A München és Debrecen közötti járat 2016. április 11-étől hetente háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken repül majd, az útvonalon pedig egy Bombardier CR 9-es típusú gép közlekedik 98 férőhellyel, üzleti és turistaosztályos kialakításban. A járat 9.45-kor száll fel Debrecenből és 11.25-kor landol Münchenben, a bajor fővárosból induló utasok 7.30-kor szállnak fel és 9.05-kor érkeznek a cívisvárosba. A Debrecenből induló utasok 130 müncheni csatlakozás közül választhatnak rengeteg célállomás felé.
„Kelet-Közép-Európában Debrecen az egyetlen új állomás útvonalhálózatunkban, ami jól érzékelteti magyarországi fejlesztési aktivitásunkat” – nyilatkozta Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport Kelet-Közép-Európáért felelős regionális igazgatója. Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter így fogalmazott: „Azzal, hogy a Lufthansa új járatot indít Debrecenbe, hozzájárul a repülőtér regionális szerepének felértékelődéséhez.”
A müncheni repülőtér kifejezetten a Lufthansa számára épített 2-es terminálján a légitársaság Star Alliance partnereivel osztozik. Az utasok 30 perc minimális átszállási idővel válthatnak az egyik járatról a másikra. A világ öt legjobb légi terminálja közé sorolt bajorországi létesítmény Európában elsőként kapott ötcsillagos minősítést a Skytrax intézettől. A müncheni repülőtér 2016 áprilisában megnyíló új szatellit terminálja sokféle új és vonzó szolgáltatással várja az utasokat. Az otthonos környezetet teremtő müncheni terminállal kétszeresére nő az utasok pihenését, felfrissülését szolgáló kényelmi terek alapterülete.
REKORDSZÁMÚ UTAS MAGYARORSZÁGON
Tovább nőtt a Lufthansa Csoport Magyarországon: a csoport négy légitársasága, a Lufthansa, az Austrian Airlines, a SWISS és a Brusseles Airlines 2015 első kilenc hónapjában több mint 1 millió utast szállított, ami bő 7 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakának eredménye. 2015 januárja és szeptembere között közel annyian választották a Lufthansa Csoport járatait, mint 2014-ben egész évben. A Lufthansa mintegy 632 000, a SWISS közel 156 000, az Austrian Airlines 88 000, míg a Brussels Airlines 154 000 légi utast üdvözölt budapesti járatain az első kilenc hónap során. A Germawings/Eurowings a Budapest és a német városok közötti járatain a tavalyi 280 000 utas után idénre már 400 000 utassal számol.
A legnagyobb növekedést a tavalyi év után ismét a Brussels Airlines érte el: a légitársaság utasforgalma 28 százalékkal magasabb. A Lufthansa is 7% feletti növekedést mondhat magáénak. A Lufthansa Csoport négy légitársasága összesen heti 115 járatot közlekedtet Budapest és Frankfurt, München, Zürich, Bécs illetve Brüsszel között, míg a Germanwings/Eurowings 33 járatot üzemeltet a magyar főváros és Hamburg, Düsseldorf, Stuttgart, valamint Köln-Bonn között. A 2015-ös évben a Germanwings/ Eurowings utasaival együtt a második legnagyobb utasforgalmat adó légitársaságcsoport lett Magyarországon.
Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője kiemelte: „Különösen az amerikai kontinensre irányuló forgalom nőtt, az észak-amerikai útvonalon továbbra is a csoportunk szállítja a legtöbb utast Magyarországról.”
ÚJ MARKETINGMENEDZSER
Tóth Borbála személyében új marketingmenedzser látja el a Lufthansa Csoport budapesti marketingfeladatait. A fiatal szakember a Magyar Turizmus Zrt.-től érkezett, ahol nemzetközi marketinggel, rendezvényekkel és sajtóutak szervezésével foglalkozott, előtte a hotelszakmában szerzett tapasztalatokat külföldön. Tanulmányait a Budapesti Corvinus Egyetemen végezte turizmus-vendéglátás alapszakon és vállalkozásfejlesztés mesterszakon, illetve a PPKE spanyol szakán. Tóth Borbála Mati Beatrixot váltja, aki account managerként folytatja munkáját a Lufthansánál.