Eddig…

Ha jövőre is a várbeli Hilton Budapest Báltermében találkozik majd a hazai szállodások krémje az „Év Szállodása” díjkiosztója alkalmával, akkor már egészen más, megszépült, vadonatúj designba öltöztetett környezet fogadja a szakmai vendégeket. Hiszen idén folytatják azokat a nagy ívű átalakítási munkálatokat az ötcsillagos hotelben, amelyek 2015 elején kezdődtek, és amelynek első etapját tavaly tavasszal fejezték be. Az átalakítási, megújulási munkálatok eddig megvalósult és további részleteiről a ház igazgatójával, Árvai Zoltánnal beszélgetünk

Jártunk itt a felújítási munkák alkalmával. Akkor arra gondoltunk, biztos nem lennénk a ház direktora, menedzserei helyében…

Lehet, hogy furcsán hangzik, de engem egyáltalán nem zavartak, sosem zavarnak a felújítási munkák. Inkább izgalmas, szép időszakként élem meg a házunk életében, hiszen tudom, ennek eredménye lesz az, amit előzőleg csak a tervekben láthatunk, illetve a mai világban a belsőépítész által küldött anyagokban.

Beavatna minket is, ki és mit tett eddig a hotel átalakítása érdekében, illetve mi szerepel a további tervekben?

Egy neves angol belsőépítész-iroda, a Goddard Littlefair csapata Martin Goddard alapító-igazgató irányításával álmodta meg és hozta létre az új vendégterek megjelenési formáját. Adott volt a hetvenes években kialakított szállodai hall, amely ráadásul híres örökség, egy 13. századi domonkos kolostor, egy barokk homlokzat és egy 16. században épült jezsuita kollégium gyönyörű emlékeit is őrzi, és épületegyüttesében szervesen magában foglalja. A recepció, a társalgó, a lobby bár, az executive lounge, valamint három mintaszoba és az azokat összekötő folyosó területe volt az átalakítási munkálatok első célpontja, ezek a munkák zárultak tavaly, és a mintaszobák is jelzik: idén következik a folytatás.

Láttuk önt tavaly egy ütve fúróval a romos és szétvert recepció helyén…

Azért aggodalomra nincs ok, mert nem én végeztem a munkálatok oroszlánrészét, hanem hozzáértő szakemberek. Ahogy az éppen most zajló feladatok elvégzését is: tavasz végére remélhetőleg kész lesz a most teljes egészében lezárt északi szárnyban 136 szoba (ez kapacitásunk negyven százaléka), valamint az a buszos csoportok számára kialakított fogadótér, amellyel lényegesen megkönnyítjük majd a csoportos érkezés-indulás esetén a be-, illetve a kijelentkezést.

Ezt kifejtené kicsit bővebben?

A hozzánk érkező buszoknak a munkálatok befejeztével nem kell majd a sorompókon átjutva felkanyarodniuk a szálloda elé, hanem a nyugati várfalnál bejutnak közvetlenül az északi szárnyunk alatti részbe. Itt lesz a csoportos érkezési terület, ahol a vendégeink a közterületi forgalomtól elzártan, kényelmesen, a veszélyes helyzeteket elkerülve érkezhetnek, illetve indulhatnak tovább.

Ezek szerint amint tavasz végére befejeződik a szobák felújításának, valamint a csoportos érkezési területek kialakításának programja, elégedetten hátradőlhet majd…

Erről szó sincs. Hiszen ezt követően – 2016 decemberétől – következik a további 185 szoba felének teljes felújítása, átalakítása, amibe a lakosztályok átépítése is beletartozik, valamint a Bálterem és a különtermek kialakítása: testreszabott, elegáns vonalú, luxusdesignt felvonultató, nemzetközi Hilton új belsőépítészeti irányzat alapján. Majd a 2017 novemberétől a következő év áprilisig tartó etapban további szobák és a még felújításra váró különtermek következnek. Ha minden a tervek szerint alakul, 2018 májusától kezdve lehet majd valóban szó a Nagy Hátradőlés időszakáról, és végre csak az üzletmenetre koncentrálhatunk.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.