Dobogós szerelem, nem csak első látásra

A második legszebb turisztikai kiadvány a "Szerelem első látásra" szlogen jegyében készült Heves megyei vendégcsalogató prospektus.

A Turizmus Trend című rangos szakmai magazin a budapesti Utazás kiállítás alkalmából kiadvány-szépségversenyt hirdetett meg. Ezen a Heves Megyei Önkormányzat által készített „Heves megye – Szerelem első látásra” elnevezésű új prospektus mind a szakmai zsűri értékelése, mind a nagyközönség szavazatai alapján az előkelő második helyezést érte el.

Még 2009-ben jelent meg a „Heves megye – Szerelem első látásra” turisztikai szlogen jegyében az a képekkel gazdagon illusztrált új arculati kiadvány, amely Hevesbe csalogatja a bel- és külföldi turistákat. A képeskönyvnek is beillő reklámfüzet fotóinak elkészítésében Berecz Tibor, Gál Gábor, Jakab Tibor, Lénárt Márton, Nemes Róbert, Rigó Tibor, Szántó György, Szentpétery László és Váradi Károly működtek közre. A leírásokból, rövid ismertetőkből az olvasó arról tájékozódhat, hogy Heves megye nemcsak látványos és romantikus, hanem kényeztető és vendégszerető is, köszönhetően a vendégek rendelkezésére álló létesítményeknek és turisztikai szolgáltatásoknak.

A Kiadvány Trend versenyben hét kategóriában szerepeltek a különböző idegenforgalmi marketingeszközök. Az Utazás kiállítás négy napján a látogatók leadhatták szavazataikat a nekik tetsző kiadványokra, majd a szakmai zsűri is meghozta döntését. Utóbbi tagjai voltak Hangya Edina (Máltai Turisztikai Hivatal), Román Balázs (Kreatív online), Garai Gábor grafikus és Szántó Zoltán (Turizmus Trend). A nonprofit kiadvány kategóriában a bírálók szerint az Österreich Werbung Marketing Kft. Tudatos üdülés című füzete lett a győztes, a hevesi a magyarországiak legszebbikeként a második helyen végzett, megelőzve a Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. kulturális kalauzát.

Tartalom és forma

Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője elmondta, hogy a turisztikai vállalkozások, szakmai szervezetek, önkormányzatok szívesen mérettetik meg turisztikai marketingmunkáikat ebben a formában. A zsűri értékelésében nemcsak esztétikai, hanem tartalmi szempontokat is figyelembe vett. Azt vizsgálta, hogy a figyelemfelkeltő, vendégcsalogató arculat mennyire van összhangban azzal a tartalommal, ami a vendégek tájékoztatását szolgálja, és az adott marketingeszköz mennyiben felel meg a világban e területen megfigyelhető aktuális trendeknek. A Heves megyei kiadvány az egyetlen, amely nemcsak a zsűri, hanem a nagyközönség szavazata alapján is egyaránt dobogóra tudott kerülni, ott a Bács-Kiskun megyei rendezvénynaptár mögött Gyomaendrőd társaságában végzett a második helyen, harmadik a Rejtett kincsek Pest kapujában című, a gödöllői kistérséget bemutató prospektus lett.

Mátraszentimre is dobogós

Ugyancsak a Heves megyei turisztikai marketingmunka elismerése, hogy ugyanebben a versenyben Mátraszentimre az elektronikus kiadvány, internetes honlap kategóriában megszerzett harmadik helyért vehetett át oklevelet. (heol.hu)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.