A Budapest Kártya plasztik verzióit készítő Pénznyomda Zrt. az idei versenyen elindította ezt a terméket is, ahol a 7 tagból álló szakmai zsűri a 10 pontos szempontrendszerben 9,75 ponttal értékelte a különböző budapesti kulturális értékeket is bemutató kártyasorozatot, és bronz helyezést ítélt a kártyáknak 120 nevező közül. A szigorú szempontrendszerben a többi között értékelik a biztonsági eljárásokat, a designt, az értékteremtő képességét a termékeknek, és csak a 9 pontot meghaladó termékek nyerhetnek kiváló oklevelet. Az ünnepélyes díjátadóra, ahol a kártyák is megtekinthetők lesznek, a Printexpo idején kerül sor.
A Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ 2011-ben egy tartalmilag teljesen megújult, és a pályázat útján kiválasztott Vizi Balázs által megálmodott új arculattal rendelkező, több típusból álló kártyasorozatot vitt piacra április 1-től. Az új kártyákat a megszokott 72h és 48h típusok mellett, immáron 48h Walking, 48h Junior, és 24h verziókban és a turisták rendelkezésére bocsájtották az igények még szélesebb kielégítése érdekében, melyek létjogosultsága a számok tükrében az elmúlt hónapok tapasztalata alapján beigazolódtak. A cégvezetés kifejezett célja volt, hogy a kártyák önmagukban is, az ingyenes és kedvezménnyel igénybe vehető széleskörű háttérszolgáltatások mellett, értéket képviseljenek a turisták számára, ezért különböző budapesti hangulatokat, kulturális szimbólumokat mutatnak be a kártya felületek, így érdemes esetleg meg is tartani őket a kártya hatályosságának lejárta után is.