Egy éves az ausztriai turizmus-mozgalom

Május 10-én kereken egy éve, hogy a Magyar Turizmus Zrt. Ausztriában – eredetileg kísérleti jelleggel – meghirdette turizmus-mozgalmát a magyar diaszpóra körében.

Az MT Zrt. bécsi képviselete által kezdeményezett turizmus-mozgalom az elmúlt egy esztendő alatt igazi közösségformáló és turisztikai értékesítés-ösztönző eszközzé vált. Az akció lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek ajánlják Magyarországot, mint turisztikai célországot, hogy ezáltal tovább növekedjen az osztrák vendégéjszakák száma Magyarországon, s közvetetten pótlólagos bevételhez juttassák a hazai turizmusgazdaságot.

A kezdeményezés tavaly májusi startja óta immár közel 1200 „turizmus-nagykövet” sorakozott fel Ausztriában az osztrák zászló színei alapján Rot-Weiß-Rot in Ungarn (piros-fehér-piros Magyarországon, röviden RWRU) elnevezésű mozgalom mellett, hogy személyes ajánlásaikon keresztül népszerűsítsék Magyarországot és a magyarországi turizmust. A mozgalom legfőbb kommunikációs platformja, az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil. Az átlagosan havonta százötvenezer (!) látogatóval rendelkező on-line fórumban rejlő lehetőséget jól mutatja, hogy 12 hónap alatt sikerült megközelíteni az 500.000-es „friends of fans” számot, azaz a közösségi hálón ekkora ismeretségi körrel rendelkeznek a mozgalomhoz csatlakozott ausztriai turizmus-nagykövetek. Az FB oldalon közel 100 kedvezményes turisztikai ajánlat várja az Ausztriából Magyarországra készülő vendégeket.

A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon a bécsi magyar nagykövetséggel, a Balassi Intézettel és a bécsi magyar katolikus egyházközösséggel összefogásban tovább népszerűsíti a kezdeményezést, amelyhez gyakran nyereményjáték is társul. Ausztriában ismert és elismert magyar származású művészek, színészek, sportolók is csatlakoztak a mozgalomhoz, s személyes ajánlásaikon keresztül reklámozzák hazánkat. Ugyancsak kvízjátékokon keresztül kaphatnak további értékes információt a mozgalomról a Szervusz Ausztria olvasói, ezzel is növelve a potenciális RWRU-nagykövetek számát. Tavaly először kaptak maghívást a bécsi Nagy Magyar Turizmusnap elnevezésű szakmai rendezvényre az RWRU-nagykövetek, hogy ezáltal ők is értesülhessenek a legújabb hazai turisztikai attrakciókról, szolgáltatásokról. Az MT Zrt. címlistáján szereplő ausztriai magyarok az elmúlt napokban részletes hírlevelet kaptak, amelyben a turisztikai képviselet vezetője köszönetet mondott a lelkes támogatóknak, s tájékoztatást adott a jövőbeni tervekről.

Mint arról a közelmúltban hírt adtunk, a mozgalom továbbfejlesztéseként vezették be az osztrák piacon a turisztikai-élménykártyát. Az MT Zrt. bécsi irodája stratégiai együttműködésben az osztrák Central Danube projekttársasággal idén április 1-től közös értékesítés-ösztönzési akcióba kezdett. Az együttműködés keretében a sikeres Alsó-Ausztria kártya és a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalom analógiáján és ötvözetén keresztül, a hazai turisztikai szolgáltatóknak is lehetőségük nyílt kedvezményes ajánlatukat az osztrák piacon egy kártyarendszerhez csatlakozva értékesíteni. A MyCentrope-élménykártya a magyarországi mellett, cseh és szlovák TOP turisztikai- és kulturális ajánlatokat is tartalmaz. Az élménykártyához tartozó hazai kedvezményes ajánlatok megtekinthetőek itt.

A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint középtávon, évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, hosszabb távon pedig ennek háromszorosa a cél. A mozgalom bázisában rejlő potenciált jól mutatja, hogy a munkaügyi statisztikák szerint az Ausztriában dolgozó magyarok száma 2 év alatt megduplázódott, jelenleg 55 ezer magyar munkavállalóról tud az osztrák munkaügyi hivatal.

A dr. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes fővédnöksége alatt futó „diaszpóra mozgalom” hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk az MT Zrt. külképviseleti honlapján.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.