöntőjében kiemelte, hogy ilyen sok külföldi partner még sohasem vett részt rendezvényükön, amelyet idén negyedik alkalommal szerveztek meg. Hozzátette, hogy Magyarországon a Green Travel nyújtja a legszélesebb választékot török szállodákból, és a workshow-n megjelent hotelekbe irányul a magyar vendégforgalom 65%-a. A megjelentek között volt mások mellett a Vikingen Hotels, a Titanic, a Calista, a Mardan Palace, a Papillon Hotels, a Rixos, a Riu és a Letoonia képviselője.
EREDMÉNYES SZEZON UTÁN
2014-ben 30%-kal növelte árbevételét a Green Travel, a cégcsoport árbevétele elérte a 15 milliárd forintot. 30 ezer főt utaztattak ki, 2014 végén vagyoni biztosítékukat 1,060 milliárd forintra növelték. Egymilliárd forintot fizettek ki az irodáknak jutalék és egyéb juttatások (például study túrák, marketingtámogatás) formájában. A téli szezonban egzotikus utakat kínáltak Kubába, Thaiföldre és Dubajba, sikerrel. 2014-ben 26 ezer főt utaztattak be Törökországból.
A Green cégcsoportban a túraszervező mellett megtalálható a hat viszonteladó irodát működtető, önálló profitcentrumként működő Green Holidays, egy online fejlesztésekkel, autó-bérbeadással és ingatlanfejlesztéssel foglalkozó leányvállalat. Jótékonykodik is a cég, Az én otthonom alapítványon keresztül több mint ezer magyar családnak nyújtottak tavaly segítséget.
PARTNERPONTOK
A tavalyi év egyik legjelentősebb változása a társaságnál a Green Travel Partnerpont-hálózat kiépítése volt. Ennek tapasztalatairól Göktas Merdol elmondta, hogy tavaly a Gruber Travel irodáiban volt a próbaüzem, és annak kedvező tapasztalatai alapján kezdtek neki a hálózat országossá bővítésének. Ma már 132 iroda működik országszerte partnerpontként, és terveik szerint maximum 150- 155-re növelik ezek számát. Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy ezek nem saját irodák, hanem a márkaépítés fontos lépései.
Hogy miért érdemes Green Travel-pontnak lenni? Számos okot hallhattunk, így szóba került a soron kívüli visszaigazolás, a kiemelt részvétel a központi reklámkampányban, egyedi akciók és a kirakatokban elhelyezhető online Green Tv, több hely a tanulmányutakon, továbbá a közvetlen marketingtámogatás. Nincs csatlakozási és havidíj, ellenben kiemelt helyen szerepelnek a Green Travel weboldalán ezek az irodák. A hálózat kiépítése után indul egy márkaépítő kampány a televízióban és a rádiókban, de a foglalások az irodákban fognak lecsapódni, a Green Travel honlapján ugyanis továbbra sem foglalhatnak az utasok, és ezt a jövőben sem tervezik.
2015-ÖS TERVEK
A tavalyi biztató forgalombővülés után várhatóan idén sem változik a helyzet, és elképzelhető, hogy olyan erős lesz, mint a 2006-os csúcsév – közölte az ügyvezető. Az idei tervek közül Göktas Merdol kiemelte, hogy újdonságként Sármellékről indítanak charterjáratot a török Riviérára, és Izmirbe is lesz járatuk Budapestről. 11 desztináció, heti 22 járattal – így foglalható össze röviden a nyári kínálat. A Freebird Airlinesszal való jó kapcsolat és a török beutaztatás miatt a főszezonban igény esetén további járatok időszakos bérlésére is lehetőség nyílik.
A tulajdonos azt is elmondta, jövőre elképzelhető, hogy Pécsről is indítanak chartert a török tengerpartra. Tavaly kezdte programozni az iroda Horvátországot, idén buszos és egyéni utazással kínálják a desztinációt.
Újdonság, hogy megduplázták a garanciális helyek mennyiségét, és az összes ajánlat valós időben foglalható. Görögországban Korfut, Krétát, Zakintoszt, Rodoszt és Kost is ajánlják az idén nyáron Budapestről, míg Debrecenből Korfu és Kréta lesz elérhető.
Máltára heti két indulással juthatnak el utasaik, akik így négy–öt, illetve kilenc–tizenegy éjszakás üdülést is foglalhatnak. Göktas Merdol felhívta a figyelmet a first minute árakra is, amelyek révén akár 30-40%-os kedvezmény is elérhető. Leszerződtek az MSC Cruises hajóstársasággal, és egy online fejlesztésnek köszönhetően valós időben, online foglalható lesz a teljes árualapjuk. A fejlesztés azt is lehetővé teszi, hogy XML-ben a naponta frissülő teljes árualapot kompletten átadják a viszonteladó irodáknak, akiknek így nem kell töltögetniük a változó adatokat.
Február 14-én immár hagyományos évnyitó partijukon, a Hiltonban egy Fiat 500-ast sorsolnak ki az értékesítő irodák között.