Desszert – Finomságok itthonról és a nagyvilágból

Desszert – Finomságok itthonról és a nagyvilágból

 

 

 

„AZ ELÉGEDETTSÉG A LEGNAGYOBB GAZDAGSÁG”

Buddha szavai a fürdőkre is tökéletesen igazak: egy fürdő, de bármilyen szolgáltató egység elsődleges célja kell, hogy legyen a vendégigények maximális kiszolgálása. Ha ez jól működik, szájhagyomány útján terjed a jó hír, amely egyrészt visszatérő, másrészt viszont új vendégeket generál, ami – átvitt és konkrét értelemben is – meghozza a gazdagságot.

Nem mindegy tehát, hogyan kezeljük vendégeinket, hogyan, miről informáljuk őket a látogatásuk előtt, közben és a hazautazás után is.

Alapvető igény ma már (és nemcsak a nyugati turisták körében) a minden részletre kiterjedő honlap, amely az ügyfélszolgálat szerves részét képezi. Emellett a telefonos és helyszíni tájékoztatásra is nagy hangsúlyt kell fektetni.

A csaknem mindenre kiterjedő ügyfélszolgálatra példaként a tiroli Längenfeld közelében található AquaDome-ot mutatjuk be.

 

Online ügyfélszolgálat

Az AquaDome-ban szemmel láthatóan építenek a trendre, miszerint a látogatók (turisták) egyre növekvő arányban használják az internetet turisztikai információszerzésre (is). Mindemellett a legújabb online marketing eszközöket is alkalmazzák a fürdő minél szélesebb körben történő népszerűsítésére. Ezek a következők:

  • Hírlevél – hírlevél-feliratkozáshoz csupán az e-mail címet kell megadni egy rendkívül visszafogott kialakítású felületen, azonban megéri rászánni erre az időt, ugyanis mindig a hírlevél olvasók értesülnek először a legfrissebb akciókról, újdonságokról, és számos alkalommal csak körükben hirdetnek meg nyereményjátékokat, ahol belépőket, jelesebb alkalmakkor pedig akár egy hétvégés tartózkodást is nyerhetnek. Ezt a lehetőséget már számos magyarországi fürdő is sikerrel használja.

  • Facebook – a világ egyik legnagyobb közösségi portálján is megtalálható az AquaDome, ahol az aktuális akciókról, eseményekről, nyereményekről tájékoztatják a feliratkozottakat. Ez az eszköz rendkívül jól működik „visszafelé” is, ugyanis a látogatók előszeretettel írják le pozitív élményeiket, amelyek a még hezitálókat, látogatást tervezőket erősíti meg abban, hogy érdemes kipróbálni a létesítményt. Rendkívül jó visszajelzés ez a menedzsment részére is: jól lehet mérni a látogatók elégedettségét, az egyes szolgáltatások népszerűségét és annak változását, a felmerülő igényeket. Emellett célzott igényfelmérés készíthető, amely hozzájárul a vendégigényeknek megfelelő fejlesztésekhez. Ezen a területen a hazai fürdőknek jelentős lemaradásuk van, pedig ezek a közösségi portálok az egyénekhez szóló szolgáltatók egyik legjobb és leghatékonyabb elérési módszerei közé tartoznak.

  • Ajándékutalvány – az ajándékutalványok széles tárháza áll rendelkezésre a weboldalon: a megrendelő igényei szerint (és a rászánt összegnek megfelelően) lehetőség van egy bizonyos levásárolható összegre, vagy szállodai tartózkodásra fürdőbelépővel, illetve meghatározott kezelésekre ajándékutalványt igényelni. Külön szolgáltatásként a megrendelő által megadott szöveg is rákerül az utalványra, így egy magas színvonalú és teljes mértékben személyre szabott ajándékkal kedveskedhet. A megrendelés jóváhagyása után rögtön kifizetheti az utalványt online, az erre rendszeresített biztonságos felületen, illetve banki átutalással.

  • Fürdőbelépő lefoglalása – a fürdőbelépők és a wellness-szolgáltatások akár órára pontosan előre lefoglalhatók, az előfoglalás biztosítja a bejutást abban az esetben is, ha a fürdő átmenetileg telített lenne. Ennek az az előnye, hogy a fürdő előre tud számolni egy bizonyos vendégszámmal, és így a kapacitásait racionalizálni tudja.

