Néhány évvel ezelőtt az 50+ korosztály többségét a világhálón egészségügyi, gyógyturisztikai információkkal alig lehetett elérni, mára ez megváltozott. Legalábbis ezt mutatják az Utazás 2014 kiállítás tapasztalatai - olvasható a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő turisztikai expóval kapcsolatos közleményében.
Tíz nyugdíjasból heten szívesen fogadnak már utazásokkal kapcsolatos információkat virtuális postaládájukban is. Az idősebb generáció környezettudatos tagjai a vásárokon a szórólapokat már el sem fogadják. Az évente több mint hétszázezer fürdőjegyet eladó fürdő közleménye szerint nem csak Sárvárnak, de az egész magyar fürdőágazatnak oda kell figyelnie azokra a demográfiai és technikai változásokra, amelyek a világban zajlanak.
Ebben adhat segítséget például a Turisztikai Világszervezet több korábbi tanulmánya, amelyek szerint 2030-ra 8,3 milliárdra nő a Föld népessége, a világ nagy részében nő az átlagéletkor. Ennek fényében a turizmus is átalakul.
Aktívabbak lesznek a jövő nyugdíjasai
A közlemény szerint Sárvár városának önkormányzati fürdője azért is lehet az ország egyik leglátogatottabb intézménye, mert időben felismerték a demográfiai változásokat. Ugyanakkor a hazai turisztikai életben további változások lesznek. A jövő nyugdíjasai a maiaknál sokkal aktívabbak lesznek. Ők a mainál természetesebben fogják használni a telekommunikáció vívmányait. Ők olyan aktív élményekre vágynak majd, amelyek ma még csak a fiatalabbakra és az 50+ korosztály kisebb részére jellemzőek. Mindezekre fel kell készülni a hazai turisztikai szakembereknek – idézi a közlemény Vancsura Miklóst, a sárvári fürdő igazgatóját.
Forrás: Turizmus Online