A kétségkívül terjedelmes ülés nem véletlenül végzett első helyen idén a Skytrax Legjobb Businessülés címéért folytatott megmérettetésében. Qatarosan jól sikerült darabról van szó. Az ülés januárban debütált az A350-esen, Budapestre természetesen a jól megszokott A320- as hozta el. Felmenő rendszerben hamarosan a teljes flottán megjelenő ülés gombnyomásra két méteres ággyá változtatható; szélessége bő fél méter. Ellentétben az útvonalon eddig használt székekkel itt az ülést tojáshéjszerűen körbevevő falaknak köszönhetően mint egy szeparéban egészen elvonulhat az ember. Természetesen a modern, fedélzeti híradástechnikai készülékek - mint a majd 40 centiméter szélességű monitor - mellett a Qatartól megszokott gasztro-élményben lubickolhat új ülésében az utas.
A Budapestre közlekedő keskeny törzsű gépen továbbra is 12 businessülés van. Ezek a széles törzsű flottán láthatók néhány centiméterrel itt-ott bevett megfelelői. Azonban a korábbi üléseknél nagyobb méretük miatt helyre volt szükségük – az economy rovására. Utóbbi pont annyi üléssel lett kevesebb, mint amennyi a businessosztályon van. Így a Ferihegyre leggyakrabban közlekedő A320- as – amennyiben épp az új businessosztállyal érkezik – ezentúl 120 turistaüléssel repül.
Bár a típuson a korábbinál nagyobb helyet kapott a business class, vizuálisan mégis összement a tér, ami az ülések már említett ,,falainak” köszönhető, valamint annak, hogy az ülések az eddigi párhuzam helyett ezentúl szöget zárnak be a folyosó hosszanti tengelyével, vagyis esetünkben mind az ablak felé fordul pár fokkal. Halszálka-elrendezés, akár az A350-es üzleti osztályán.
Első osztály a Qatar Airwaysnél csupán az öböl országaiba közlekedő járatokon és az A380-asokon marad. Az osztályt Akbar Al Baker szerint a luxusutakat megengedni képes szabadidős utazók egyre nagyobb számban veszik igénybe. Így aki szívesen nyúl zsebbe, a mesés keletet idéző kényelmet az A380-assal repült Doha–Bangkok járaton is élvezheti. Nem mellesleg az ausztráliai Business Traveller Awards 2015 díjátadón a típus fedélzeti társalgója elvitte a Best Inflight Lounge, vagyis a Legjobb Fedélzeti Társalgó címet.
Apropó díjak! Az öböl menti légitársaságot a 2015-ös Skytrax-díjátadón nem csupán a business class ülésekért jutalmazták, de egyben a Közel-Kelet legjobb, illetve harmadjára az Év légitársasága is lett. Közel- keleti kiválóságukat szintén díjjal jutalmazták Hongkongban idén szeptemberben a Business Traveller Asia-Pacific díjátadón; immár a hatodik egymást követő évben.
Nem szenved hiányt elismerésekben a Qatar Airways első számú bázisa, a forgalomnak 2014-ben átadott Hamad International Airport sem. Doha légikikötője szintén a 2015-ös Skytrax-díjátadón a Közel-Kelet legjobb repülőtere kategóriában elvitte a pálmát, míg a kiszolgáló személyzet versenyében az ötödik helyen végzett, illetve kilencedik lett a világ átszállóreptereinek megmérettetésében.
Hogy ez mit jelent? Egész egyszerűen azt, hogy Budapestről Dohán át indulva egy afrikai, indiai, ausztráliai vagy az A380-as fedélzetén egy bangkoki útra, garantáltan jól fogjuk magunkat érezni a temérdek boltot, éttermet és még szállodát is kínáló Hamad falai közt. A jó hangulatról megfelelő személyzet is gondoskodik, amelyet idén a Skytrax, vagyis az utazók a Legjobb közel-keleti repülőtéri személyzet kategóriában az ötödik hellyel jutalmaztak.