A Turizmus Trend című rangos szakmai magazin a budapesti Utazás kiállítás alkalmából kiadvány-szépségversenyt hirdetett meg. Ezen a Heves Megyei Önkormányzat által készített „Heves megye – Szerelem első látásra” elnevezésű új prospektus mind a szakmai zsűri értékelése, mind a nagyközönség szavazatai alapján az előkelő második helyezést érte el.
Még 2009-ben jelent meg a „Heves megye – Szerelem első látásra” turisztikai szlogen jegyében az a képekkel gazdagon illusztrált új arculati kiadvány, amely Hevesbe csalogatja a bel- és külföldi turistákat. A képeskönyvnek is beillő reklámfüzet fotóinak elkészítésében Berecz Tibor, Gál Gábor, Jakab Tibor, Lénárt Márton, Nemes Róbert, Rigó Tibor, Szántó György, Szentpétery László és Váradi Károly működtek közre. A leírásokból, rövid ismertetőkből az olvasó arról tájékozódhat, hogy Heves megye nemcsak látványos és romantikus, hanem kényeztető és vendégszerető is, köszönhetően a vendégek rendelkezésére álló létesítményeknek és turisztikai szolgáltatásoknak.
A Kiadvány Trend versenyben hét kategóriában szerepeltek a különböző idegenforgalmi marketingeszközök. Az Utazás kiállítás négy napján a látogatók leadhatták szavazataikat a nekik tetsző kiadványokra, majd a szakmai zsűri is meghozta döntését. Utóbbi tagjai voltak Hangya Edina (Máltai Turisztikai Hivatal), Román Balázs (Kreatív online), Garai Gábor grafikus és Szántó Zoltán (Turizmus Trend). A nonprofit kiadvány kategóriában a bírálók szerint az Österreich Werbung Marketing Kft. Tudatos üdülés című füzete lett a győztes, a hevesi a magyarországiak legszebbikeként a második helyen végzett, megelőzve a Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. kulturális kalauzát.
Tartalom és forma
Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője elmondta, hogy a turisztikai vállalkozások, szakmai szervezetek, önkormányzatok szívesen mérettetik meg turisztikai marketingmunkáikat ebben a formában. A zsűri értékelésében nemcsak esztétikai, hanem tartalmi szempontokat is figyelembe vett. Azt vizsgálta, hogy a figyelemfelkeltő, vendégcsalogató arculat mennyire van összhangban azzal a tartalommal, ami a vendégek tájékoztatását szolgálja, és az adott marketingeszköz mennyiben felel meg a világban e területen megfigyelhető aktuális trendeknek. A Heves megyei kiadvány az egyetlen, amely nemcsak a zsűri, hanem a nagyközönség szavazata alapján is egyaránt dobogóra tudott kerülni, ott a Bács-Kiskun megyei rendezvénynaptár mögött Gyomaendrőd társaságában végzett a második helyen, harmadik a Rejtett kincsek Pest kapujában című, a gödöllői kistérséget bemutató prospektus lett.
Mátraszentimre is dobogós
Ugyancsak a Heves megyei turisztikai marketingmunka elismerése, hogy ugyanebben a versenyben Mátraszentimre az elektronikus kiadvány, internetes honlap kategóriában megszerzett harmadik helyért vehetett át oklevelet. (heol.hu)