Dupla veszteség a Danubiusnál

A Danubius Hotels Nyrt. az idei első negyedévben 2,8 milliárd forint adózás előtti veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 1,1 milliárd forintos mínusszal - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT)  honlapján szerdán.

A konszolidált, nem auditált, a nemzetközi számviteli standard (IAS 34) alapján készült beszámoló szerint a társaság összes bevétele 8,6 milliárd forint volt 2013. január-márciusban, 4 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

A cég szállodáinak foglaltsága 2012 első negyedévében 48,4 százalék volt szemben a 2012 azonos időszakában elért 46,0 százalékkal. Az árbevétel javulásának köszönhetően a kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti veszteség (EBITDA) 51 millió forinttal mérséklődött és 670 millió forintot ért el az idei első három hónapban.

A magyarországi szegmens bevétele 4,6 milliárd forint volt, ami 4 százalékos  javulást jelent, mivel a szállodák foglaltsága enyhén, 42,5 százalékról 44,5 százalékra nőtt. A működési veszteség 1,486 milliárd forintról 1,430 millió forintra javult.   

A cseh szállodák bevételei 2 százalékos csökkenést mutattak, míg a tavalyi első negyedév során elért 34 millió forint működési nyereség az idei év első negyedévben 118 millió forint veszteségbe fordult. Szlovákiában 9 százalékkal emelkedett az árbevétel, és mérséklődött a működési veszteség is.     

A legnagyobb mértékben, 13 százalékkal Romániában növelte bevételét a Danubius Hotels.

A cégcsoport pénzügyi eredménye 2013 első negyedévében 977 millió forint veszteség volt, szemben a tavalyi első negyedéves 723 millió forint nyereséggel, elsősorban a nem realizált árfolyamváltozások miatt.

2013 első negyedévében 769 millió forint - többségében nem realizált - árfolyamveszteség keletkezett a pénzügyi eszközök és kötelezettségek átértékelésén, szemben a 2012. első negyedéves 1 milliárd forintot is meghaladó árfolyamnyereséggel.

A kamatköltségek 2013 első negyedévében 215 millió forintra csökkentek a 2012 első negyedévi 315 millió forintról, ami elsősorban az átlagos hitelállomány és a kamatlábak csökkenésének következménye volt.

A beruházások és befektetések értéke 2013 első negyedévében 1,3 milliárd forintot tett ki szemben a 2012. első negyedévi 0,4 milliárd forinttal, a cseh és romániai leányvállalatoknál végrehajtott számottevő beruházások következtében.

A csoport munkavállalóinak átlagos létszáma 2013 első negyedévében 4160 volt, nem változott lényegesen a bázisidőszakhoz képest.

A jelentésből kiderül, hogy a magyarországi szállodák szobakiadási árbevétele 2013. év első negyedévében 8 százalékkal növekedett és így 2,2 milliárd forintot tett ki, a foglaltság 42,5-ről 44,5 százalékra történő emelkedésének, valamint a magasabb átlagos szobaárak együttes hatására.

A vendégéjszakák száma 2013. január-márciusban 292 304-ra nőtt 280 233-ról, amelyből a belföldi vendégéjszakák 19 százalékot tesznek ki szemben a 2012. első negyedévi 20 százalékkal

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.