A felmérés szerint a magyarok átlagosan 34.800 forintot terveznek költeni idén, ami pontosan ezer forinttal több, mint 2010-ben. A kutatásból az is kiderült, hogy idén egy ember átlagosan 6 főnek vesz ajándékot, ami eggyel kevesebb, mint tavaly. A férfiak összességében több pénzt terveznek költeni idén, mint a nők, tehát a csökkenés különösen látványos a nők körében.
A válaszadók 69%-a tervez az interneten is vásárolni karácsonyra. Ez a 2010-es arányhoz képest számottevő növekedés! Az internetes vásárlók többsége azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni, és az árak gyakran alacsonyabbak, mint a hagyományos boltokban. A konkrét termék kiválasztásakor a legtöbben a minőséget helyezik előtérbe, csak a vásárlók harmada számára legfontosabb szempont az ár.
A válaszadók 85%-a tájékozódik az internetről, melyet a nagyáruházak akciós újságjai követnek. A legtöbben akkor kezdenek el vásárolni, amikor megjelennek a karácsonyi akciók a boltokban, de a magyarok harmada csak az ünnep előtti egy-két hétben szánja rá magát a vásárlásra. Ilyenkor a magyar fogyasztók fele néhány nap alatt megveszi amit szeretne, összesen néhány óra vásárlással. A vásárlók negyede összesen még egy napot sem szán a karácsonyi bevásárlásra.
Idén a legnépszerűbb interneten vásárolt karácsonyi ajándék a ruházati cikk, műszaki termék, könyv és kozmetikum lesz. Tavalyhoz képest az Árukereső.hu elemzése szerint jóval népszerűbbek lettek a gyerekjátékok az online vásárolt termékek toplistáján. A férfiak műszaki és háztartási elektronikai termékeket, valamit mobiltelefonokat vesznek, a nők pedig természetesen a ruhák, könyvek és gyerekjátékok vásárlását tervezik idén az interneten.