Debrecenből Münchenbe

Debrecen és München között indít járatot jövő áprilisban a német Lufthansa légitársaság, a cég hetente háromszor közlekedtet gépeket a két város között – közölte Ofer Kisch, a Lufthansa kelet-közép-európai regionális igazgatója.

A München és Debrecen közötti járat 2016. április 11-étől hetente háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken repül majd, az útvonalon pedig egy Bombardier CR 9-es típusú gép közlekedik 98 férőhellyel, üzleti és turistaosztályos kialakításban. A járat 9.45-kor száll fel Debrecenből és 11.25-kor landol Münchenben, a bajor fővárosból induló utasok 7.30-kor szállnak fel és 9.05-kor érkeznek a cívisvárosba. A Debrecenből induló utasok 130 müncheni csatlakozás közül választhatnak rengeteg célállomás felé.

„Kelet-Közép-Európában Debrecen az egyetlen új állomás útvonalhálózatunkban, ami jól érzékelteti magyarországi fejlesztési aktivitásunkat” – nyilatkozta Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport Kelet-Közép-Európáért felelős regionális igazgatója. Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter így fogalmazott: „Azzal, hogy a Lufthansa új járatot indít Debrecenbe, hozzájárul a repülőtér regionális szerepének felértékelődéséhez.”

A müncheni repülőtér kifejezetten a Lufthansa számára épített 2-es terminálján a légitársaság Star Alliance partnereivel osztozik. Az utasok 30 perc minimális átszállási idővel válthatnak az egyik járatról a másikra. A világ öt legjobb légi terminálja közé sorolt bajorországi létesítmény Európában elsőként kapott ötcsillagos minősítést a Skytrax intézettől. A müncheni repülőtér 2016 áprilisában megnyíló új szatellit terminálja sokféle új és vonzó szolgáltatással várja az utasokat. Az otthonos környezetet teremtő müncheni terminállal kétszeresére nő az utasok pihenését, felfrissülését szolgáló kényelmi terek alapterülete.

REKORDSZÁMÚ UTAS MAGYARORSZÁGON

Tovább nőtt a Lufthansa Csoport Magyarországon: a csoport négy légitársasága, a Lufthansa, az Austrian Airlines, a SWISS és a Brusseles Airlines 2015 első kilenc hónapjában több mint 1 millió utast szállított, ami bő 7 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakának eredménye. 2015 januárja és szeptembere között közel annyian választották a Lufthansa Csoport járatait, mint 2014-ben egész évben. A Lufthansa mintegy 632 000, a SWISS közel 156 000, az Austrian Airlines 88 000, míg a Brussels Airlines 154 000 légi utast üdvözölt budapesti járatain az első kilenc hónap során. A Germawings/Eurowings a Budapest és a német városok közötti járatain a tavalyi 280 000 utas után idénre már 400 000 utassal számol.

A legnagyobb növekedést a tavalyi év után ismét a Brussels Airlines érte el: a légitársaság utasforgalma 28 százalékkal magasabb. A Lufthansa is 7% feletti növekedést mondhat magáénak. A Lufthansa Csoport négy légitársasága összesen heti 115 járatot közlekedtet Budapest és Frankfurt, München, Zürich, Bécs illetve Brüsszel között, míg a Germanwings/Eurowings 33 járatot üzemeltet a magyar főváros és Hamburg, Düsseldorf, Stuttgart, valamint Köln-Bonn között. A 2015-ös évben a Germanwings/ Eurowings utasaival együtt a második legnagyobb utasforgalmat adó légitársaságcsoport lett Magyarországon.

Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője kiemelte: „Különösen az amerikai kontinensre irányuló forgalom nőtt, az észak-amerikai útvonalon továbbra is a csoportunk szállítja a legtöbb utast Magyarországról.”

ÚJ MARKETINGMENEDZSER

Tóth Borbála személyében új marketingmenedzser látja el a Lufthansa Csoport budapesti marketingfeladatait. A fiatal szakember a Magyar Turizmus Zrt.-től érkezett, ahol nemzetközi marketinggel, rendezvényekkel és sajtóutak szervezésével foglalkozott, előtte a hotelszakmában szerzett tapasztalatokat külföldön. Tanulmányait a Budapesti Corvinus Egyetemen végezte turizmus-vendéglátás alapszakon és vállalkozásfejlesztés mesterszakon, illetve a PPKE spanyol szakán. Tóth Borbála Mati Beatrixot váltja, aki account managerként folytatja munkáját a Lufthansánál.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.