"Soha életemben nem fogom megmutatni az alkotásaimat a Tate Modernben. A múzeumok csak halott művészeknek valók" - mondta saját bevallása szerint Hirst 1996-ben David Bowie-nak. "Őrület, hogyan változnak a dolgok" - nyilatkozta a művész a The Observer című brit vasárnapi lapnak hamarosan nyíló kiállítása kapcsán.
A tárlat bemutatja, hogyan lett az egyszerű körülmények között élő egyetemistából a világ egyik leggazdagabb művésze. Több mint hetven alkotás látható, a legutóbbi szeptemberben készült el. Megtekinthetők a leghíresebb művek: a formaldehidben "úszó" cápa, az ismert pontképek, és sokkoló installációi, amelyek rothadó állatokat mutatnak be.
Megtekinthető az egyik legismertebb műve, a For the Love of God névre keresztelt installáció, a gyémántokkal kirakott emberi koponya.
"Hirst az egyik legfontosabb ma élő művész, korunk néhány legkiemelkedőbb alkotásának megteremtője" - méltatja a művészt a Tate Modern.
Hirst művészetéről azonban megoszlanak a vélemények. "Az elmúlt húsz évben vagy bolondnak nézett mindenkit, vagy a múzeumigazgatók butaságát használta ki és nem alkotott semmi újat" - vélte például Brian Sewell műkritikus az Evening Standard című lap hasábjain.
Ami azonban biztos: a Tate Modern az olimpiára érkezők tömegeit fogja falai közé csábítani a híres művész alkotásaival.
Forrás: MTI