Az NFH honlapján közöltek értelmében 20% alá szorult az országos kifogásolási arány, illetve egyre szaporodik azon vendéglátó egységek száma, ahol egyáltalán nem talált kifogásolni valót a hatóság. A megállapított jogsértések súlya csekélyebb, a halmozott jogsértéseké pedig elenyésző volt.
Az NFH ellenőrzéseinek központjában a vízparti nyaralóhelyek, strandok, wellness és gyógyturisztikai helyek, fesztiválok, rendezvények vendéglátó egységei álltak.
A vizsgálatok elsősorban a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató vállalkozások és az árfeltüntetésre vonatkozó mulasztások kiszűrésére irányultak. De kiemelt figyelmet kapott a vásárlói megkárosítások és többletszámolások kiszűrése, a mérés hitelességének ellenőrzése, az árfeltüntetési szabályok betartása.
Az NFH június 21. és július 25. között országszerte 6432 próbavásárlást végzett és összesen 3798 vendéglátó-ipari egységet ellenőrzött. Összesen 482 próbavásárlás során, 750 egységben tártak fel jogsértést. Az ellenőrzött egységek kifogásolási aránya a következőképpen alakult: a vízparti, gyógyturisztikai helyeken 18%-ban, fesztiválok helyszínein 19%-ban, turisztikailag frekventált helyszíneken, településeken 21%-ban, nem frekventált egyéb helyeken 18%-ban derült fény valamilyen jogsértésre. Az ellenőrzési helyszínekre vonatkozó összesített kifogásolási arány 19,7%.
A próbavásárlások során 200 esetben hamis mérésekért és számolásokért, a csomagolóanyag termékbe méréséért bírságoltak. De akadt olyan is, aki a meghirdetett akciók feltételeit nem tartotta be, vagy a felszolgálási díjat nem jelölte meg egyértelműen.
Nem tárt fel az NFH a Hegyalja Fesztiválon végzett ellenőrzések során megkárosítást. A Balaton Sound fesztiválon tavalyi évhez hasonlóna idén sem akadt dolga az NFH-nak. Hasonlóan jó tapasztalatokról számoltak be a hatóság munkatársai a Visegrádi Palotajátékok és a Váci Vigalom esetében.
Az összességében jó eredmények ellenére nem tudták az NFH emberei nem észrevenni azt a fővárosban használt mérleget, amelyet legutóbb 1989-ben hitelesítettek. Ahogy azt sem, hogy egyes vállalkozók a feltüntetett áraktól eltérő, magasbb árakat számoltak fel. Még mindig gyakori a nyugták adásának elmaradása.
Az NFH úgy tapasztalja, hogy a vállalkozások együttműködési hajlandósága egyre nő. Sőt előfordul, hogy néhányan egyezetetést is kezdeményeztek a hatósággal, hogy a hatályos szabályozásnak megfelelően, a fogyasztói jogokat szemelőtt tartva működjenek.