Niklai Ákos, a társaság elnöke elmondta, hogy a tavaly december elsején kezdődött és idén március végén zárult kampány 50 ezer pluszvendégéjszakát jelentett a fővárosi szállodáknak, ami duplája az előző évi akció eredményének. A kezdeményezés ötletgazdája, a Le Meridien Budapest szálloda igazgatója, Adrian Gray kiemelte, hogy az akcióhoz bármelyik szolgáltató csatlakozhatott, és mindenki elégedett annak eredményével. Javasolta, hogy érdemes lenne a nemzetközi konferencia- és incentive piacot hasonló kezdeményezéssel megdolgozni. Az ötlet máris meghallgatásra talált, ugyanis közös tanulmányút megszervezését határozták el a szállodások, konferenciák és céges incentive (ösztönző) utak szervezői számára, amelyre várhatóan még idén nyáron sor kerül a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.
Niklai Ákos felhívta a figyelmet, hogy az első alkalommal még vitákat kavaró koncepció (a rómaiak, a törökök és az oroszok is tovább maradtak nálunk, mint tervezték – ön is maradjon egy nappal tovább!) mára elfogadottá vált, a reklámkampány üzenete viszont némiképp változott, immár konkrétabb tippeket próbáltak adni arra vonatkozóan, mivel lehet eltölteni az időt a magyar fővárosban. 88 szolgáltató vett részt az idei akcióban, míg egy évvel ezelőtt 18-cal kevesebben voltak. A vállalkozások 50 millió forintot adtak össze, míg az állam – a Magyar Turizmus Zrt.-n, illetve a minisztérium szakállamtitkárságán keresztül – 227 millió forinttal támogatta a kezdeményezést. A kampány sikerében részt vállalt a Malév és a oneworld légiszövetség, továbbá a Budapest Airport.
A nemzetközi kampány hatására jóformán az összes küldőpiacról jelentősen nőtt a vendégéjszakák száma, azonban érdekes, hogy – ha minimális mértékben is – két ország, Ausztria és Olaszország esetében még így is csökkent a forgalom. Nyáron talán megfordul a hanyatló osztrák trend: Szűcs Balázs elmondta, hogy a labdarúgó-világbajnokságra időzítve osztrák női és wellnessmagazinokban hirdettek meg nyugat-magyarországi fürdőprogramokat a meccsek miatt esetleg unatkozó osztrák lányok és asszonyok részére.
Egy felmérés szerint a vendégek általában jó tapasztalatokat szereztek budapesti tartózkodásuk során, hiszen a megkérdezett turisták 76%-a nyilatkozta azt, hogy három éven belül vissza akar térni hozzánk.
Budapest beutazóturizmusa
Vendégéjszakák száma | Változás (éjszaka)* | |
Ausztria | 59 502 | -24 |
Dánia | 28 964 | 4 949 |
Finnország | 33 301 | 5 522 |
Franciaország | 104 194 | 3 957 |
Írország | 43 470 | 19 717 |
Lengyelország | 33 438 | 4 543 |
Nagy-Britannia | 264 389 | 47 681 |
Németország | 238 442 | 15 229 |
Norvégia | 38 733 | 12 427 |
Olaszország | 151 682 | -3 009 |
Oroszország | 85 273 | 22 297 |
Spanyolország | 117 704 | 29 070 |
Svédország | 58 632 | 12 667 |
USA | 160 962 | 11 186 |
BWI célpiacok összesen | 1 418 686 | 186 212 |
Forrás: KSH előzetes adatok alapján MT Zrt. számítás. | ||
*2007. október – 2008. március/2006. október – 2007. március |