Egyre kevesebbet járnak az emberek étterembe

Egyre kevesebbet járnak az emberek étterembe, vendéglőbe, leginkább már otthon esznek - derül ki a GfK Hungária legfrissebb tanulmányából.

A GfK Hungária több mint 20 éve kíséri figyelemmel a magyar étkezési szokások alakulását. Az idei legfrissebb felmérés szerint a legtöbben egyre inkább otthon esznek, az éttermet, vendéglőt és a gyorséttermeket egyre kevesebben választják. A főétkezésnek továbbra is az ebéd számít, ezzel párhuzamosan azonban nőtt azoknak az aránya, akik a vacsorát részesítik előnyben. A megkérdezettek fele egy átlagos hétköznapon háromszor ül le az asztalhoz. A tradicionális magyar ételek és ízek továbbra is meghatározóak. A húsok kedveltsége az elmúlt évek alatt nem változott: ezen belül is a szárnyas a legkedveltebb. A rangsorban ezt követi a sertés, a hal, a marha és a borjú. A tíz lekedveltebb étel listáján is a szárnyasok vezetnek. Ezt követik a hagyományos főzött levesek és a gyümölcsök. Az elmúlt évekhez képest nem történt változás az egészségesen étkezők és a "normálisan" táplálkozók arányában: a megkérdezettek 12 százaléka előbb, míg 55 százaléka utóbb csoportba tartozónak vallja magát. Évek óta változatlanul sokan szeretnének azonban fogyni, idén a válaszadók 37 százaléka mondta azt, hogy kevesebb testsúlyra vágyik.

A kutatás nyolc társadalmi csoportba sorolta az embereket, ez alapján is felmérték, hogy ki mit eszik. A felmérés szerint a lakosság 14 százalékát alkotó "befutott értelmiségiek" esznek leginkább étteremben. Kedvelik a félkész termékeket és nyitottak az új ízek kipróbálására. Szívesen esznek szárnyasokat, barna kenyeret és joghurtokat. Az emberek 17 százalékát kitevő "hedonista fiatalok" kevésbé tudnak főzni és leginkább szintén étteremben esznek. Az ételek közül átlag felett kedvelik a felvágottakat, a fehér kenyeret, az ízesített joghurtokat és a fagylaltot. Jellemző rájuk továbbá a rendszeres alkoholfogyasztás. Több kategóriában egyre inkább az otthoni étkezésé lesz a főszerep. A "városi alsóközép" réteg - ami az emberek 7 százalékát jelenti - nagyon családcentrikus és ragaszkodik a tradicionális termékekhez. Nem szeretnek étterembe járni és ott pénzt költeni. Kedvelik a sertéshúst, a burgonyát és a fehér kenyeret, valamint a tojást. A társadalom 13 százalékát alkotó "szegény munkásrétegre" szintén a tradicionális ételek a jellemzőek és a rendszertelen étkezés. A magyarok 25 százalékát kitevő "szegény nyugdíjasok" szinte soha nem járnak étteremben, de rendszeresen étkeznek. Kedvelik és gyakran fogyasztanak szárnyast, zöldségeket, tésztaféléket, tojást és tejet.(Független Hírügynökség)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.