Egy napra sem zár be a Vidámpark

Az idei szezonban a Budapesti Vidámpark mindennapos nyitva tartással, újításokkal, színes programokkal és kedvezményes akciókkal várja az önfeledt szórakozásra vágyókat. A csütörtökön megrendezett sajtó pikniken az is kiderült, hogy egyes szárnyra kapott hírekkel ellentétben az intézmény, bár már nagyobb területet igényelne, egy napra sem fog bezárni.

Ahhoz, hogy az intézmény igazán korszerű, minden igényt kielégítő szolgáltatást tudjon nyújtani, a mostani, közel 7 hektáros terület legalább három-négyszeresére lenne szükség. Ez azonban a számára rendelkezésre álló területen már nem valósítható meg, ezért a Vidámparknak előbb-utóbb a Városligetből el kell költöznie, mondta el Csomós Miklós oktatási és kulturális ügyekért felelős főpolgármester-helyettes a sajtóeseményen.

A politikus az időpontot és a helyszínt illetően leszögezte: egyelőre nem tud semmilyen konkrétummal szolgálni, hiszen az előzetes tárgyalások, egyeztetések – mind az érdeklődőkkel, mind pedig a pályáztatási koncepciót és a tervezést illetően – jelenleg is folynak. Annyit azért elárult, hogy hazai és külföldi érdeklődők is szép számmal akadnak, de a költözésre a ciklus vége előtt semmiképpen nem kerül sor. Az azonban nem következhet be egy ilyen fontos és közkedvelt intézménynél – hangsúlyozta –, hogy hónapokra, vagy akár csak néhány hétre is leálljon. Abban pedig nem talál semmi meglepőt vagy kivetnivalót, hogy a költözést követően az állatkert ez irányba terjeszkedjen, hiszen valójában a vidámpark létrehozását megelőzően az ottani terület jó része a jelenleg a Persányi Miklós igazgatta intézményhez tartozott.

A főpolgármester-helyettes megemlítette azt is: az intézmény menedzselése nagyon jó irányba halad a pénzügyi stabilizációt illetően, hiszen annak ellenére, hogy a park az elmúlt ciklusban nehéz pénzügyi helyzetbe került – az adóssága, hitelállománya már a milliárdos nagyságrendet is elérte -, a múlt év ezen időszakához viszonyítva az idén 85 millió forinttal tudták a működési költségeket csökkenteni. Ezzel együtt pedig a 2010-es év első néhány hónapjához képest 15-20 százalékkal növelték a bevételeket, míg a látogatók száma 20 százalékkal emelkedett.

S hogy a kedvező folyamatok tovább folytatódjanak, a Vidámpark vezetése számos akciót indít el a közeljövőben, vagy már indított is el. „Neked csak 1 lájk, semmi több....de ha összejön a 10.000 lájk, az több ezer diáknak 900 Ft kedvezményt jelent. Csupán ennyit kérünk és bevezetjük a diákjegyet! :)” Ezzel a felhívással kezdte idei szezonját a Vidámpark, amely a világ egyik legkedveltebb közösségi portálja tagjainak segítségét kéri, hogy a diákok kedvezményesen látogathassák Budapest legvidámabb parkját. Jelenleg már több mint háromezren szavazták meg a kedvezményes jegyek bevezetését. Iskolai és óvodai csoportokra is gondol a Vidámpark. Iskolások esetében legalább húszfős csoport harminc százalék, harmincfős csoport pedig negyven százalék kedvezményt kap a jegy árából. A legkisebbek pedig tízfős óvodás csoport esetén csupán 1500 forintért vehetik igénybe a szolgáltatásokat.

Egész májusban tart a „Happy hours”-akció, ami annyit jelent, hogy hétköznapokon a nappali pénztárzárás után – az öt óráig nyitva tartó egyetlen pénztárban - a belépő karszalag 40 százalékos kedvezménnyel vásárolható meg. Júniusban az „Áció, káció, akció”-kampány keretében június 15. és 30. között hétköznapokon szintén 40 százalékos kedvezményt ad a Vidámpark az alapjegyek árából.  Ismét lesz továbbá éjszakai vidámpark is, amely a fiatalok körében közkedvelt és biztonságos szórakozási lehetőséggé vált, 2900 forintos jegyárért. A felsoroltakon kívül a menedzsment az idén számos olyan együttműködést is kezdeményez, amely a hátrányos helyzetű emberek életét hivatott jobbá tenni. Ehhez a park vezetősége a tulajdonossal egyeztetve éppen most dolgoz ki egy olyan stratégiát, amelynek keretében pályázati úton juthatnak belépési lehetőséghez különböző, társadalmilag hátrányos helyzetű embereket felkaroló szervezetek. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.