Az MT Zrt. bécsi képviselete által kezdeményezett turizmus-mozgalom az elmúlt egy esztendő alatt igazi közösségformáló és turisztikai értékesítés-ösztönző eszközzé vált. Az akció lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek ajánlják Magyarországot, mint turisztikai célországot, hogy ezáltal tovább növekedjen az osztrák vendégéjszakák száma Magyarországon, s közvetetten pótlólagos bevételhez juttassák a hazai turizmusgazdaságot.
A kezdeményezés tavaly májusi startja óta immár közel 1200 „turizmus-nagykövet” sorakozott fel Ausztriában az osztrák zászló színei alapján Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon, röviden RWRU) elnevezésű mozgalom mellett, hogy személyes ajánlásaikon keresztül népszerűsítsék Magyarországot és a magyarországi turizmust. A mozgalom legfőbb kommunikációs platformja, az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil. Az átlagosan havonta százötvenezer (!) látogatóval rendelkező on-line fórumban rejlő lehetőséget jól mutatja, hogy 12 hónap alatt sikerült megközelíteni az 500.000-es „friends of fans” számot, azaz a közösségi hálón ekkora ismeretségi körrel rendelkeznek a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai turizmus-nagykövetek. Az FB oldalon közel 100 kedvezményes turisztikai ajánlat várja az Ausztriából Magyarországra készülő vendégeket.
A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon a bécsi magyar nagykövetséggel, a Balassi Intézettel és a bécsi magyar katolikus egyházközösséggel összefogásban tovább népszerűsíti a kezdeményezést, amelyhez gyakran nyereményjáték is társul. Ausztriában ismert és elismert magyar származású művészek, színészek, sportolók is csatlakoztak a mozgalomhoz, s személyes ajánlásaikon keresztül reklámozzák hazánkat. Ugyancsak kvízjátékokon keresztül kaphatnak további értékes információt a mozgalomról a Szervusz Ausztria olvasói, ezzel is növelve a potenciális RWRU-nagykövetek számát. Tavaly először kaptak maghívást a bécsi Nagy Magyar Turizmusnap elnevezésű szakmai rendezvényre az RWRU-nagykövetek, hogy ezáltal ők is értesülhessenek a legújabb hazai turisztikai attrakciókról, szolgáltatásokról. Az MT Zrt. címlistáján szereplő ausztriai magyarok az elmúlt napokban részletes hírlevelet kaptak, amelyben a turisztikai képviselet vezetője köszönetet mondott a lelkes támogatóknak, s tájékoztatást adott a jövőbeni tervekről.
Mint arról a közelmúltban hírt adtunk, a mozgalom továbbfejlesztéseként vezették be az osztrák piacon a turisztikai-élménykártyát. Az MT Zrt. bécsi irodája stratégiai együttműködésben az osztrák Central Danube projekttársasággal idén április 1-től közös értékesítés-ösztönzési akcióba kezdett. Az együttműködés keretében a sikeres Alsó-Ausztria kártya és a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalom analógiáján és ötvözetén keresztül, a hazai turisztikai szolgáltatóknak is lehetőségük nyílt kedvezményes ajánlatukat az osztrák piacon egy kártyarendszerhez csatlakozva értékesíteni. A MyCentrope-élménykártya a magyarországi mellett, cseh és szlovák TOP turisztikai- és kulturális ajánlatokat is tartalmaz. Az élménykártyához tartozó hazai kedvezményes ajánlatok megtekinthetőek itt.
A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint középtávon, évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, hosszabb távon pedig ennek háromszorosa a cél. A mozgalom bázisában rejlő potenciált jól mutatja, hogy a munkaügyi statisztikák szerint az Ausztriában dolgozó magyarok száma 2 év alatt megduplázódott, jelenleg 55 ezer magyar munkavállalóról tud az osztrák munkaügyi hivatal.
A dr. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes fővédnöksége alatt futó „diaszpóra mozgalom” hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk az MT Zrt. külképviseleti honlapján.