Hidvéginé Molnár Judit, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője elmondta, a szervezetek létrehozására a régióban első körben 1,1 milliárd forintot szánnak, ebből 12-15 helyi, és 3-4 térségi menedzsment állhat föl, valamint 3-4 termékalapú klasztert hozhatnak létre. A második körben, a 2009-2010-es fejlesztési pénzekből két és félmilliárdot szánnak erre a célra, a desztinációk létrehozására szánt négymilliárdos forrás maradék sorsáról pedig később döntenek. A pénzt szervezeti, informatikai és infrastrukturális fejlesztésre, szakmai programok szervezésére költhetik el.
Az is elhangzott, hogy egy-egy helyi TDM – amelyek szálláshelyeikkel és rendezvényeikkel az alapanyagot szolgáltatják – legfeljebb 50 millió forintot kaphat. A térségiek, amelyek a környék kínálatából csomagokat állítanak össze, s piacra viszik azokat, 50-100 millió forinthoz juthatnak, míg a klaszterek 10-30 millió forintot nyerhetnek. A követelmény a helyieknél legalább egy önkormányzat és egy vállalkozás társulása, s egy évben 25 ezer vendégéjszaka, térségieknél pedig három helyi TDM összefogása, s 180 ezer vendégéjszaka.
A pályázat kiírását regisztráció előzi meg, amely során a szinte komplett pályázati anyagot minősítik. Ennek beadási határideje várhatóan szeptemberben lesz. Még nem eldöntött, hogy Eger önkormányzata és vállalkozói önállóan alakítanak-e helyi TDM-et, vagy a környékbeli településekkel közösen, hangzott el.