Egészségturizmus és hatékony marketing

Az egészségturizmus köré szerveződött többi egyesülethez képest (Gyógyfürdők Szövetsége, Fürdővárosok Szövetsége) a MEME újszerű csoportosulás – fejtette ki kérdésünkre dr. Rubovszky András elnök.

Azt a témakört, amit gyógyturizmusnak nevezünk, a legszélesebb és legsokoldalúbb formában a MEME öleli át. Nemcsak a gyógyfürdők, az önkormányzatok és a szállodák, hanem a tanintézetek, a tanácsadó cégek, a kivitelezők összefogására törekszik. A MEME célja és feladata az egészségturizmus piacra segítése. Ennek módja, hogy felkutatja a kapcsolódásokat, ezekre építi munkáját. Lobbizik például a gyógyfürdők és a természetes gyógytényezők elismertetéséért az orvostársadalomban, a tudományban és a biztosításban. Magyarországon még nem készültek el azok a tudományos kutatások, amelyek tényekkel támasztják alá a gyógyvizek hatását. Ehhez a vízelemzés nem elegendő, sem a betegek szubjektívnek minősített elégedettsége. Az OEP és az orvostársadalom várja az ilyen irányú bizonyítékokat. Más európai országok már megelőztek minket e téren. Az OEP költségvetésének alig 0,5 százalékát fordítja balneológiai kezelések támogatására. Évről évre elmarad a gyógyfürdőkezelések támogatott részének emelése.

A humán erőforrás, a szakemberek száma sem mindig tart lépést az igényekkel. Örömteli a gyógyszállók, fürdők számának gyarapodása, ezek azonban a gyógyító intézményektől vitték el a szakembereket. Az oktatás már felvette a fordulatszámot, főiskolákon is folyik speciális szakemberképzés, amelyen külön hangsúlyt fektetnek az idegennyelv-tudásra és a vendégekkel való kapcsolatteremtésre. A komplex megközelítésből mind a régi, mind az új létesítmények esetében gyakran kimarad egy meghatározó tényező, nevezetesen a gyógyfürdői környezet, a parkok megléte. Gyógyfürdőhöz gyógyhelyek kellenének, és ennek megteremtése nemcsak pénz, de időigényes is. Ehhez gyógyhelyi igazgatóságok létrehozása és működtetése lenne szükséges, ahogy ezt külföldön teszik. A MEME törekszik a külföldi vevőkör felderítésére. Nemzetközi konferenciák szervezésével igyekszik a külföldi egészségpénztárakat megkörnyékezni. Novoszibirszk egyik legnagyobb utazási irodájával is felvették a kapcsolatot. Lobbiznak az unióban is: Brüsszelben Barsiné Pataki Etelka kiemelten képviseli a gyógyturizmus ügyét, és igyekszik az uniós döntéseket kedvezően befolyásolni. A politika meggyőzése érdekében a MEME a maga ajánlását elküldte mind a négy parlamenti pártnak – hangsúlyozta végezetül Rubovszky András.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.