Díjnyertes az új businessülés

Dupla ágynak is beillik – mondta Akbar Al Baker Qatar-vezér a világ első, menetrend szerinti forgalomba állított Airbus A350-esének sajtóbemutatóján az ötcsillagos légitársaság megújuló businessosztályának ülésére.

A kétségkívül terjedelmes ülés nem véletlenül végzett első helyen idén a Skytrax Legjobb Businessülés címéért folytatott megmérettetésében. Qatarosan jól sikerült darabról van szó. Az ülés januárban debütált az A350-esen, Budapestre természetesen a jól megszokott A320- as hozta el. Felmenő rendszerben hamarosan a teljes flottán megjelenő ülés gombnyomásra két méteres ággyá változtatható; szélessége bő fél méter. Ellentétben az útvonalon eddig használt székekkel itt az ülést tojáshéjszerűen körbevevő falaknak köszönhetően mint egy szeparéban egészen elvonulhat az ember. Természetesen a modern, fedélzeti híradástechnikai készülékek - mint a majd 40 centiméter szélességű monitor - mellett a Qatartól megszokott gasztro-élményben lubickolhat új ülésében az utas.

A Budapestre közlekedő keskeny törzsű gépen továbbra is 12 businessülés van. Ezek a széles törzsű flottán láthatók néhány centiméterrel itt-ott bevett megfelelői. Azonban a korábbi üléseknél nagyobb méretük miatt helyre volt szükségük – az economy rovására. Utóbbi pont annyi üléssel lett kevesebb, mint amennyi a businessosztályon van. Így a Ferihegyre leggyakrabban közlekedő A320- as – amennyiben épp az új businessosztállyal érkezik – ezentúl 120 turistaüléssel repül.

Bár a típuson a korábbinál nagyobb helyet kapott a business class, vizuálisan mégis összement a tér, ami az ülések már említett ,,falainak” köszönhető, valamint annak, hogy az ülések az eddigi párhuzam helyett ezentúl szöget zárnak be a folyosó hosszanti tengelyével, vagyis esetünkben mind az ablak felé fordul pár fokkal. Halszálka-elrendezés, akár az A350-es üzleti osztályán.

Első osztály a Qatar Airwaysnél csupán az öböl országaiba közlekedő járatokon és az A380-asokon marad. Az osztályt Akbar Al Baker szerint a luxusutakat megengedni képes szabadidős utazók egyre nagyobb számban veszik igénybe. Így aki szívesen nyúl zsebbe, a mesés keletet idéző kényelmet az A380-assal repült Doha–Bangkok járaton is élvezheti. Nem mellesleg az ausztráliai Business Traveller Awards 2015 díjátadón a típus fedélzeti társalgója elvitte a Best Inflight Lounge, vagyis a Legjobb Fedélzeti Társalgó címet.

Apropó díjak! Az öböl menti légitársaságot a 2015-ös Skytrax-díjátadón nem csupán a business class ülésekért jutalmazták, de egyben a Közel-Kelet legjobb, illetve harmadjára az Év légitársasága is lett. Közel- keleti kiválóságukat szintén díjjal jutalmazták Hongkongban idén szeptemberben a Business Traveller Asia-Pacific díjátadón; immár a hatodik egymást követő évben.

Nem szenved hiányt elismerésekben a Qatar Airways első számú bázisa, a forgalomnak 2014-ben átadott Hamad International Airport sem. Doha légikikötője szintén a 2015-ös Skytrax-díjátadón a Közel-Kelet legjobb repülőtere kategóriában elvitte a pálmát, míg a kiszolgáló személyzet versenyében az ötödik helyen végzett, illetve kilencedik lett a világ átszállóreptereinek megmérettetésében.

Hogy ez mit jelent? Egész egyszerűen azt, hogy Budapestről Dohán át indulva egy afrikai, indiai, ausztráliai vagy az A380-as fedélzetén egy bangkoki útra, garantáltan jól fogjuk magunkat érezni a temérdek boltot, éttermet és még szállodát is kínáló Hamad falai közt. A jó hangulatról megfelelő személyzet is gondoskodik, amelyet idén a Skytrax, vagyis az utazók a Legjobb közel-keleti repülőtéri személyzet kategóriában az ötödik hellyel jutalmaztak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.