Egy euró négyet fialt

Legalább egymilliárd forint pluszbevételt hozott – csaknem 280 milliós ráfordítással – a második Winter Invasion-kampány – hangsúlyozta Szűcs Balázs, az akciót koordináló Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója a promóciós kampányt értékelő sajtótájékoztatón.

Niklai Ákos, a társaság elnöke elmondta, hogy a tavaly december elsején kezdődött és idén március végén zárult kampány 50 ezer pluszvendégéjszakát jelentett a fővárosi szállodáknak, ami duplája az előző évi akció eredményének. A kezdeményezés ötletgazdája, a Le Meridien Budapest szálloda igazgatója, Adrian Gray kiemelte, hogy az akcióhoz bármelyik szolgáltató csatlakozhatott, és mindenki elégedett annak eredményével. Javasolta, hogy érdemes lenne a nemzetközi konferencia- és incentive piacot hasonló kezdeményezéssel megdolgozni. Az ötlet máris meghallgatásra talált, ugyanis közös tanulmányút megszervezését határozták el a szállodások, konferenciák és céges incentive (ösztönző) utak szervezői számára, amelyre várhatóan még idén nyáron sor kerül a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.

Niklai Ákos felhívta a figyelmet, hogy az első alkalommal még vitákat kavaró koncepció (a rómaiak, a törökök és az oroszok is tovább maradtak nálunk, mint tervezték – ön is maradjon egy nappal tovább!) mára elfogadottá vált, a reklámkampány üzenete viszont némiképp változott, immár konkrétabb tippeket próbáltak adni arra vonatkozóan, mivel lehet eltölteni az időt a magyar fővárosban. 88 szolgáltató vett részt az idei akcióban, míg egy évvel ezelőtt 18-cal kevesebben voltak. A vállalkozások 50 millió forintot adtak össze, míg az állam – a Magyar Turizmus Zrt.-n, illetve a minisztérium szakállamtitkárságán keresztül – 227 millió forinttal támogatta a kezdeményezést. A kampány sikerében részt vállalt a Malév és a oneworld légiszövetség, továbbá a Budapest Airport.

A nemzetközi kampány hatására jóformán az összes küldőpiacról jelentősen nőtt a vendégéjszakák száma, azonban érdekes, hogy – ha minimális mértékben is – két ország, Ausztria és Olaszország esetében még így is csökkent a forgalom. Nyáron talán megfordul a hanyatló osztrák trend: Szűcs Balázs elmondta, hogy a labdarúgó-világbajnokságra időzítve osztrák női és wellnessmagazinokban hirdettek meg nyugat-magyarországi fürdőprogramokat a meccsek miatt esetleg unatkozó osztrák lányok és asszonyok részére.

Egy felmérés szerint a vendégek általában jó tapasztalatokat szereztek budapesti tartózkodásuk során, hiszen a megkérdezett turisták 76%-a nyilatkozta azt, hogy három éven belül vissza akar térni hozzánk.

Budapest beutazóturizmusa

A kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma, 2007. október–2008. március
   Vendégéjszakák száma   Változás (éjszaka)*
 Ausztria  59 502  -24
 Dánia  28 964  4 949
 Finnország  33 301  5 522
 Franciaország  104 194  3 957
 Írország  43 470  19 717
 Lengyelország  33 438  4 543
 Nagy-Britannia  264 389  47 681
 Németország  238 442  15 229
 Norvégia  38 733  12 427
 Olaszország  151 682  -3 009
 Oroszország  85 273  22 297
 Spanyolország  117 704  29 070
 Svédország  58 632  12 667
 USA  160 962  11 186
 BWI célpiacok összesen  1 418 686  186 212
   Forrás: KSH előzetes adatok alapján MT Zrt. számítás.
   *2007. október – 2008. március/2006. október – 2007. március 

 

                  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.