Diaszpóra turizmus-mozgalom a szomszédban

A magyarországi turizmust az ausztriai magyarság közvetítésével népszerűsítő mozgalmat indított el a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) csütörtökön Bécsben.

A mozgalom célja az Ausztriában élő magyarok, valamint a magyar érzelmű osztrákok közreműködésével növelni a Magyarországra látogató osztrák vendégek, illetve vendégéjszakák számát.
Az osztrák lobogó színeiről Rot-Weiss-Rot in Ungarn (Piros-fehér-piros Magyarországon) névre keresztelt mozgalom keretében magyarországi szolgáltatók kedvezményes üdülési ajánlatokat kínálnak. Az ajánlatokat az MT Zrt. bécsi képviselete gyűjti össze és online közzéteszi.
Ausztriában több mint ötven bejegyzett magyar egyesület, illetve magyar ajkú egyházi gyülekezet működik. A 60 és 100 ezer fő közé becsült ausztriai magyarságra és a Magyarország iránt érdeklődő, Magyarországgal kapcsolatot fenntartó osztrákokra számítva az MT Zrt. becslése szerint százezer lehetséges osztrák turistához juthat el a kezdeményezés a közösségi médiumok és "szájpropaganda" útján. Rövid távon tízezer pótlólagos osztrák vendégéjszakával számolnak, középtávon 20-30 ezerrel, amelyből mintegy évi 200 millió forint költségvetési bevétel származhat. "Az akció elindítása szinte semmilyen plusz költségvetési forrást nem igényel, csak az MT Zrt. és az ausztriai magyar képviseletek kapcsolati tőkéjére támaszkodik, így kockázatot nem rejt magában és megtérülő, hosszú távon is fenntartható többletforgalmat gerjeszt" - írták az MT közleményében.
Szalay-Bobrovniczky Vince bécsi magyar nagykövet rámutatott, hogy a kezdeményezés épít a Magyar Növekedési Terv diaszpóra programjára és a külügyminisztérium diaszpórára vonatkozó irányelveire. Kérte az Ausztriában élő magyarok támogatását, hogy segítsenek - mint fogalmazott - Magyarország boldogulását előbbre vinni. Kiemelte, hogy a program az osztrák-magyar kapcsolatok további javítását is segíti. "Azon kell dolgoznunk, hogy kapcsolataink minden szinten felemelkedjenek" - mondta.
"Hogy egy országról milyen kép alakul ki a köztudatban, azt döntően befolyásolja az oda látogatók véleménye" - mondta Csallóközi Zoltán, a rendezvény felett védnökséget vállaló Semjén Zsolt nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes kabinetfőnöke. A turizmus fejlesztése és az országimázs kialakítása összefüggő feladatok - jelentette ki. Rámutatott, hogy a turizmus a magyar hazai össztermék hat százalékát teszi ki és hogy 300 ezer embert foglalkoztat az ágazat.
Ausztria az egyik legmeghatározóbb piaca a magyar idegenforgalomnak - hangsúlyozta Kovács Balázs, a bécsi magyar turisztikai kirendeltség vezetője. Osztrák vendégek évente mintegy 120 milliárd forintot költenek Magyarországon, ez a teljes turisztikai bevételnek mintegy 12 százalékát teszi ki. Ezzel a második helyen áll Németország (33 százalék) mögött, lakosságszámához viszonyítva pedig a legnagyobb piac Ausztria - közölte.
Az osztrák emellett "a leginkább válságbiztos piac" is, a beutazó turizmus Ausztriából a gazdasági válság alatt is nőtt - mondta. Évente 280 ezer osztrák vendég 770 ezer vendégéjszakát tölt magyar szállodákban.
Előadásában kitért arra is, hogy az osztrák vendégeket elsősorban a gyógyvizes fürdők és a kulturális programok vonzzák Magyarországra. Az utazási célország kiválasztásában fontos szempont a jó ár-érték arány is. Kedvező a magyar turizmus szempontjából, hogy a Bank Austria osztrák bank kimutatása szerint Magyarország az egyik legkedvezőbb ár-érték arányú nyaralóhely az osztrákok szemében.
A mozgalomhoz eddig 60 szolgáltató csatlakozott összesen 80 ajánlattal. A hivatalos nyitóeseményen tíz szolgáltató mutatkozott be mintegy kétszáz résztvevő előtt. A program egyelőre kísérleti jellegű, és ha sikeresnek bizonyul, szeretnék a más szomszédos országokra is kiterjeszteni.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.