  • Információk a fürdőről – számos információ áll a honlap látogatóinak rendelkezésre az igénybe vehető szolgáltatásokon túl, mint például:

    • aktuális várakozási idő

    • aktuális telítettségi állapot (megnézhető az AquaDome honlapján)

    • 8:30-23:30-ig animáció biztosított különböző korcsoportoknak (felnőttek, gyerekek, babák), különböző témákban (pl. hotellátogatás, jóga, edzési tanácsadás, tiroli est, stb.) és helyszínen (hotel, fitnessterem, külső medencék, wellness, játszószoba, stb.), ezek napi bontásban nyomon követhetők, emellett telefonon jelezhető a részvételi szándék.

    • webkamera, amely mutatja az aktuális időjárási viszonyokat, nyáron egyben döntési alapot is nyújthat a látogatáshoz.

     

  • Víz alatti kamera – az egyik medence falába szerelt fényképezőgép segítségével elektronikus képeslapként ingyen továbbíthatóak a vendégek saját magukról készített képei (természetesen erre külön felhívják a figyelmet a medence környékén), valamint a látogatás után is ki lehet keresni a fényképeket, dátum szerint. A szolgáltatás főként a kamaszok körében nagyon népszerű.

  • AquaDome A-Z-ig – virtuális FAQ (gyakran ismételt kérdések), amely gyűjteményben mindenre pontos választ kap a vendég nagyon kedves stílusban, részletesen, kontaktokkal megjelölve.

  • Partnerek ajánlása a településen és környékén – bár az AquaDome egy fürdőkomplexum, amely szálláshelyet, szaunavilágot, éttermeket és bevásárlási lehetőséget is magában foglal, mégis gondol azokra a vendégeire, akik nemcsak fürdőzni szeretnének, vagy nem négycsillagos hotelben szeretnének megszállni. Jól strukturáltan, a honlap arculatához tökéletesen illeszkedően mutatja be a környékbeli szálláshelyeket, kikapcsolódási lehetőségeket, megjelölve azok távolságát az AquaDome-tól.

  • Virtuális körséta – a honlap látogatóinak lehetősége nyílik 7 helyszínről 360o-os körpanoráma képek segítségével bebarangolni a komplexumot.

Telefonos ügyfélszolgálat

  • Ingyenes visszahívási szolgáltatás – a honlapon megadott adatok alapján igényelhető telefonos információ. Ezzel egyben hozzájárul a kérelmező ahhoz, hogy részére információs anyagokat küldjön az AquaDome-ot üzemeltető VAMED Group, mely engedély bármikor ingyenesen visszamondható.

  • Információ a fürdőről SMS-ben – a telefonos információ mellett, egy normál díjas számra a Therme szó elküldésével, lehetőség van arra is, hogy a fürdő telítettségéről és a pénztárnál fellépő aktuális várakozási időről tájékozódjanak az érdeklődők (ez természetesen megtehető egy internetezésre alkalmas mobiltelefon segítségével is).

Helyszíni ügyfélszolgálat

  • Partnerek ajánlása a településen és környékén – ez természetesen a helyszínen is rendelkezésre áll, nem csak az interneten lehet utánanézni.

  • Víz alatti felvételek továbbküldésére alkalmas készülék

  • Ajándékutalványt is lehet a helyszínen igényelni és erre fel is hívják a látogatók figyelmét.

 

Összességében tekintve – mint ahogy azt a fenti példa is jól mutatja – számos apró, kicsi és alacsony költséggel járó szolgáltatással kedveskedhetnek a fürdők a potenciális és a meglévő látogatóknak, amellyel elégedettségük, így visszatérési hajlandóságuk is növekszik, és szívesen továbbajánlják ismerőseiknek adott létesítményt. Ezeknek az elemeknek azonban egy irányba kell mutatniuk a fürdő fejlesztési stratégiájával, és nagy hangsúlyt kell fektetni az ügyfélszolgálatra a marketingstratégiában. Többek között a fentiekben felsorolt elemek olajozott működése hosszú távon is elégedett, visszatérő vendégkört biztosít a fürdőnek.

 

Ehhez hasonló témákról, illetve szakmai különlegességekről és újdonságokról a SPAgetti további számaiban is olvashat. Az előző szám desszertjét – az animációról – ide kattintva tekintheti meg.

 

SPAgetti. Fürdők sikeréhségére.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.